Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zit er namelijk niet vaak naast voor een amateur/hobbyist.

Doe je dit allang en wie was de weerman?

Nou voor 50 procent teken ik graag in na verleden jaar !

Rijswijk1968 heb je ook percentages ik weet dat het koffiedik kijken is maar......voor de freaks

Blijft hobby dus ik wil geen valse hoop geven dan ben je de sjaak.

Nee zonder gekheid, ik denk dat de kans ligt om 0:00 80% bij 20% dus even een rust in het weer ik denk dat op meerdere plekken het overwegend droog is overdag ja wat druppeltjes. en de 20 % is geen zware regen val dat miezerige regen dus kleddernat nee daar geloof ik niet in als ik op de kaarten af ga

GFS 18Z is niet goed voor m'n hart en ik kijk er voorlopig dan ook maar niet meer naar (mij kennende morgenochtend dus weer) Hoop dat GFS de enige is met deze beroerde berekeningen.

wat.jpg

een.jpg

bagger.jpg

kaarten.jpg

2112201326240.png

EC-pluim is al een tijdje hetzelfde. Er zijn wel behoorlijk wat lijntjes voor neerslag tot 3 mm, maar niet gesteund door oper (rood) en control (blauw). Die houden de neerslag erg beperkt.
Wind blijft een krappe windkracht 4 in het midden van het land.

Het mooie weer met kerst en de regen van vandaag was al een week geleden voorspelt, en het regent nu ook(in Utrecht). Dus op zich zit het weer er niet altijd naast. En de verwachtingen voor dinsdag zijn helemaal zo slecht nog niet, dus ik ga er wel vanuit dat het redelijk goed weer zal worden.

Lijkt inderdaad iets rustiger te worden, kans op regen blijft wel maar in mindere mate, gaat de goede kant op maar nog steeds geen zekerheid, dit weten we pas 3 à 2 dagen van te voren.

De voorspellingen zijn idd helemaal niet zo erg. Veel hier zijn meteen in paniek als er in het weer bericht staat regen maar je hebt regen en regen he. Wat nu al een tijdje op de kaarten staat is echt een klein beetje dat kan geen kwaad en het ziet er trouwens steeds beter uit.

Het lijkt er alsmaar positiever op te worden. Hopen dat dit zo blijft en niet ineens omslaat.
Alle weer-site's zitten onder de 3mm regen en een max van windkracht 5. Daar valt mee te leven.

Laten jullie je aankopen nog afhangen van de weersvoorspellingen? Ik wil nog wat waaiercakes kopen in de losse verkoop. Maar als het waait zijn waaiers niet zo mooi. Regen vind ik niet zo probleem. Windkracht 4 lijkt me behoorlijk stevig.

Laten jullie je aankopen nog afhangen van de weersvoorspellingen? Ik wil nog wat waaiercakes kopen in de losse verkoop. Maar als het waait zijn waaiers niet zo mooi. Regen vind ik niet zo probleem. Windkracht 4 lijkt me behoorlijk stevig.

Absoluut, als je weet dat een bepaalde cake of een bepaald effect nogal windgevoelig is waarom zou je daar dan nog extra centen in pompen? What's the point als je van tevoren al weet dat het geheel toch niet lekker tot z'n recht komt.

Maar goed, vwb de 31e. Het is het koufront dat we in de gaten moeten houden. Timing van dat systeem is de beperkende factor als het om regen gaat. En laat het nu juíst die timing zijn die nog helemaal niet vast ligt.

Zowel EC als GFS opteren voor een gerede kans dat een deel van de stookperiode in het water gaat vallen. Het front gaat immers gepaard met een periode van enkele uren aaneengesloten regenval.
Beide modellen laten het zwaartepunt (koufront) ergens in de oudjaarsavond vallen. GFS is wat vroeger (groot gedeelte van de avond nat), EC wat later (eind van de avond vanuit het westen regen).
Komend weekend wordt een hoop duidelijk omtrent timing van het systeem.

Na vorig jaar zou een droge jaarwisseling wel welkom zijn. Lijkt hier de goede kant op te gaan met de voorspelling (windkracht 4 en 50% kans op neerslag) ....

Dat hebben we inderdaad wel verdiend ja.
Ik check elke dag even Weerplaza, momenteel op stooklokatie 9 graden, 2mm, en windkracht 4.
Daar teken ik voor.

We zien het wel ey :wink:

Laatst bewerkt:
Bij de 31ste staat er 0,7mm en windkracht 5, ga ik over naar de weervoorspelling elke 3 uur, zie ik overal op dinsdag 0mm staan en het grootste gedeelte windkracht 3/4.
Waar kan ik tekenen?

Overigens vandaag voorspellen ze 13,4mm regen hier, maar wat nu valt, valt de 31ste niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan