Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hahahaha dit topic heeft echt alles en is goud waard, ook al gaat het misschien ten koste van ons NYE plezier. Kan je maar net zo goed dubbel van de voorpret genietenJongens, de kruit en weerstress begint langzaam maar zeker in te slaan. Maar laten we wel wat realistisch en gezellig blijven met z’n allen!
Mensen vonden mij negatief vanmorgen en dat mocht niet etc, maar kijk nu eens? Zelfs een storm in de kaarten en een bak regen. Het lijkt zelfs erger te worden als vorig jaar als we de kaarten moeten geloven. Neem het me niet kwalijk dat ik negatief en chagrijnig ben als je al 3x achter elkaar kut weer hebt met oudejaarsavond. Hier in iedere geval een weerbericht van weerman Ruben Peelman. Verkoopdagen en oudjaar zelf. Niet al te positief.
Donderdag staat er de hele dag veel wind: wellicht staat er vaak een vrij krachtige wind uit ZZW of ZW, met rukwinden van 60 à 70 km/u. Het grootste deel van de dag blijft het droog met temperaturen tussen 8 en 10 graden; We krijgen de zon ook dan wel nog regelmatig te zien, want de wolkenlaag zou erg dun zijnDonderdagavond zou het harder waaien en wellicht ontwikkelen er zich dan ook regenbuien over westelijke landshelft.
Vrijdag zit er een weersverandering aan te komen: een koufront met hevige regen trekt tijdens de late namiddag/avond door het grootste deel van Nederland, mogelijk met pittige rukwinden. Wat het weer gaat doen aan de voorzijde van dat koufront, daar bestaat nog discussie rond tussen de weermodellen. Het zal alleszins weer vrij krachtig waaien uit het zuidwesten. De meerderheid gaat ervan uit dat het vaak grijs zal zijn met een heleboel buien, maar er zijn ook een paar modellen die het droog houden met opklaringen tot halfweg de namiddag.
Zaterdag trekt een depressiekern vermoedelijk dwars door ons land waardoor de wind draait van WZW naar NW/NNW. Gevolg: het wordt een pak kouder, met maxima van 6-7 graden. Aan de kust kan het dan hard tot stormachtig waaien, maar in het binnenland zou de wind goed meevallen. Er passeren dan wel veel buien van polaire origine: sommige zouden hevig zijn met korrelhagel en eventueel een donderslag bevatten. De buien zouden ook afgewisseld worden door opklaringen.
Op Oudejaarsdag lijkt er een stevig regenfront doorheen de Benelux te passeren, maar de timing is nog vrij onzeker. Dus er is nog wat hoop voor Oudejaarsavond, zowel wat de wind en regen betreft, maar stellen dat oudejaarsdag droog gaat verlopen (zoals men op VTM beweert) dat is dan weer bijna onrealistisch.
Eigenlijk valt het dus niet te voorspellen tot 31-12-2023 18:00 of heb ik het mis?
Nee hoor. Geleidelijk aan gaan de modellen steeds meer in de pas lopen met elkaar. Een aantal zaken die nu nog opties zijn, gaan eruit en uiteindelijk blijft er op 28 of 29 december (schat ik) een vrij eensgezind verhaal over.
De opers die we nu zien hebben al een tijd lang in diverse ensembles gezeten (min of meer). Alleen zien we ze nu als oper. en ik zie dit liever nu dan op 29 december....
dankjewel simone!Kijk toch liever naar de againman dan dit topic. Zie het de 31ste wel