Het weer op 31 december en 1 januari

hier in zuidlimburg lijkt het goed, geen regen, misschien motregen alleen veel wind maar dat overleven we wel denk ik

Graag gedaan @ Roel, ik heb trouwens nog een update neergezet in het artikel.

Check het maar even: natte overgang 2012-2013

379528_430968420309294_1621578860_n.png

Ben benieuwd ik keek net rtl4 en daar waren ze niet echt positief over de jaarwisseling wat het weer betreft.

Ik denk dat het overdag, vooral in de zuidelijke helft van het land wel mee zal vallen. Af en toe wat (mot)regen, vooral in de ochtend. In de middag wordt het droger. In de loop van de dag gaat het wel steeds harder waaien, en dan zo na elf uur s avonds trekt het regengebied het westen van het land binnen. Als we geluk hebben, loopt het front vertraging op, waardoor het langer droog blijft, maar zoals het er nu dus uitziet regent het s nachts om 12 uur in de westelijke helft van het land.

genieten in de vooravond dus :P , ik weet wat me te doen staat.

helpt het trouwens niet als we ff wat windmolens engeland oprichten ? beetje vertraging ? :D

Pluim is zeiknat maar daarin is ECMWF een eenling met wel heel veel neerslag...maar, beide modellen hebben juist rond middernacht nu het regengebied over het land liggen, westen, midden en noorden....
Ook overdag niet geheel droog
Dat het flink waait is al dagen duidelijk: 4-5 Bft in de bebouwing en 6 Bft in open gebied uit het zuidwesten, pal aan zee stormachtig, 8 Bft. Wind neemt pas in de avond van het westen uit af...

I hou het voorlopig op 3-5 mm in de avond en rond middernacht..g
GFS voor middernacht:
gfst.jpg

ECMWF voor middernacht:
26300976.jpg

Voorlopig::( :( :(

Raar zeg, buienradar zegt dat het qua neerslag wel goed zit. Vorig jaar had buienradar zijn voorspelling ook goed dus ik hou goede hoop!

Heb ook al op wat duite weerradars gekeken en daar lijkt het weer wel gunstig te zijn rond de jaarwisseling, daarop krijgen we pas in de loop van nieuwsjaarnacht regen. Ik wacht het wel gewoon af je kunt toch alleen maar hopen.

Raar zeg, buienradar zegt dat het qua neerslag wel goed zit. Vorig jaar had buienradar zijn voorspelling ook goed dus ik hou goede hoop!

Ik heb mijn hoop ook daarop gevestigd. Bij hun ziet het er voor hierzo erg goed uit. Geen regen, veel bewolking alleen en wat wind. Vanaf 23 uur kans op regen. Ik zou er voor tekenen.

@davidh

is het dan motregen, of echt dik regen?

overigens staat nu overal dat de jaarwisseling in het water loopt. Hoogstens limburg maakt mogelijk kans op droog weer. Mja hopelijk gaat alles nog wijzigen!

Laatst bewerkt:
als ik het zo even bekijk lijkt het de 31ste aardig droog te blijven, 0:00 ook alleen dan om een uurtje of 1:00 lijkt de eerste zeik het land binnen te drijven...

word flink door stoken dus haha

Net even de laatste update gezien dit geld voor omgeving zuid limburg
te zien op meteomaastricht.nl

Vooruitzichten voor maandag 31 december 2012 :

In de nacht blijft de bewolking meest overheersen, er vallen hooguit een paar spatjes regen, veel zal het in ieder geval niet zijn.
De temperatuur zal gedurende de nacht veelal rond 7 graden schommelen.
Overdag zal deze Oudejaarsdag ook een zwaar bewolkt weerbeeld gaan opleveren.
Doorgaans zal het zo goed als droog zijn, mocht er iets van regen vallen zal het maar beperkt blijven tot een paar druppels.
Het wordt opnieuw zachter met een oplopende middagtemperatuur naar 11 graden.
Tijdens de Oudejaarsavond overheerst de bewolking maar blijft het overwegend droog weer bij nog steeds temperaturen van zo'n 9 à 10 graden.
De zuidwestelijke en later zuid- tot zuidwestelijke wind zal nog steeds vaak vrij krachtig zijn, tot windkracht 5, tijdens de Oudejaarsavond een klein beetje minder stevig met windkracht 4 tot 5.
De windvlagen kunnen gedurende de hele dag snelheden bereiken van om en nabij 60 km/uur.

ziet er niet slecht uit

Op het front echte regen, het is immers een koufront......

@davidh

is het dan motregen, of echt dik regen?

overigens staat nu overal dat de jaarwisseling in het water loopt. Hoogstens limburg maakt mogelijk kans op droog weer. Mja hopelijk gaat alles nog wijzigen!

ik moet in de nacht werken eon aan de kust. veel wind daar, dus ik moet mijn vuurwerk in de vooravond afsteken. en ik ga vandaag vuurwerk halen. dus het worden allemaal dingen die veel herrie maken denk ik. fluitbakken en knalc:Dakes. dan kan het niet mis gaan

David komt er nog een update van jouwen kant?
Ik zie namelijk dat er voor zuid limburg best nog gunstig uitziet kan je dit bevestigen
Als ik namelijk regen radars kijk lijken we er in het zuid oosten goed vanaf te komen

Back
Bovenaan