Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook wij mogen lekker genieten van het mooie weer .
ik heb net nog een lekker eindje gewandeld met de hond .
het weer van vandaag verschilt echt enorm met dat weer van gister .
het lijkt er op dat mijn kriebels weer een beetje terug komen .
ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar het lijkt er wel op dat het weer je stemming wel beïnvloed.

Het is indd heerlijk weer nu, net ook even een stuk gelopen en gefietst met de hond...

De kriebbels worden steeds meer nu....:cool:

Kijkende naar wind is alles goed van 2 tm 4 Bft. Bij 1 Bft blijft de rook hangen. 5 Bft is op het randje en 6 Bft is al teveel voor potten en pijlen, zeker omdat ze dan om kunnen waaien en op de hoogte waar ze komen staat al gauw 1 Bft meer te blazen,

Kijkende naar wind is alles goed van 2 tm 4 Bft. Bij 1 Bft blijft de rook hangen. 5 Bft is op het randje en 6 Bft is al teveel voor potten en pijlen, zeker omdat ze dan om kunnen waaien en op de hoogte waar ze komen staat al gauw 1 Bft meer te blazen,

Overdag vind ik het altijd wel leuk, als die rookwolken van de knallers blijven hangen.
'S avonds is het echter minder grappig.

je zegt het al, geen koufront passage is hetzelfde..het kan hard regenen, zacht, motregenen, buiig regenen, gisteren was het een breed regengebied met een actieve maar smalle buienlijn erin, zogenaamde "embedded CB's. Meest belangrijk is of het front goed in de stroming ligt, anders kan het gaan golven, ofwel minder snel doorlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Davidh, wat kan je in z'n algemeenheid zeggen over de passage van een koufront? Het ziet er allemaal niet heel actief uit en verder landinwaarts lijkt de fut eruit te gaan. Is het vaak aaneengesloten regen, of miezer, of vaker juist wat losse buien? We zien dat de wind in de avond ook wat afneemt en bijdraait naar het zuiden, is dit na passage van het koufront?

Elke situatie zal verschillen, maar misschien kan je er toch wat algemeens over zeggen. Alvast bedankt!

je zegt het al, geen koufront passage is hetzelfde..het kan hard regenen, zacht, motregenen, buiig regenen, gisteren was het een breed regengebied met een actieve maar smalle buienlijn erin, zogenaamde "embedded CB's. Meest belangrijk is of het front goed in de stroming ligt, anders kan het gaan golven, ofwel minder snel doorlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar wat schat jij momenteel in David?

Bij mij geeft hij op weeronline.nl windkracht 3 met de 31ste en een paar kleine buitjes. Wat ben ik blij als dit zo blijft!

offtopic: over de lasershow en rook dat gaat dus niet samen het effect is er maar je diode van de laser gaat ten eerste kapot en ten tweede rook op je spiegels lijkt me ook niet heel fijn dus ik zou het persoonlijk niet doen.
Ontopic: iedereen hoopt op goed en droog weer?

Vanochtend zag het er nog goed uit op weeronline voor mijn plaats, nu weercijfer 3, 80% regen, windkracht 5, 4mm regen. Ziet er slecht uit nu!

Vanochtend zag het er nog goed uit op weeronline voor mijn plaats, nu weercijfer 3, 80% regen, windkracht 5, 4mm regen. Ziet er slecht uit nu!
4 mm regen is over de hele dag op zich niet zo heel veel. Vorig jaar viel er overal in Nederland wel een stuk meer dan dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan