Nachtbrakerstopic 30-31 december 2020.

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede avond. nog een uurtje en dan weer aan het werk. wel ff wennen ipv vuurwerk verkopen oliebollen bakken in een bakkerij:cool::bonk:

Onze dag is begonnen! Iedereen maak het beste ervan!
Ga proberen te genieten van iedereen die je lief hebt en stookse!

Daar is 'ie dan, de laatste dag van het jaar, de 31e van december. Een raar jaar, maar laten we het met zijn allen mooi en waardig afsluiten!

We moeten er maar mee dealen nietwaar jongens?!

Maak er allemaal het beste van en 2021 wordt gewoon het jaar van de vuurwerkfreaks!!!

[video]https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?60289-Jaarwisseling-2020-2021-Duitsland-en-Nederland-de-fik-er-in-met-sirenes!&p=1212012#post1212012[/video]

Na dit klotejaar had ik zo'n zin in de jaarwisseling, toch het jaar nog even mooi afsluiten.
Helaas kwam daar toen het vuurwerkverbod nog bij en had besloten om mij er toch maar netjes aan te houden.

Heb de laatste jaren toch wel ineens mijn verstand gekregen. Waar ik in 2003 nog shells schoot in het dorp durf ik nota bene nu niet eens meer een normaal f2 product te schieten. Het kan verkeren zeg maar.:bonk:

Maargoed: toen ik per toeval 4 december boodschappen aan het doen was bij Lidl werd er net cat.1 spul binnengelegd, mijn dochter van 2 had afgelopen zomer al eens een sterretje gezien en ze herkende de verpakking. kijk papa, sterretjes.:handsup: dus toen moest ik natuurlijk sterretjes meenemen voor haar.
Meteen nog wat kleine spullen gekocht met de insteek dat ik dan voor mijn dochter dan maar wat cat.1 afsteek.

Ik voelde mij zelfs wat beschaamd aan de kassa en dacht nog bij mijzelf, Vuursteentje wat ben je afgegleden in de laatste jaren.
Ik troost me met de gedachten dat mijn dochter waarschijnlijk net zo gefascineerd is door vuurwerk als ik. Enfin, sinds 4 december steek ik dus iedere avond iets van cat.1 af voor m'n dochter gaat slapen.
De ene keer een grondbloem, de andere keer een fontein en dan weer een knetterlint.
De vreugde van het kind bij het zien van dat spul deed mij toch ook weer glimlachen en oude tijden herbeleven. De tijd dat mijn buurman jumping jacks had (ik was amper 8 a 9 jaar oud) heeft mij eeuwige herenneringen gegeven.
Dat besef deed in 1 klap dus mijn jaarlijkse kruitstress terug brengen.
Vorige week zondag, net voor kerst kon ik ineens niet slapen, ik dacht vuursteentje: je steekt nu al 30 jaar vuurwerk af, je gaat deze jaarwisseling toch niet stilletjes voorbij laten gaan?
Dus op maandag naar een klein winkeltje over de belgische grens om een pijlenpakket van €35 te kopen, ik dacht nog fuck it, die paar pijlen kunnen echt geen kwaad.
Tijdens kerst bedacht ik me wat voor debiele gedachten ik steeds heb, loop je je nu echt druk te maken over een paar pijlen? Doe gewoon normaal en koop echt vuurwerk zoals je gewend bent.
Dus toch maar weer even vwc checken, daarbij ook nog een mailtje van de aanbiedingen bij zena, de knop was om, ik rijd 2e kerstdag toch nog even om die snowblind, de rescensies zijn immers goed.
Een dag later dan gepland 27 december sta ik daar in de kou in een fokking winderige partytent bij een onbemande zaak toch weer veel meer in te laden dan met mijzelf afgesproken. Eind goed knalgoed zou je denken maar niets is minder waar, 's avonds de slaap niet kunnen pakken, volledige oldskool kruitstress, heb ik wel genoeg? Compleet het vuurwerkverbod uit het oog verloren rijd ik de volgende dag op de automatische piloot naar knalgoed, ik moest mijn schoonbroer gaan helpen met een klusje in Breda en voor ik het wist nam ik dus de afslag meer. Even mijn innerlijke zelf verwennen, gewoon even kijken stel ik mijzelf gerust. Enfin, halfuurtje later heb ik me weer laten verleiden want ze hebben daar nog tracas.:droolthum
€200 vuurwerk armer/of rijker zo je wilt vervolg ik mijn weg naar Breda.
Klus geklaard, op de terugweg ineens het besef dat ik afgelopen weken mijn cat.1 bijna heb opgestookt.
Ik kan morgen nu toch mijn dochter niet teleurstellen? Oke, nog 1 vuurwerkwinkel op de terugweg om een pakketje cat.1. gelukkig ken ik op mijn route veel winkels. De reis gaat naar Marc Verschelden in Zele
Kinderpakketje, oke doe ook nog maar 3 pakjes bumble bee, 3 pakjes mad bats en nu ik er toch ben maar een paar cakes.:frusty: wederom €100 verder en dus bijna een collectie vergelijkbaar aan een normaal jaar.Lang verhaal kort: Ik heb er zin in, een heel jaar de maatregelen opgevolgd, mijn zaak zo goed als failliet, alles gegeven wat de regering van mij verlangt maar dat ene pleziertje laat ik me dan toch echt niet ontnemen. Morgen is de dag der dagen, ik ga er tegenaan als vanouds en hoop oprecht dat de medefreaks die zich wel altijd gedragen dezelfde insteek hebben en met mij meedoen om te laten zien wat een gezamenlijke passie wij hebben.
Jongens, fijne jaarwisseling. pas op jezelf en je naasten, dan bedoel ik niet met vuurwerk maar met je gezondheid, en dan kunnen we hopelijk volgend jaar weer legaal als vanouds los gaan.
Zo, nu tijd voor een glaasje whisky en dan hopelijk nog een paar uur slaap pakken.
:bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan