Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, want de modellen zijn bij lange na niet betrouwbaar op deze termijn, zeker niet wat neerslag betreft en hoe laat. Zou ook zomaar kunnen dat er vroeg in de ochtend of in de nacht 6mm valt en de rest van de dag en avond droog verlopen.

Hoe interpreteer jij hier windkracht 4/5? Rond 00:00 spreken we van 5-8 m/s, dat is windkracht 3/4
P6200325a.jpg

Nou ja we gaan wel zien hoe het weer zich uitpakt toch?? Wellicht met zn alle op de 30e een zonnedans doen ;)

Het wordt gewoon zoals vandaag met iets minder harde wind en iets minder regen. Dit weer blijft weken lang hangen. Komt door klimaatverandering veroorzaakt door vuurwerk :D

Het wordt gewoon zoals vandaag met iets minder harde wind en iets minder regen. Dit weer blijft weken lang hangen. Komt door klimaatverandering veroorzaakt door vuurwerk :D
Ja precies, gewoon zoals vandaag maar dan droog en matige wind. Prima toch? :handsup:

Ja precies, gewoon zoals vandaag maar dan droog en matige wind. Prima toch? :handsup:
Nee zeker niet prima, weet niet waar jij zit, maar het waait knetterhard hier op dit moment…ik hoor de wind loeien.

Alles vanaf bft 4 is gewoon bagger, 3 en daaronder is OK

Je ziet dat 4bft begint bij 5.5m/s en 5bft bij 8m/s

Dus dan heeft Bjarne toch gelijk? 5-8 m/s is dus 3-4bft. Als ik de GFS kaarten volg via wetterzentrale.de hinten die al heel wat runs op een rustig weerbeeld met in de laatste run droog en windkracht 1 in het binnenland tot 3 aan de kust om 00:00. Eigenlijk dus een dikke perfect. ECMWF is er ook bijna, en die lijkt er ook op te hinten dat de wind na een onstuimige periode net op tijd gaat liggen.

Maargoed, er kan nog van alles veranderen. En ik ben maar een leek op dit gebied die dankzij deze hobby wat meer naar weerkaarten is gaan kijken. Dus wacht in spanning af waar de weermannen mee komen.

Nee zeker niet prima, weet niet waar jij zit, maar het waait knetterhard hier op dit moment…ik hoor de wind loeien.

Alles vanaf bft 4 is gewoon bagger, 3 en daaronder is OK
Ja daarom zeg ik ook "zelfde" als vandaag maar dan zonder de harde wind en zonder regen.. ;)

Dus dan heeft Bjarne toch gelijk? 5-8 m/s is dus 3-4bft. Als ik de GFS kaarten volg via wetterzentrale.de hinten die al heel wat runs op een rustig weerbeeld met in de laatste run droog en windkracht 1 in het binnenland tot 3 aan de kust om 00:00. Eigenlijk dus een dikke perfect. ECMWF is er ook bijna, en die lijkt er ook op te hinten dat de wind na een onstuimige periode net op tijd gaat liggen.

Maargoed, er kan nog van alles veranderen. En ik ben maar een leek op dit gebied die dankzij deze hobby wat meer naar weerkaarten is gaan kijken. Dus wacht in spanning af waar de weermannen mee komen.

Dit zie ik ook een beetje ontstaan inderdaad. Af en toe en uitschieter met wat meer wind tussen de runs, maar de meeste lijken toch richting een windkracht 3 (misschien 4 bij de kust) uit te koersen. Ik ben best positief gezind. Tuurlijk, de details moeten nog duidelijk worden, maar er lijkt al steeds meer een beeld te vormen.

Dit zie ik ook een beetje ontstaan inderdaad. Af en toe en uitschieter met wat meer wind tussen de runs, maar de meeste lijken toch richting een windkracht 3 (misschien 4 bij de kust) uit te koersen. Ik ben best positief gezind. Tuurlijk, de details moeten nog duidelijk worden, maar er lijkt al steeds meer een beeld te vormen.

Ja zoals het er nu uitziet zal het over het geheel genomen iig geen ramp worden.
windkracht 3-4 is te doen, zolang het maar niet richting de 4-5 gaat. Het zal vooral veel van mazzel afhangen of je lokaal net iets meer wind en/of regen hebt op de cruciale tijden.

De kans op een mooie dag zonder zorgen over het weer zal voor de meesten helaas klein zijn.

Tendens is wel richting de jaarwisseling wat kouder weer, wat vaak dan weer tot rustiger en droger weer lijdt. En Windkracht 3 is prima te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan