Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap niet hoe het verschil tussen Ecmwf en GFS nu nog steeds zo groot is op zo'n korte termijn.
Zoals iemand hier al eerder aangaf zal dat waarschijnlijk komen door de grid resolutie (ECMWF is fijnmaziger dan GFS). Op deze korte termijn zou ik een grofmazig model (= grote afstand tussen prikpunten) als GFS niet meer gebruiken. Ik zou dan eerder kijken naar de korte termijn modellen zoals Harmonie en Arome. Deze laten een veel gedetailleerder beeld zien.

Vind ik ook hoor. Vorig jaar was het toch duidelijker. Komt waarschijnlijk omdat het buien zijn en die zijn heel moeilijk te voorspellen. Fronten makkelijker. Ohja de 24 uurs rader van buienradar moet je niet serieus nemen.

Buienradar +24 uur (en +48 uur) is gewoon letterlijk de uitdraai van Harmonie (alleen gepresenteerd in een Buienradar sausje). :wink: En Harmonie geeft over het algemeen gewoon een redelijk goed beeld van het te verwachten weer. Je moet alleen (zoals bij elk weermodel) niet teveel focussen op details zoals de exacte tijd en plaats van een bui. Gebruik ze meer indicatief, zoals bijvoorbeeld: "tussen 18:00 en 20:00 uur kunnen er buien in mijn omgeving vallen".

Eddy.

Ben zelf helemaal niet kundig met het weer MAAR wat ik zie geeft me hoop.

Meerdere websites / apps geven aan dat het dus fusssn 07:00-13:00 zal regenen waarna het bewolkt wordt met een windkracht van 3/4 Zw.

Net ff 18u project geschoten , helaas kon de buurt het niet waarderen :droolthum
Kzag erna pas dat ik me vergist had. (Vond het al verdacht rustig op straat)

Goedemorgen allemaal, geen verandering, vanavond: enkele buien zijn overal mogelijk, minste kans zuidoosten. De wind zuidwest, noorden zuidelijk, 4-5 Bft en vlagerig, westen en noordwesten 5-6 Bft, pal aan zee 6-7 Bft… soms flinke windvlagen overal tot 70 km per uur..
Overdag vandaag iets minder wind trouwens…later vandaag trekt hij nog iets aan.. ook trekt overdag regen over van een koufront…

Fijne jaarwisseling iedereen:)

Poeh, volgens de meeste modellen is het bij ons in regio Roermond vanavond maar windkracht 3-4, tegen de jaarwisseling windkracht 4 met uitlopers naar 4-5. Kans op een druppeltje tussen 21.00 uur en 22.30 uur en na 0.30 uur kans op een drupje regen. Dit is toch weer geweldig als dit echt zo zou zijn.

Ik zeg, dit wordt genieten!

Poeh, volgens de meeste modellen is het bij ons in regio Roermond vanavond maar windkracht 3-4, tegen de jaarwisseling windkracht 4 met uitlopers naar 4-5. Kans op een druppeltje tussen 21.00 uur en 22.30 uur en na 0.30 uur kans op een drupje regen. Dit is toch weer geweldig als dit echt zo zou zijn.

Ik zeg, dit wordt genieten!

Tussen de buitjes door wordt t gewoon prima stoken!

Net ff 18u project geschoten , helaas kon de buurt het niet waarderen :droolthum
Kzag erna pas dat ik me vergist had. (Vond het al verdacht rustig op straat)

Dat deed iemand hier ook om 6:00 vanochtend. Maar dan ben je echt een mongool. Kinderen ook wakker die goed moeten uitrusten voor vanavond.

Tussen de buitjes door wordt t gewoon prima stoken!

Absoluut!

Ik baal ook wel een beetje... hier geeft hij nu om 23 uur en 00 uur bft 6 aan. Snap er niks van woon in zuidoost limburg.

Waar woon je ergens dan? Hij geeft op Harmonie en de andere modellen toch echt maar tot 24 km/h met soms wat stoten tot 50 km/h in regio Roermond. Ik neem dan aan dat jij zuidelijker dan Nieuwstad zit?

Goedemorgen allemaal, geen verandering, vanavond: enkele buien zijn overal mogelijk, minste kans zuidoosten. De wind zuidwest, noorden zuidelijk, 4-5 Bft en vlagerig, westen en noordwesten 5-6 Bft, pal aan zee 6-7 Bft… soms flinke windvlagen overal tot 70 km per uur..
Overdag vandaag iets minder wind trouwens…later vandaag trekt hij nog iets aan.. ook trekt overdag regen over van een koufront…

Fijne jaarwisseling iedereen:)

Bedankt weer! Buienradar geeft al dagen windkracht 4 aan, Windy windkracht 6. Wie moet ik geloven? :confused:

Tot nu toe perfect stook weer hier, klein beetje wind en droog. Laat het aub zo blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan