Het weer verwachtingstopic

Belooft veel goeds! Houd ons op de hoogte David. Liefst 's morgens een update en 's avonds. Als het je niet teveel tijd kost natuurlijk;)

Volgens mijn moeder kun je het aan de dieren zien als het een koude winter wordt. Dan hebben ze een extra dikke vacht. Nu hebben wij zelf een paar geitjes, en driemaal raden wat die hebben.... Een extra dikke vacht!

Laatst bewerkt:
WAGENINGEN - Nederland moet zich opmaken voor een strenge winter. Warme kleding, slee, winterbanden en sneeuwschuiver kunnen het beste binnen handbereik liggen want meteorologen voorspellen een strenge winter.

Meteo Consult stelt vast dat er net als vorig jaar veel hogedrukgebieden op het noordelijk halfrond zijn in plaats van rond de evenaar. Dat betekent net als vorig jaar veel oostenwind, en dus kou. De kans dat december, januari en februari weer heel koud worden schat Meteo Consult op maar liefst 75 procent, aldus het AD.

Strooizout
De komende dagen draait de wind in ons land al naar het oosten, maar er zal nog niet heel veel kou zijn, omdat de aangevoerde lucht niet heel erg is afgekoeld. Vanaf volgende week maandag neemt de kans op een paar graden vorst 's nachts toe, meldt het KNMI. De kans op neerslag, ook in de vorm van natte sneeuw, wordt dan zo'n vijftig procent.

Veel Nederlandse steden en ook rijkswaterstaat houden al rekening met een strenge winter. Zij hebben onder meer grote hoeveelheden strooizout ingekocht.

Belooft veel goeds! Houd ons op de hoogte David. Liefst 's morgens een update en 's avonds. Als het je niet teveel tijd kost natuurlijk;)

Volgens mijn moeder kun je het aan de dieren zien als het een koude winter wordt. Dan hebben ze een extra dikke vacht. Nu hebben wij zelf een paar geitjes, en driemaal raden wat die hebben.... Een extra dikke vacht!

hhhmm, heb lang niet altijd tijd....doe mijn best...zeker vanaf 15 december...:)

Laatst bewerkt:
JAAAAA! Vanochtend heeft het voor het eerst gevroren. Betekent dat de goede tijden er weer aankomen! Hoop dat het nu flink wat kouder wordt om dan met oud en nieuw weer een lekker dikke ijslaag te hebben.

JAAAAA! Vanochtendheeft het voor het eerst gevroren. Betekent dat de goede tijden er weer aankomen! Hoop dat het nu flink wat kouder wordt om dan met oud en nieuw weer een lekker dikke ijslaag te hebben.

zeg maar gerust nog steeds! De vorst staat nog op mijn ruit! En dooit er nog niet af!

intresant topic zeg .
dit is toch op een heel ander nivau praten over het weer zegt .
er gaat trouwens het gerucht dat er volgende week kans was op sneeuw :bonk:
klopt dat ???

Ik hoorde dat het volgende week echt koud gaat worden, ben benieuwd! Vind het nu al vrij koud eigenlijk, vanochtend hoorde ik al heel wat ijskrabbertjes toen ik nog lekker warm in mijn bedje lag!

Pluim bijft koud...alle grote modellen hebben de kou nu...
15 daagse pluim midden Nederland... vanaf volgende week maandag zou alles zo ongeveer binnen moeten komen....ook de kansen op sneeuw/natte sneeuw groeien aanzienlijk..

Nu eerst de kou maar eens binnenhalen, DAN zien we wel weer eens verder

15DAAGSE_06260_NWT.png

:)

Nieuwe pluim midden nederland....volgende week moet het gaan gebeuren....lees overgang naar licht winters weer....

pluim_volledig_06260.png

Laatst bewerkt:
nou ik bedoelde eigenlijk meer die grafieken die jij hebt gepost :)

De groene lijnen : de 50 verstoorde verwachtingen (T319)
De rode lijn : de operationele T799 ECMWF verwachting
De blauwe stippellijn : de onverstoorde T319 verwachting
De bruine stippellijn : het ensemble gemiddelde
De bruine bolletjes : de GIDS verwachting, afgeleid op basis van o.a. de operationele verwachting, het ensemble gemiddelde, en -statistisch- gecorrigeerd voor de systematisch fouten.

Waarschuwing bij de interpretatie:

* De gids waarden voor temperatuur zijn minimum en maximum temperaturen, de overige zijn temperaturen voor 00UTC en 12UTC (kan wel 5 graden schelen)
* De waarden zijn geinterpoleerde roosterpunten.

Nieuwste kaarten zijn erg goed met vanaf donderdag al ijsdagen, aldus GFS met woe op do sneeuwbuien aan zee, daarna voor langere tijd koud.....zelfs een aantal ijsdagen (min en max temp onder nul) zijn niet uitgesloten. Valt er een laag sneeuw die blijft liggen (nog wel enige bodemwarmte) dan zit je zo aan -5 tot -8 in de nacht.....

Kaartje max. temp woensdag en donderdag......
Rmgfs964.gif

Rmgfs1204.gif

Pluim heden ochtend midden Nederland en daaronder Noord nederland...

pluim_volledig_06260.png

pluim_volledig_06280.png

Back
Bovenaan