Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is dat Harmonie?
Nogmaals. Hoe was het vorig jaar? Er is genoeg afgeschoten toen. Misschien kunnen jullie herinneren wanneer jullie geschoten hebben en hoe het is bevallen? Misschien dat dit forum nog genoeg informatie bevat hoe het is ervaren.
Samenvattend ws het eerste deel van de avond toch erg winderig. Nar 0.00 uur op veel plaatsen plots minder wind maar meestal nog wel 4 en soms 5 B.
Ik heb die avond vlak na 24 uur een compound afgeschoten, meer ook niet. Wel wat kleine cakes nog. Ging prima.
Hier de KNMI waarnemingen van 17 uur in de avond tot 3 uur in de nacht van 31-12-2021 tm 01 01 2022.
REGIO NOORD:
Hoorn Terschelling
Bekijk bijlage 70288
Lauwersoog (Noordkust Friesland/Groningen):
Bekijk bijlage 70289
Berkhout (Noord-Holland)
Bekijk bijlage 70290
Marknesse (Noordoostpolder):
Bekijk bijlage 70291
Hoogeveen (Zuid Drenthe):
Bekijk bijlage 70292
Heino (Zwolle):
Bekijk bijlage 70293
We zien hier dus allround 4/5 B of vol 5B tot middernacht. Daarna werd het toen rustiger.
Hoe is het mensen in de omgeving van die stations toen bevallem? Want de situatie van vanavond lijkt op die van vorig jaar. Wind lijkt gemiddeld 1 a 2 m/s hoger te liggen op basis laatste ECMWF.
Zaterdagavond neemt op nadering van een volgende golftop met kleinschalig laagje de gradient toe in het noordwesten. Met name dan lijken de kansen op zware windstoten behoorlijk groot. Hiervoor staat een code geel uit. Boven de Noordzee is dan kortdurende 9 Bft niet uit te sluiten.
Zaterdag nabij de fronten in langdurige neerslag
https://www.knmi.nl/nederland-nu/we...verwachtingen/extra/guidance-modelbeoordeling
Nog niet specifiek over neerslag van zaterdag
Hier wat beelden uit Den Haag. Ik ga er vanuit dat de gmeiddelde windsnelheid toen 7- 8 m/s moet zijn geweest. Ik vind dit echt prima te doen.
Hier uit Vlissingen. GEzien de relatieve :
Ik vind het goed te doen. Winkracht zal hier 5B zijn geweest vermoed ik.
Wie kan mij vertellen wat de regen doet morgen? Is het een groot buienfront of zijn het buien met af en toe droog? Overdag en s avonds?