Het weer op 31 december en 1 januari

pfff. Hier in eindhoven staat voor vannacht 12 tot 6:00, 15mm neerslag met een kans van 99%. Dat wordt fijn.. :D Zolang het blijft waaien regent het minder. Hoe verder de wind afzwakt hoe meer kans op regen.

Goedemorgen allemaal, even een laatste update...

Vooral in het noorden hier en daar wat regen of motregen vanochtend op passage warmtefront.
Vanavond van het westen uit regen, rond middernacht regent het overal, dus ook in het oosten en en Limburg. Helaas. Dit houdt tot tegen de ochtend aan.
Timing regen westen rond 20.00, midden 22.00 en tegen middernacht het oosten.
Verder vrij veel wind en vrij vlagering, 4-5 Bft binnen bebouwing, 5-6 in open gebied, zowel in het westen als oosten....
Vanavond iets afnemende wind vanwege het front dat eraan komt...

Fijne dag en jaarwisseling allemaal, 10.00 sta ik buiten...

Heel erg bedankt, dan klopte (gelukkig) het weerbericht die ik heb gezien niet :D ! Pas om 00:00 regen is een stuk beter :D !

Van 18:00 - 0:00 10 mm is de verwachting. Wind neemt wel iets af, dus hoop op een beetje mazzel vanavond.

Ben blij dat het zometeen om 10:00 droog is! Was vorig jaar van die vervelende motregen hele ochtend.

Ja, door die *^&%*&$regen is de dag even met 5 uur ingekort. Daarom maar maximaal genieten van de tijd die droog is. Ik ga stipt om 10:00 naar buiten, al is het alleen maar om van elke seconde te kunnen genieten zonder dat het regent :D.

Dat concludeerde ik net ook...erg hard... zien hoe straks 't spul de lucht ingaat, goed om even nog rustig te kunnen testen. Screaming Salute als caketest, daarna wat fluitpijlen...we'll see.

Goedemiddag heren,

Zoals u ondertussen al gewoon bent :)

update 11:20 (weersituatie vannacht) ~ op dit moment ligt het koufront (neerslagzone) nog ver ten westen van de Benelux. Pas tegen 20:00 nadert deze onze grenzen en gaat het vanuit het westen licht tot matig regenen. Tegelijkertijd zien we de windsnelheid aanspannen tot vrij krachtig met windstoten tot 50 km/h. Vooral rond middernacht verwacht ik nog meer regen met hoeveelheden die schommelen tussen 5 - 15 liter/m²

Het volledige weerpaatje en weerkaartje op noodweer.be

Goedemiddag heren,

Zoals u ondertussen al gewoon bent :)

update 11:20 (weersituatie vannacht) ~ op dit moment ligt het koufront (neerslagzone) nog ver ten westen van de Benelux. Pas tegen 20:00 nadert deze onze grenzen en gaat het vanuit het westen licht tot matig regenen. Tegelijkertijd zien we de windsnelheid aanspannen tot vrij krachtig met windstoten tot 50 km/h. Vooral rond middernacht verwacht ik nog meer regen met hoeveelheden die schommelen tussen 5 - 15 liter/m²

Het volledige weerpaatje en weerkaartje op noodweer.be

Heb je ook enig zicht hoe laat dit in het oosten gaat zijn?

Zeist, 31 december 2012 - Het jaar wordt afgesloten met bewolkt, regenachtig en zacht weer. Ook speelt de wind een grote rol in het weerbeeld. Vandaag overdag is bewolkt en wordt het 9 tot 11 graden. Vanavond volgt vanuit het westen regen en de jaarwisseling verloopt bewolkt en nat.

Vandaag is het zwaar tot geheel bewolkt en staat er een stevige wind. Vooral in de ochtend valt plaatselijk een beetje regen of motregen. In de middag wordt het droger, maar het blijft overwegend bewolkt. Het wordt 9 tot 11 graden. Er staat een vrij krachtige tot krachtige wind uit zuidwest. Aan zee en op het IJsselmeer is de wind hard, soms zelfs stormachtig (windkracht 8). Landelijk komen windstoten voor, aan zee is kans op zware windstoten tot 85 km/u.

Oudejaarsavond is het bewolkt en vanuit het westen volgt regen. De zuidwester neemt iets in kracht af, maar blijft vrij krachtig tot krachtig (windkracht 5-6).

De jaarwisseling verloopt in vrijwel het hele land bewolkt en nat, met een temperatuur rond 9 graden. Het regent soms flink door en daarbij waait de zuidwester onverminderd door. In de nacht blijft het regenen en de minima komen rond 7 graden uit.

Bron: http://www.weeronline.nl/weerbericht-nederland

Affijn, een beetje regen kan ik mee leven, maar als de effecten gaan verwaaien stop ik ermee en bewaar ik de rest tot volgend jaar.

Gezien het weerbeeld ga ik mijn show voor 00.00 weg schieten.

Ik wens iedereen voor de rest een top dag, nu is nog perfect weer.

Back
Bovenaan