Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stress hem nog steeds niet. Hier kennen ze goed het weer voorspellen (not).

Gisteren op de radio ook. Je kan 2de kerstdag langer in bed blijven. Het zal gaan stormen en regenen. Gisteren zou het flink regenen. Storm kwam niet en regen ook niet. En dan zou ik me druk maken. Buienradar ook 24uur zie ik verandereringen en tot op de zelfde dag veranderd het daar nog omdat hun verwachtingen weer niet bleek te kloppen.

Mensen kunnen wel zeggen laatste dag kijken
Maar over algemeen komt het altijd wel uit ik ben er niet heel zeker van
beetje regen en wind boeit me niet maar als dat de hele avond is nou dat is de lol er goed af

Ik wilde eigenlijk nog wat dingetjes bij bestellen,maar door de weerberichten doe ik dit toch elke keer maar niet.
Vind dit gewoon zwaar ellendig.
Probeer ook niet zo vaak te kijken,maar ook dat is moeilijk.

Je kunt ze volgend jaar afsteken en de prijs is geheid beter dan volgend jaar om over de eventuele beschikbaarheid van vuurwerk tegen die tijd nog maar te zwijgen. Want ik vrees dat ALLES aangegrepen gaat worden om weer met een voorstel tot een (lokaal) verbod te komen.

Als er meer dan 100 miljoen wordt ingeslagen en afgestoken: "wat een bende, herrie, geweld!"
Als het rustiger is en blijft: "Mensen zijn er klaar mee, het leeft niet meer zo, verbieden!"

Oke oke oke...off topic.

Onto the weather: ik zie het helemaal niet zo zwart in. De meest gerede kans is een matige tot vrij krachtige wind, wat regen en boterzacht weer. Dat is het gemiddelde volgens mij. Ik ben persoonlijk, maar dat is niet op basis van feiten, redelijk positief.

Nogmaals: de fijnmazige modellen als Harmonie en Hirlam komen pas op de 28e-29e binnen. Dan wordt alles snel duidelijk vermoed ik. Dan kun je kiezen: mocht een avond ervoor goede omstandigheden zijn dan steek je dan wat af. Het lijkt erop dat vanaf nieuwjaarsdag de omstandigheden drastisch verbeteren. Dus dan misschien de avond van 1 januari. Om diverse redenen niet aan mij besteed. Ik ben ook helemaal geen fanaat, ik kan rustig een jaartje wachten. Of twee.

Mensen kunnen wel zeggen laatste dag kijken
Maar over algemeen komt het altijd wel uit ik ben er niet heel zeker van
beetje regen en wind boeit me niet maar als dat de hele avond is nou dat is de lol er goed af

"In het algemeen". Ja. In het algemeen kun je wind, regen en hoge temperaturen verwachten. Voor elke andere dag in het jaar voor ons genoeg. Op deze dag volstaat "in het algemeen" niet.

Ik zit al een tijdje op de lijn van weerplaza: de details die er voor ons toe doen kennen we pas de laatste paar dagen. De fijnmazige modellen gaan ons dan een grote dienst bewijzen denk ik.

Hou de verwachtingen vanaf 28 december in de gaten.

Ach bekijk het zo, gisteren checkte ik het weer op mijn s22 en zou het vandaag de hele dag regenen. Nu klaart het volgens diezelfde app na een uur of 12 'gewoon' op.

Zelfs op een dag is het niet te voorspellen...

Stressen zou zonde zijn van de hele beleving ernaar toe.....mogen we eindelijk weer en zou je je gek laten maken.....gewoon genieten van momende dagen en zie wel hoe het weeer is

Ik stook gewoon 4 janauri :)voor de mensen die in een gebied wonen waar een verbod is. Het maakt niet uit wanneer je stookt. Iedere dag is verboden.

Gisteren werd er geopperd dat het nu rustiger is dan vorig jaar om deze tijd. Ik dacht meteen: er was toch een verbod. Dus....precies wat jij schrijft.

Ik stress hem nog steeds niet. Hier kennen ze goed het weer voorspellen (not).

Gisteren op de radio ook. Je kan 2de kerstdag langer in bed blijven. Het zal gaan stormen en regenen. Gisteren zou het flink regenen. Storm kwam niet en regen ook niet. En dan zou ik me druk maken. Buienradar ook 24uur zie ik verandereringen en tot op de zelfde dag veranderd het daar nog omdat hun verwachtingen weer niet bleek te kloppen.
Nou dat heb ik nergens gelezen hier zou het af en toe regenen en dat doet het ook dus dat klopt wel

Begin hem stiekem toch weer te knijpen hoor. Je gaat altijd uit van het beste, maar die voorspellingen blijven wisselen in positief en negatief beeld. Je weet dat ze eigenlijk nooit echt goed kunnen voorspellen op de langere termijn, maar toch blijf ik het hier volgen.

Het zijn verwachtingen ook buienradar wisselt steeds met verwachtingen. Elke keer weer is het bij buienradar anders. Tuurlijk bij mij staat die storm ook tot windkracht 7 maar met 5 dagen te gaan hecht ik geen waarde eraan.

Als ik het nieuwste gfs ensemble erbij pak voor de Bilt. En daar het gemiddelde van.

Dan kom je om 00 uur aan een windsnelheid van 6.5 m/s een kleine windkracht 4.
De Oper zit nog wat lager met 5m/s windkracht 3

gfs-de-bilt-nl-52n-5e.jpeg-2.jpg

Gfs laat ook niet al te veel neerslag zien

gfs-de-bilt-nl-52n-5e.jpeg-1.jpg

Al bij al vindt ik gfs best oke zoals het er nu voor staat.

Ik heb net buiten een ronde gewandeld naar de sportschool, volgens Buienradar zou het windkracht 5 moeten zijn in mijn omgeving. Het is droog af en toe een klein spatje en de wind vind ik nog wel meevallen.

Het is gewoon afwachten..

Maar ik ben er van overtuigd dat er altijd een moment is om te stoken ookal is t weerbericht minder gunstig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan