Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja inderdaad zeg, sfeervol weer, lekker fris en prachtig helder. Duimen maar, altijd iets om vol mee bezig te zijn en waar je nul invloed op hebt...

Dromen mag alrijd, de realiteit volgt t.z,t wel..:bye:

Ach, het weer. Wat een drama levert dit topic altijd op de laatste 2 weken van het jaar. Heerlijk om alles om te zien slaan in stress en uiteindelijk op 1 januari bij het gros te lezen ''het viel wel mee, perfect stookweer gehad!''.

Vooralsnog valt er geen zinnig woord over te zeggen. Dat doen we dan maar ook niet. Maar hopen op een koude dag met temperaturen rondom het vriespunt, 's-nachts er net onder, zuchtje wind voor de rook, wat mist om de dag te beginnen en de sfeer te verhogen... dromen mag toch? :yes:

wat is eigenlijk het ideale stookweer? Ik bedoel helder en niet al teveel wind spreekt voor zich..maar welke temperaturen zijn het beste? Kan het dan beter vriezen of net boven nul?

wat is eigenlijk het ideale stookweer? Ik bedoel helder en niet al teveel wind spreekt voor zich..maar welke temperaturen zijn het beste? Kan het dan beter vriezen of net boven nul?

Hoe harder het vriest,hoe harder de burstknallen zijn.
Dus ja,in mijn ogen kan het beter vriezen.

Mag van mij ook vriezen, kou hoort er voor mijn sfeer en beleving gewoon bij. Lekker bij het vuur staan om weer op te warmen. En uiteraard kraak helder en een klein zuchtje wind.

Mag van mij ook vriezen, kou hoort er voor mijn sfeer en beleving gewoon bij. Lekker bij het vuur staan om weer op te warmen. En uiteraard kraak helder en een klein zuchtje wind.

Mee eens, echter niet teveel onder nul. Ik kan mij een oud en nieuw herinneren met een gevoelstemperatuur van meer dan -10. Dat was om de 10/15 minuten naar binnen om even op te warmen. Weet iemand dat jaar nog, het was eind jaren 90 ?

Mee eens, echter niet teveel onder nul. Ik kan mij een oud en nieuw herinneren met een gevoelstemperatuur van meer dan -10. Dat was om de 10/15 minuten naar binnen om even op te warmen. Weet iemand dat jaar nog, het was eind jaren 90 ?

Daar ook mee eens. Je merkt wel dat als het vriest met name de vrouwen wat minder vaak buiten zijn. Liefst staan we hier met alles en iedereen buiten, dus moeten we het vuur maar wat groter maken:p

Dat was overgang 1996 naar 1997, gevoelstemp rond -15…
Bij vorst en droge lucht klinken knallen het mooist en verst..dat komt door de lage luchtvochtigheid ofwel weinig waterdamp in de lucht..voor mij zou ideaal zijn..-2, 2 Bft wind uit het oosten en een klein beetje sneeuw voor de sfeer.

Overigens, oudjaar 1978 gevoelstemp onder -20 in het noorden waar ik toen woonde..was de korste oud en nieuw ooit buiten..letterlijk 4 minuten..niet te doen..

Ik zou tekenen voor -3 met weinig tot geen wind.
Vuurkorf aan, statafel naar buiten met een thermoskan warme chocomel en stoken maar.

Begin van deze eeuw was het ook zo ontzettend koud, zal 2002 geweest zijn dan ofzo, in de nacht bleven we maar klein grut stoken tot het echt niet meer te doen was met de koude vingers.

Zolang het maar niet dat snertweer van vandaag is met die ellendige regen. Dan valt de dag echt in het water en is er geen drol aan. Het weer van gisteren is prima, heerlijk stookweer!

Hier is het echt al dagen perfect stookweer. Helaas hebben we daar nu nog niets aan en wordt het vanaf de kerst zon beetje weer bollenknijpen wat het weer gaat doen.

De meeste mensen eten (olie)bollen vanaf de kerst. Wesley knijpt ze. :D

Nog een weerkundige die een kaartje kan laten zien hoe het weer wordt de 31e? Gewoon voor de lol :p

Haha scherp beast, zoals altijd. Laten we het maar op billen knijpen houden:bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan