Het weer op 31 december en 1 januari

hmm dit jaar gaat het misschien sneeuw en regen :( en ook nog rond het 0 punt.

het liefst gewoon droog maar hier ligt nog wat ijs maar maakt niet uit.

Hier (Lelystad) licht nu wel wat sneeuw, wat gevallen is in de vroege ochtend.
Ik denk dat het niet zo erg is, zorgt juist voor een beetje sfeer :). Alleen voor het knalvuurwerk zal ik het een beetje weg moeten halen, wat sneeuw dempt de knal behoorlijk.

Met de jaarwisseling komt het wel goed, wat lichte sneeuw of regen vind ik niet erg, alleen de aan de wind ( hier 4 BFT ) twijfel ik een beetje, hoop dat die en beetje afzwakt.

hier geeft hij 2mm op aan regen :(
maar op buienradar heb je ook zo een gedeeltje waar ze de bewolking verspellen en daar ziet het er behoorlijk goed uit

In de nacht van woensdag op donderdag wint de kou langzaam terrein.

In de hele provincie komt de temperatuur iets onder nul te liggen. Daarbij bestaat nog steeds de kans dat er lokaal wat lichte sneeuw valt. Donderdag in de loop van de dag trekt er een depressie ten zuiden van Nederland naar het oosten. Het kan zijn dat oudejaarsavond een deel van Nederland met de sneeuw te maken krijgt maar deze situatie is nog onzeker. Voor onze regio betekent dat een dag met wolkenvelden maar mogelijk ook een paar opklaringen met kans op een sneeuwbui. De wind komt uit het noordoosten en is matig maar kan later iets verder toenemen onder invloed van de eerder genoemde depressie. De temperatuur schommelt de hele dag rond het vriespunt

bron : http://www.rtvoost.nl/weer/?wid=105515

Zo zal het er morgen uitzien, denk dat we hier wel mee kunnen leven.

31 december en Jaarwisseling

De laatste dag van het jaar verloopt voor een groot deel bewolkt. Opnieuw kan er af en toe sneeuw of natte sneeuw vallen. Op steeds meer plaatsen kan het dus een beetje wit worden. Hoeveelheden van meer dan 5 cm worden echter niet verwacht. De temperatuur ligt vrijwel overal de hele dag rond het vriespunt. Alleen in de zuidelijke helft van Limburg kan het nog een graad of 3 worden. De wind blijft uit het noordoosten waaien en is matig, soms vrij krachtig, 3 tot 5 bft.

Oudejaarsavond daalt het kwik in vrijwel het hele land onder nul. Opnieuw moeten we dus beducht zijn op enkele gladde wegen. Tijdens de jaarwisseling kan het lokaal licht sneeuwen. Het vriest 1 tot 3 graden en de wind waait zwak tot matig uit het noordoosten. Een winterse maar toch relatief rustige jaarwisseling wat betreft het weer.

Dat ziet er denk ik behoorlijk goed uit!
Ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in:wink:
En sommigen mensen zeggen het regent hier nu, maar als die regen juist nu valt, dan valt hij niet meer op de 31'ste :).

Ik geloof dat er een heerlijke stookdag aankomt!

TruenoTraca

Hier en daar wat licht sneeuw maar ik hoop dat het niet veel voorstelt. Als ik zo de berichten lees, dan denk ik dat het een geweldige stookdag gaat worden.

hier aan de kust op dit moment beetje harde wind, dat vernaggelt de effecten en het waait net te hard voor pijlen...

Keek tenet bij de weers verwachtingen van Tiel. En die zien er niet best uit!

95% kans op neerslag
Met 2 mm

Max temperatuur 2 graden

2mm is niks man, misschien een kwartiertje sneeuw of regen, 95% is zeker dat er wat valt niet dat het 95% van de dag sneeuwt/ regent.

1 °C
-1 °C
27 km/u
52%
0.9 mm

Zo staat het er hier voor. Komt helemaal goed jongens.

Gegroet maar weer.

Bij ons

Utrecht.
Min (°C) -3°
Max (°C) 2°
Wind ( Bft ) 3 /
Neersl. (%) 90% 75% 50% 45%
Neersl. (mm) 1 mm
Weercijfer 5

Ziet er dus helemaal goed uit.
Het geld voor 31 december 11:00-18:00.

Hier geven ze ook lichte sneeuw af, verder bewoltk enzo. Maarja, afgelopen dagen gaven ze ook lichte sneeuw af, maar dat was gewoon regen/nevel.

De straten hier zijn nog wel nat. Hopelijk droogt dit op vanacht.

Ik hoop op een mooie oudejaarsdag, met veel bewolking enzo, weinig wind, geen regen/sneeuw. En het mag best lekker koud zijn!

Volgens de buienradar ziet het er bij mij zo uit: (Goed!)

Max temp: 1 °C
Min temp: -1 °C
Windkracht: 26 km/u
Regenkans: 36%
Hoeveelheid regen: 0 mm

Dat ziet er dus goed uit! (0 mm regen :D)

TruenoTraca

VOor morgen (Brabant) kans op wat lichte sneeuw, genoeg wind om geen mist te veroorzaken en vooral koude temp. dus goed aan kleden.

donderdag
31-12-2009

3 °C
1 °C
29 km/u

36%
0 mm

Daar heb ik vrede mee. Jammer van de sneeuw die er nog ligt maar daar gaan we ook leuke dingen mee doen hehe.

Tijdens de jaarwisseling houden we veel bewolking en kan er voornamelijk in het zuidoosten nog een vlokje (mot)sneeuw vallen, elders blijft het vrijwel droog. De temperatuur ligt met landelijk -1 graad een fractie onder het vriespunt en de noordoostenwind blijft daarbij matig tot vrij krachtig doorstaan, kracht 3 tot 5. De kans dat zich, net zoals de afgelopen jaren, dichte mist vormt of dat de kruitdampen lang blijven hangen is klein omdat de aangevoerde lucht vanuit het noordoosten droger wordt en de wind blijft doorstaan.

Bron: Weerman Ed Aldus, Barendrecht, 31 december 2009, 08:00 uur.(www.buienradar.nl)

Back
Bovenaan