Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier in het poldergebied rondom Hellevoetsluis vooral genoten van de skyline om middernacht. Zelf alleen in de vooravond wat afgestoken in de woonwijken rondom, toen zeker genoten. 00:00 uur moment was redelijk anti-climax, alleen een pyro 5 assortiment geschoten en dit verwaaide enorm. De rest is naar de opslag voor komende jaarwisseling.

Maar hoezo cakes die omwaaien? Neem aan dat je als liefhebber gewoon alles vast zet...

Hier op noord oost veluwe meerdere keren wat miezer, maar dat gaf geen hinder. Een paar keer leek er een bui aan te komen volgens buienradar, maar dat kwam er steeds niet. Wind was hier overall minder dan vorig jaar, wel af en toe aardig vlagerig, met name na 12en

Al met al niet mogen klagen, gezien het dus veel slechter had kunnen uitpakken.

Laatst bewerkt:
Den Haag ook slecht..overdag en 's avonds soms een bui. Maar 12 uur flink wat regen. Wind was hinderlijk maar niet dramatisch. Het beste ervan gemaakt.

Hier was de wind wel duidelijk aanwezig, effecten verwaaien regelmatig. Was dus de kunst om goed te timen. Dankzij de ervaringen vorig jaar en de verwachtingen die de weermensen hier gaven achteraf gelukkig de juiste keuzes kunnen maken. Ondanks alles wel een mooie jaarwisseling gehad, goed genoten met de buren. Regen werd wel voorspeld, maar de enkele druppel die ik heb gevoeld terwijl we buiten waren mag echt geen naam hebben. Met de buren heerlijk lopen stoken dus. Van 00:00 tot goed 01:00 non stop, prachtig als je merkt dat de rest een paar versnellingen terug schakelt en onze straat gewoon nog ff een tijd in de hoogste versnelling door stookt.

Qua weer kon het dus zeker slechter, maar vooral de wind was echt niet optimaal. Volgend jaar weer eens een perfect weertje hopelijk!

Hier was het buiig met af en toe periodes met droogte, maar die waren helaas van korte duur! De wind had ik een stuk erger verwacht, dus dat viel ergens wel mee! Wel om 3 uur 's nachts zeiknat naar huis gegaan! Ik zal dit jaar weer eens regelmatig tot de weergoden gaan bidden!

Bij deze wil ik ook alle vwc weermannen bedanken voor alle ontwikkelingen en voorspelkingen van het weer! Doorgaans snapte ik geen reet van al die meteorologische termen, maar ik heb zo ook weer wat geleerd!

Met wat er voorspeld was, mag ik niet klagen achteraf. Kleine buitjes en wel wat wind met hardere wind stoten maar over het algemeen prima te doen. Toch graag voor volgend keer rond het vriespunt met een Max windkracht 3.

Bij ons waren er ook aardig wat buitjes verspreid over de avond. Buiten de windvlagen om vond ik de wind zelf wel meevallen, echter was de regen ditmaal iets te aanwezig. Ook om 12uur was het hier aan het regenen helaas. Toch een geslaagde avond maar hoop dat het volgend jaar wat beter weer is.

Ik zat in Anna-Pauwlona. Om 22.30u probleemloos wat cakes gestookt. Wind minder erg dan verwacht. Om 12 hielden de compounds zich ook prima staande. Eerst een kwartiertje genieten van andermans vuurwerk, daarna driekwartier helemaal los gegaan en alles op kunnen stoken. Al met al echt genoten en voldaan gevoel.

Bij ons over algeem de hele dag droog geweest en de wind bij vlagen hard....de afsteeklocatie om 00:00 uur was op n kruispu nt waar de wind toch wel hard was soms.jammer dat het al 2 jaar op de 31ste hard waait terwijl de avond ervoor prachtweer was...uiteindelijk toch tevreden en had meer grotere dozen en blokken dus dat ging prima

Perfect was het zeer zeker niet hier, meerdere buien gehad en ook wel wat stevigere wind zo nu en dan. Over het algeheel mag ik niet klagen hoe het uiteindelijk was, heb lekker wat kunnen stoken als was het minder dan gehoopt en dan met name op het kleine spul dat juist zo leuk is.

Nu regent het hier ook gewoon, dat voelt toch prettiger dan wanneer je nu perfect stookweer zou hebben gehad zo een dag later.

Hopen dat we volgend jaar eens een rustig topic hebben over het weer, laat het ons een gegund zijn.

Nu regent het hier ook gewoon, dat voelt toch prettiger dan wanneer je nu perfect stookweer zou hebben gehad zo een dag later.

Hopen dat we volgend jaar eens een rustig topic hebben over het weer, laat het ons een gegund zijn.

Doe maar dit jaar een rustig topic Mike :wink:

Wat zou dat toch eens lekker zijn als we eind van dit jaar in een stabiele koude weersituatie zouden zitten. Ik kijk alweer uit naar dit topic. Of toch niet… :D

Alle weermannen bedankt voor de updates de laatste weken/dagen. Het was weer billenknijpen tot het laatste moment. Wat heb ik vaak gedacht dit wordt helemaal niks. Zelfs buienradar gaf een half uur van te voren nog aan dat het van 21 tot 22:30 ging regenen en van 00:15 tot 01:30. Uiteindelijk een paar hele hele kleine druppels gehad. Het klaarde soms zelfs helemaal op. Op een wat stevigere wind na (vergelijkbaar met vorig jaar) een heerlijke jaarwisseling gehad.

Maar het zou voor de gemoedstoestand eens fijn zijn dat we een week van te voren al weten dat we in koude periode zitten zonder neerslag en weinig wind haha

Wat skyline beelden van de jaarwisseling, hierbij toch zichtbaar dat de wind veel doet.

Uiteindelijk viel het bij ons reuze mee rond 00:00. wind had iets minder gemogen maar al met al niks te klagen.
Alle weermannen/vrouwen bedankt weer voor de uitleg bij alle kaarten en de bijbehorende stress.

Hier in Rotterdam waarschijnlijk echt geluk gehad. Buienradar gaf telkens buien aan maar wanneer in 10-min range verpieterden de meeste buien. 1 goeie bui gehad rond half 12 en toen klaarde het op, heldere lucht. Wind ging volledig bijna liggen! Ideaal stookweer. Nationaal vuurwerk ging perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan