Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk ook al wat jaartjes af en toe naar weerkaarten. Realistisch gezien kun je vanaf woensdag pas een redelijk betrouwbare weersvoorspelling doen. Laat het nu nog maar stormen en het vanaf de afhaaldagen rustiger worden. Ik heb er op zich wel vertrouwen in :thumbup:

Meestal..en dit is geen vast gegeven ofzo,maar word het na een storm in de winter meestal weer even rustig en kouder weer.
Gezien we de storm nu al hebben,ben ik eigenlijk best positief voor oud en nieuw.

Bekijk bijlage 78203

Gfs denkt eerder aan 90km/h wind nu voor de 31ste

Inmiddels al 10x gezegd. Maar kaarten zoals deze betreft ALLEEN gebaseerd de oper!. Dat houd in dat zulke kaarten dus gebaseerd zijn op 1 van de 30 lijntjes. De oper is in die run ver boven het gemiddelde.

Wacht zometeen de emcwf run af en dan gaan we het zien wat die zegt.

Lijkt er goed op dat dit een zelfde topic wordt als afgelopen jaar, wat een drukte weer:yes:

Inmiddels al 10x gezegd. Maar kaarten zoals deze betreft ALLEEN gebaseerd de oper!. Dat houd in dat zulke kaarten dus gebaseerd zijn op 1 van de 30 lijntjes. De oper is in die run ver boven het gemiddelde.

Wacht zometeen de emcwf run af en dan gaan we het zien wat die zegt.

Dat klinkt positief, wellicht een stomme vraag dan , waarom pakt de oper de uitgerekend deze lijn ? Zo leer ik ook weer wat bij :)

Dat klinkt positief, wellicht een stomme vraag dan , waarom pakt de oper de uitgerekend deze lijn ? Zo leer ik ook weer wat bij :)

De OPER is in principe "het lijntje" met de hoogste resolutie dus volgens de run het beste. Maar als je kijkt naar de laatste gfs run zie je dat die een stuk hoger staat in vergelijking met derest van de leden en de blauwe lijn wat duidt op een onzekere verwachting.

Nieuwe ecmwf is trouwens gewoon weer heel erg goed. Normale wind en wisselvallig weer.

De OPER is in principe "het lijntje" met de hoogste resolutie dus volgens de run het beste. Maar als je kijkt naar de laatste gfs run zie je dat die een stuk hoger staat in vergelijking met derest van de leden en de blauwe lijn wat duidt op een onzekere verwachting.

Nieuwe ecmwf is trouwens gewoon weer heel erg goed. Normale wind en wisselvallig weer.

Duidelijk , weer wat geleerd, merci !

Heel erg goed? Ok niet heel slecht, maar hele dag een volle windkracht 4 vind ik eigenlijk net teveel nog. Op het randje. Magoed, zoals inderdaad al 10 x eerder gezegd, nog 9 dagen, dus zal nog wel 5 x veranderen. Komen alleen steeds meer leden voor een hardere wind nog, dat waren er voorgaande dagen minder. Hopen dan maar dat het zo blijft ongeveer zoals het er nu voor staat.

Haha, de gemoedstoestanden hier gaan net zo snel heen-en-weer als de voorspellingen van het weer. Ik ga vanaf de afhaaldagen echt waarde hechten aan de voorspellingen. Het is zo veranderlijk.

Nee joh, hoort erbij, stress, relaxed, paniek, stress, relaxed, prima, paniek...
En uiteindelijk wachten we het af en doe je er geen zak aan.

Nu lijken de kaarten weer oke! af en toe zit er een slechte kaart tussen maar over het algemeen lijkt het redelijk te worden. Een max windkracht 4 en een beetje droog zou al perfect zijn wat mij betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan