Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knmi, zo op de dag zelf eigenlijk altijd wel exact goede verwachting:

Vanavond regent het eerst nog in het noorden, ook daar wordt het overwegend droog. Alleen in het noordelijk kustgebied blijft het nog af en toe regenen. De wind komt uit het zuidwesten en is boven land vrij krachtig, mogelijk krachtig, windkracht 5-6 en aan zee krachtig tot hard, windkracht 6-7. In het noord- en noordwestelijk kustgebied is tijdelijk een stormachtige wind, windkracht 8 mogelijk. In het noordwesten komen zware windstoten voor van 80-90 km/uur.

Komende nacht kan lokaal wat regen vallen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De minimumtemperatuur ligt rond 11°C. De wind komt uit het zuidwesten en is matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig tot hard, windkracht 6-7. In de eerste helft van de nacht is er in het noordwesten en het noordwestelijk kustgebied een stormachtige wind mogelijk, windkracht 8 en zijn zware windstoten mogelijk van 80-90 km/uur.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen

Oftewel voor ons hier 4e jaar op rij niet normaal stoken. Twee jaar geleden ging nog vanwege voorraad maar geknepen billen vanwege 1e verbod. 2019 zat het hier vanaf 19u potdicht met mist. Vorige jaar al blij met bij mekaar gescharrelde halve zolenzooi. En nu dit. KUTzooi.

ik weet hoe je je voelt, ik woon noordoost friesland 40km vanaf de kust ofzo en het gaat hier waarschijnlijk niet eens stoppen met regenen.

Knmi, zo op de dag zelf eigenlijk altijd wel exact goede verwachting:

Vanavond regent het eerst nog in het noorden, ook daar wordt het overwegend droog. Alleen in het noordelijk kustgebied blijft het nog af en toe regenen. De wind komt uit het zuidwesten en is boven land vrij krachtig, mogelijk krachtig, windkracht 5-6 en aan zee krachtig tot hard, windkracht 6-7. In het noord- en noordwestelijk kustgebied is tijdelijk een stormachtige wind, windkracht 8 mogelijk. In het noordwesten komen zware windstoten voor van 80-90 km/uur.

Komende nacht kan lokaal wat regen vallen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De minimumtemperatuur ligt rond 11°C. De wind komt uit het zuidwesten en is matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig tot hard, windkracht 6-7. In de eerste helft van de nacht is er in het noordwesten en het noordwestelijk kustgebied een stormachtige wind mogelijk, windkracht 8 en zijn zware windstoten mogelijk van 80-90 km/uur.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
Ik kan ermee leven dat het een keer in het water/wind valt maar het idee dat het volgend jaar miss helemaal niet meer kan stresst me dood. Ik zit hier op een open plek en het waai
Oftewel voor ons hier 4e jaar op rij niet normaal stoken. Twee jaar geleden ging nog vanwege voorraad maar geknepen billen vanwege 1e verbod. 2019 zat het hier vanaf 19u potdicht met mist. Vorige jaar al blij met bij mekaar gescharrelde halve zolenzooi. En nu dit. KUTzooi.

Ik zit hier op een open plek en met windstoten erbij is het gewoon onverantwoord hard nog steeds. Ik kan ermee leven dat een oud en nieuw in het water/wind valt een keertje maar gewoon het idee dat dit misschien de laatste keer is.

Sterkte aan alle Noord en Noordoosterlingen

In het noorden idd niet best… mijn hoop is nu dat windy gelijk krijgt als het gaat om de nacht van 1 op 2 januari. Daarvoor geeft de app nu windsnelheden rond de 15 km/h aan. Nog niet optimaal maar een stuk beter dan wat we nu hebben.

Ik zit hier op een open plek en met windstoten erbij is het gewoon onverantwoord hard nog steeds. Ik kan ermee leven dat een oud en nieuw in het water/wind valt een keertje maar gewoon het idee dat dit misschien de laatste keer is.

Sterkte aan alle Noord en Noordoosterlingen
Hoezo, tenzij je dood bent knal je wat je nog hebt volgend jaar toch de lucht in. Ook bij een verbod kan je om 00u niks gebeuren

Lullige is dat je met die straten vol plassen nog geen grondspinner kunt stoken, door wind geen luchtspinner...geen fontein, enkel knalboem en dat verwaait over je hoofd en de huizen (zie ik uit m'n raam, genoeg die het testen voor me). Zinloos weer.

Regen lijkt verder ten noord van hier langs te gaan, lullig voor de provincialen verder in GR/FR. Nu moment dat wind gaat toenemen. Al 12ms aan (noord)westkust, hier naar de 10-11ms nu... Duimen dat het halverwege avond minder wordt. Over 20min lekker stoken, kijken hoe vonken door lucht én straat gaan :D

Regen lijkt verder ten noord van hier langs te gaan, lullig voor de provincialen verder in GR/FR. Nu moment dat wind gaat toenemen. Al 12ms aan (noord)westkust, hier naar de 10-11ms nu... Duimen dat het halverwege avond minder wordt. Over 20min lekker stoken, kijken hoe vonken door lucht én straat gaan :D

Hoop dat de rest van nl meer plezier heeft! Helaas voor 500 eur ingekocht, maar t spoelt hier en die windstoten maken de regen nog erger.

Hier in zuidoost Drenthe is het vlak voor 18:00 uur droog geworden, precies op schema van HARMONIE. Verder naar het noorden zal het de komende 2 uur ook steeds verder droog moeten worden.

Hier in het dorp is het nu prima stook weer. :)

Eddy.

Boeketten gaan over 't hoofd, maar is zo net te doen. Moet niet harder gaan waaien... Lage knetter spul doet het nog prima; fijn in zo'n ti crackling te staan :D de miezer maakt niet uit

Hier staat de harde wind precies naar onze voordeur toe. Net de Sirius en Blizz afgestoken en had het kruit in mijn nek. Maar droog en zo warm dat je geen jas aan hoeft is dan wel weer echt geweldig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan