Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is voor mij wel een dingetje hoor. Ga je je dikste boxen nu vóór 12 uur schieten, of gok je het erop? Als het meevalt baal ik echt enorm dat ik ze niet meer heb...

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je collectie is, maar mist tijdens o&n is wel echt kl*te. Zelfs een beetje... Mooie gouden effecten, de kleuren blauw en paars of eigenlijk alle bijzondere kleuren vallen weg op groen en rood na. Persoonlijk zou ik het lekker bewaren en op één van de dagen na o&n afsteken wanneer er wel mooi weer is. Helaas maar dan kan je tenminste nog genieten van je centen en meestal begrijpt men in de buurt dat ook wel (tenminste hier wel).

Wow sommige mensen panieken wel erg! Laten je oud en nieuw niet verpesten door continu te stressen over t weer. Het verandert toch continu, volgens verschillende sites zou er nu mist moeten zijn, heb echter prima zicht. Niet teveel panieken!!

Kan best zijn dat het weer is zoals vandaag. Veel zon, helder begin van de avond en dan langzaam teruglopend zicht..de details gaan het hem doen.....later zondag meer weer

De huidige omstandigheden lijken redelijk gelijk aan dinsdag, dalende temperaturen, weinig bewolking, nauwelijks wind. Waarom ontstaat er tot nu toe nog geen mist en zou dat dinsdag wel het geval zijn? Minder droge lucht?

Toch nog maar even wat slecht vuurwerk inkopen dat op 15 meter klapt :yes: ..... Persoonlijk vind ik dat een beetje mist vuurwerk nog mooier maakt. Liever wat mist dan harde wind. Harde wind veranderd de allerbeste compounds in een zielige vertoning....

Zuid Nederland zit volgens nieuwe gfs oper in veel drogere lucht dan midden en noord Nederland.

DAUWPUNT temperaturen tot -6

GFSOPME00_96_37.png

Inderdaad wel erge paniek hiero.

Ik ben blij dat het niet gaat regenen en stormen.
Liever wat mist dan dit.

Kan ik tenminste met mijn vrouw en zoon gaan wandelstoken, wat elk jaar onze traditie is.
Lekker rondlopen en stoken, ondertussen langs vrienden en familie, die dan weer aansluiten. :biertje:

De huidige omstandigheden lijken redelijk gelijk aan dinsdag, dalende temperaturen, weinig bewolking, nauwelijks wind. Waarom ontstaat er tot nu toe nog geen mist en zou dat dinsdag wel het geval zijn? Minder droge lucht?

Dat komt voornamelijk door het (fijn)stof dat door het afsteken van vuurwerk in de lucht wordt gebracht. Hierdoor heb je ineens enorm veel condensatiekernen in de lucht waar waterdampmoleculen zich aan kunnen hechten. Et voila dikke vuurwerkmist.

Het enige dat echt helpt is (een beetje) wind.

Van weer.nl

Wat kunnen we dit jaar verwachten?
Of het wederom tot extreem dichte mist gaat komen zoals in 1993 en 2008 is nog maar de vraag, maar de weerkaarten liegen er niet om. Als het hogedrukgebied daadwerkelijk boven ons land komt te liggen, zullen op Oudjaarsdag brede opklaringen voorkomen. Overdag zijn er flinke zonnige perioden en staat er weinig wind bij maxima tussen 6 en 10 graden. In het oosten zullen ze daar blij mee zijn, er wordt namelijk ook dit jaar weer volop carbid geschoten. Eind van de middag neemt de wind verder af en koelt het snel af richting het vriespunt. Waarschijnlijk ontstaan de eerste mistbanken al voordat het donker wordt. In de avond koelt het af tot onder het vriespunt en zal op grote schaal mist ontstaan.

Nieuwjaarsnacht zijn sjaal en handschoenen geen overbodige luxe. In het binnenland ligt het kwik tussen 0 en -3 graden. Door roetdeeltjes afkomstig van het vuurwerk zou het zomaar tot zeer dichte mist kunnen komen, zogenaamde vuurwerkmist. Het noordwesten lijkt gespaard te blijven, daar staat een matige zuidwestenwind vanaf zee, waardoor het lastig wordt om mist te krijgen. Ook liggen de temperaturen daar enkele graden boven nul.

Hahaha kijk die kaart die lijkt wel door een anti vuurwerkfiguur gemaakt te zijn man, heel europe prima maar dat kleine pokke landje Nederland helemaal paars, dat kon toch niet hahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan