Het weer op 31 december en 1 januari

Gewoon kleddernat in de loop van de avond voor het midden en westen. Oosten en zuidoosten blijven het langst droog. Zowel GFS als EC laten daar wederom geen misverstanden over bestaan.
Paraplu's en regenpakken bij de hand dus, en zorg dat je het vuurwerk met de wind mee kunt ontsteken, anders ben je je effecten 'kwijt'.

Ik ga de vooravond (voor het KF uit) goed vullen zodat ik in ieder geval droog de boel de lucht in kan sturen terwijl het voor de toeschouwers ook nog leuk is...zal om 00:00u snel gedaan zijn met de pret denk ik.

Ach, volgens mij staat er al een week lang elke dag regen op het menu en als ik nu naar buiten kijk is het een strak blauwe lucht met een zonnetje.. Zo de badslippers aan en naar het strand!

Maak regen eigenlijk veel uit voor het vuurwerk(effect)? Buiten het feit dat we zelf nat worden... Ik heb eigenlijk nog nooit.in de regen afgestoken

Even een update voor jullie mensen:

Er wordt dus weldegelijk neerslag verwacht. Een front ligt tussen 12:00 en 16:00 op het Kanaal en gaat ginds gepaard met windstoten variërend tussen 50 - 70 km/h. Naarmate de cruciale uren naderen (23:00 - 00:00) trekt dit front verder richting de Benelux met neerslagsignalen. Op dit moment berekent het Amerikaans weermodel (GFS) 3 mm per 3 uur. Dat zou dus lichte tot matige regenval zijn rond middernacht. De windstoten zijn verminderd tot 50 km/h, maar dat moeten de komende runs verder uitwijzen.

De weersverwachting voor nieuwjaarsavond ook hier.

393017_431242453615224_63013702_n.png

In de regen is he-le-maal niets aan. Zelf nat, vuurwerk nat, iedereen blijft lekker binnen.

Als het echt zo regent, ga ik lekker op tijd de stad in, dan wacht ik wel tot 1 januari! En zoals het er nu uitziet, wordt het spannend morgen:shocked:

Maak regen eigenlijk veel uit voor het vuurwerk(effect)? Buiten het feit dat we zelf nat worden... Ik heb eigenlijk nog nooit.in de regen afgestoken
Nu ben ik geen expert maar ik geloof niet dat het heel veel invloed heeft op effecten.
Natuurlijk moet je je cake niet compleet nat laten regenen want dan doet die niks meer.
Denk alleen wel dat mensen die ook graag hun spul willen filmen niet zo zitten te wachten op die regen i.v.m een natte lens die dan zeer zeker wel de effecten beinvloed.
Maarja natuurlijk zit er helemaal niemand op harde wind/regen te wachten, geef mij maar een paar graden onder nul met een mooie heldere hemel en een zacht briesje, net genoeg zodat de rook lekker weg waait.
Hopen op het beste mensen! Als ik voor goed weer kon betalen had ik dat allang gedaan haha.

Weather-forecast.com geeft een nog slechter beeld voor 31 december.
De westelijke helft van Nederland kan wel tot 35mm regen tegemoet zien.
Limburg houdt het zo goed als droog.

lol er staat 17 mm op assen op Weather-forecast.com ??
en op weeronline.nl maar 3
en op weer.nl staat 7,5 mm op maandag en 7,5 mm op dinsdag

wel verschillend het aantal mm

tussen 3 mm en 17mm zit toch wel 14 mm verschil....

bij mij ziet het er qua neerslag overdag nog steeds goed uit hoor! 's avonds wordt het alleen spannender, maar ach we zien wel. Ik moet om 1 uur toch draaien....

We zien het allemaal wel. Er zijn nu 4 weersites die compleet wat anders roepen. :p Het zal vast niet de hele dag regenen. Het paniek zaaien van onder andere Arno Bonte werkt bij sommige mensen in ieder geval prima. :D

hier zeggen bijna alle sites droog, en misschien 's avonds / eind middag klein beetje motregen 0,1mm
ziet er goed uit vind ik :D

Back
Bovenaan