Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik nu de GFS wind kaart bekijkt voor midnight lijkt het qua wind allemaal wel mee te vallen, buienradar geeft nu ook windkracht 3 aan terwijl het eerst windkracht 4 was.

Misschien is het ook gewoon beter om dit topic pas na kerst te openen als de modellen wat zekerder zijn. :kerst: Kan nog van alles veranderen in een week tijd.

De tijd dat met 31-12 min20 vriest zal niet meer weder keren.
Ik denk dat we er maar aan moeten gaan wennen dat het met oud en nieuw nat en winderig is .
Het is wat dat betreft ieder jaar het zelfde tafereel gewoon .

Ik vind het zoooo mooi om hier mee te lezen, alle stress, paniek, hoop. Iedere afbeelding iedere run weer opnieuw hahahahaha.

Na afgelopen jaar kan ik me er serieus niet meer druk over maken, zelfs toen met windkracht 5 lekker gestookt. Voor mij is het glas half vol en hoe dan ook maken wij er altijd een top avond van.

Ik vind het zoooo mooi om hier mee te lezen, alle stress, paniek, hoop. Iedere afbeelding iedere run weer opnieuw hahahahaha.

Na afgelopen jaar kan ik me er serieus niet meer druk over maken, zelfs toen met windkracht 5 lekker gestookt. Voor mij is het glas half vol en hoe dan ook maken wij er altijd een top avond van.

En anders is er geen betere raad dan voorraad :D

De tijd dat met 31-12 min20 vriest zal niet meer weder keren.
Ik denk dat we er maar aan moeten gaan wennen dat het met oud en nieuw nat en winderig is .
Het is wat dat betreft ieder jaar het zelfde tafereel gewoon .

De laatste keer dat het rond -15 C was, was 96/97 en daarvoor lokaal -20 C (vermoed ik) 1978/79. Echt winterweer rond oud en nieuw is een zeldzame zaak. Altijd geweest, maar nu zien we natuurlijke een duidelijke verdere verzachting die in principe in 1988 al echt vorm kreeg.

De laatste keer dat het rond -15 C was, was 96/97 en daarvoor lokaal -20 C (vermoed ik)

ja ik weet het nog als gisteren, zit nog bij te komen ..

was zo gruwelijk koud, ik stond elke 10 minuten ff paar minuten binnen om weer warm te worden. Was echt een hel qua gevoelstemperatuur toen.

Ik was nog een jonge knaap toen en kan dit bevestigen, stonden astronautjes te stoken vanaf de gang. :D

Verder weet ik ook nog dat mijn ouwe heer uitgleed vlak nadat hij een 100k had aangestoken bij de schietlont, was spiegelglad en de rollen gingen toen nog loeihard. :angel:

Haha wat een spanning allemaal zeg, terwijl t nog zover is eigenlijk.

Ik ben dan niet zo van alle kaarten die ik hier voorbij zie komen, en meer van buienradar / weeronline.
Maar die gaven vanmiddag beide windkracht 4 aan voor de 31e. En ik kijk net is het bij weeronline W3 en bij buienradar zelfs W1. :bonk:

Dat zegt me dus dat het nog alle kanten op kan gaan, en we lekker kunnen blijven stressen met z’n allen.
Of eigenlijk we gaan het wel meemaken, we kunnen er toch niks veranderen.:D

Wel apart dat buienradar nu windkracht 1/2 aangeeft voor 31 december. Waar halen die dat vandaan dan :bonk:

Dat is traditie bij de Buienradar en KNMI, kan me nog herinneren dat ze windkracht 5 aangaven met heel veel neerslag. Bleken we opeens op de dag zelf perfect stookweer te hebben met een heldere lucht. Alsof ze ons extra willen pesten, zodat we teveel inkopen bij slecht weer. Of te weinig vuurwerk bij perfect weer. :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan