Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan komt de nieuwe Oper van icon met dit.

Bekijk bijlage 70073

Ook overal droog

Vind dit ook geen opvallend raar beeld ofzo. Want ook Icon geeft overdag veel wind, met windstoten tot 100 km/h als ik het goed zie, alleen neemt de wind bij dit model een stukje sneller af dan bij ECMWF. Het wordt afwachten, morgen avond meer duidelijkheid denk ik, met bijkomst van harmonie

GFS run 23.00 uur.

Hoofdlijnen:
- De neerslag gaat er in de drie zuidelijke provincies vrijwel volledig uit. In Noord Brabant en Limburg zelfs geen enkel member dat meer dan 2 mm berekent. In Zeeland is dat nog maar 10%!
- In vrijwel alle andere regio's is de kans op substantiele neerslag jammergenoeg veel hoger
- Wind: in de meeste regio's 3B soms richting 4B. Regio zuidwest 4B
- Teemperatuur zeer duidelijk hoog tot zeer hoog. 11-14 C van Noord naar zuid(oost).

Het gebrek aan regen in zuidoost was er al een paar runs, dat blijkt nu gemiddeld uitgebreid naar de drie andere zuidelijke provincies.

Wind: is een beetje gelijk met de vorige runs. Reken erop dat het ECMWF gewoon 2-3 m/s meer wind (gemiddeld) intekent.

Zullen we HAARP er ook maar weer eens in gooien :p

Of we zetten met zn alle geld opzij om gezamenlijk de ideale weersomstandigheden te kopen via een veiling op het Darkweb.

OT: nog niet eerder heb ik zoveel FUD gezien in een topic, volkomen begrijpelijk ook. Groots respect aan alle vakmensen die ons voorzien van de nodige info! (DavidH, Jorginho, DaBombe en co) Dank!

Of we zetten met zn alle geld opzij om gezamenlijk de ideale weersomstandigheden te kopen via een veiling op het Darkweb.

OT: nog niet eerder heb ik zoveel FUD gezien in een topic, volkomen begrijpelijk ook. Groots respect aan alle vakmensen die ons voorzien van de nodige info! (DavidH, Jorginho, DaBombe en co) Dank!

Of we huren een vliegtuigje met chemicaliën zodat we het weer kunnen beïnvloeden! (Offtopic, maar wel reete interessant. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cloud_seeding)

Nou, het stelt ons nog niet echt gerust, spannende dagen nog even in dit topic, alsof je er iets aan kunt veranderen, maar toch, blijf maar updates geven hoor. :)

GFS run 23.00 uur.

Hoofdlijnen:
- De neerslag gaat er in de drie zuidelijke provincies vrijwel volledig uit. In Noord Brabant en Limburg zelfs geen enkel member dat meer dan 2 mm berekent. In Zeeland is dat nog maar 10%!
- In vrijwel alle andere regio's is de kans op substantiele neerslag jammergenoeg veel hoger
- Wind: in de meeste regio's 3B soms richting 4B. Regio zuidwest 4B
- Teemperatuur zeer duidelijk hoog tot zeer hoog. 11-14 C van Noord naar zuid(oost).

Het gebrek aan regen in zuidoost was er al een paar runs, dat blijkt nu gemiddeld uitgebreid naar de drie andere zuidelijke provincies.

Wind: is een beetje gelijk met de vorige runs. Reken erop dat het ECMWF gewoon 2-3 m/s meer wind (gemiddeld) intekent.
Gister kwam het oosten er redelijk af kwa neerslag is dat nu dus weer meer geworden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan