Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk om te zien hoe iedereen in de stress schiet vaak ja. Ontzettend mooi topic dit altijd. Ik kijk uit naar die laatste decemberweek!

Ja, niet jinxen! Heb ik m'n laatste legale jaarwisseling mee verknabbust! (miiiist) Sindsdien mag ik er hier niks meer over zeggen :D

De afgelopen 2 jaar hebben wij prima weer gehad. Al moet ik zeggen 2018 - 2019 gaat de boeken in als misschien een van de beste omstandigheden die ik heb meegemaakt met oudjaar....warm 12 tot 14 graden, droog, helder en bijna windstil.

De afgelopen 2 jaar hebben wij prima weer gehad. Al moet ik zeggen 2018 - 2019 gaat de boeken in als misschien een van de beste omstandigheden die ik heb meegemaakt met oudjaar....warm 12 tot 14 graden, droog, helder en bijna windstil.

Ik vond de omstandigheden tijdens de eerste Corona jaawisseling van 2020-2021 écht het summum. Volledige windstilte, de gehele oudjaarsdag zo'n beetje. Nog nooit zo sfeervol kunnen stoken, ook overdag.

Prachtig hoe o.a. die Funke luftheulers toen bewegingsloze rooksporen langs de hemel trokken, als kleine straalmotortjes die eindeloos door leken te razen. En hoe de rook van het grotere vuurwerk soms als een flarderige mistbank mysterieus boven de wijken en velden bleef hangen. Effecten waren echt op hun mooist.

De lucht was polair van oorsprong toen. Daardoor nauwelijks last van mist gehad, ondanks de windstilte. Zoiets zou ik graag dit jaar op herhaling zien. Afwachten maar weer...

Ik vond de omstandigheden tijdens de eerste Corona jaawisseling van 2020-2021 écht het summum. Volledige windstilte, de gehele oudjaarsdag zo'n beetje. Nog nooit zo sfeervol kunnen stoken, ook overdag.

Prachtig hoe o.a. die Funke luftheulers toen bewegingsloze rooksporen langs de hemel trokken, als kleine straalmotortjes die eindeloos door leken te razen. En hoe de rook van het grotere vuurwerk soms als een flarderige mistbank mysterieus boven de wijken en velden bleef hangen. Effecten waren echt op hun mooist.

De lucht was polair van oorsprong toen. Daardoor nauwelijks last van mist gehad, ondanks de windstilte. Zoiets zou ik graag dit jaar op herhaling zien. Afwachten maar weer...

Daarin tegen was de jaarwisseling van 2019/2020 een drama. Om 18:00 begon het helemaal dicht te trekken. En dat met de grootste collectie die ik ooit heb gehad :cry:

Kuttopic wat altijd veel stress geeft, maar de spanning ervan is ook weer verslavend. Haat liefde verhouding haha

Beste weer is weinig wind, helder, droge lucht. Mooiste (persoonlijk) is rond -5 C met sneeuwdek. Echt Oud en nieuw zoals vroeger voorkwam.
Vooralsnog lijken de lange termijn verwachtingen van begin november steeds meer vorm te krijgen: de kans op te koud weer nemen vlak na de maand wisseling toe. Wie weet met sneeuw en vorst. Maar het is no heel lang tot aan oud en nieuw.

Ja precies dit. Wat waren de effecten toen mooi zeg. Hoop echt dat we dit weer mogen meemaken dit jaar.

Iedereen lijkt vorig jaar vergeten te zijn, maar het was toen echt kantje boord…het zou met NYE knetterhard gaan waaien/regenen. Toen in de laatste 2 dagen kwam er een verschuiving en de dag ervoor of net de dag erna waaide het echt knetterhard, windkracht 6 gewoon en met NYE bijna niks. Daarom was iedereen zo in de spanning vorig jaar.

We gaan het zien, er zijn genoeg deskundigen die met mitsen en maren hetbweer voor iedereen begrijpelijk neerschrijven…

Het wordt natuurlijk weer spannend de laatste dagen van het jaar wat betreft het weer.
Dit blijft toch een heel belangrijk punt qua sfeer en beleving voor het afsteken van vuurwerk vind ik.
Stormt het? Komt de regen met bakken uit de lucht? Zit alles potdicht door de mist?

Deze drie zijn toch wel voor mij de dingen die de sfeer compleet kunnen verpesten.
Nu is het waar ik woon toch al jaren tot bijna perfect weer geweest met O&N.
Ook met de extreme mist van een paar jaar geleden, hadden wij hier echt het geluk dat de dichte mist tegen te avond weg trok en er rond middernacht prima te stoken viel.

Ik ga de weergoden ook dit jaar weer aanbidden en te hopen dat het weer prima wordt.

Als ik de weersvoorspellingen op dit moment mag geloven, dan wordt het fantastisch stookweer hier.

2022-11-27 (2).png

Goed, het blijven voorspellingen en die kunnen elk moment weer anders zijn.
Het blijft afwachten tot de laatste 3 dagen voor O&N en zien wat de voorspellingen dan zijn.

En ja, ook ik houd dit bijna dagelijks in de gaten.
Het blijft spannend, maar ik heb goede hoop!

Juist die talloze berichten hier maakt het topic zo gaaf. Je hebt het totaal niet in de hand, maar het heeft inderdaad een grote factor hoe ik oudjaarsdag beleef. Laat de spannende tijden maar weer beginnen.

Ik weet het. Het is nog erg ver, maar zijn er tekenen welke kant het op gaat met oudjaar? Nu zitten we al een lange tijd in een periode met veel bewolking, weinig wind en best koud.

Is nog geen zinnig woord over te zeggen. We zitten in een complexe situatie momenteel. Het iets opschuiven van een lage druk gebied kan voor compleet ander weer zorgen. Paar dagen vooruit kijken is in zo'n situatie al erg moeilijk.

Meer dan 5 dagen vooruit kijken is sowieso zinloos. Als je het dan over details gaat hebben(waar precies neerslag/mist/wind etc valt)kan je pas 1 tot 2 dagen van te voren zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan