Het weer op 31 december en 1 januari.

Begint net op een Nederlandstalig weerforum te lijken hier. Zeker de gemoedstoestand daar wanneer er op 384 vooruit een eerste diep winterse weermodel fata morgana opduikt.

Jongens beleer elkaar niet (te veel). Houd het gezellig. En bovenal, stook zoals je nog nooit gestookt hebt. Met weinig wind!

• Like
Waarderingen: n4ck
Nieuwe GFS run. Lichte neerslag (in de vorm van sneeuw). Iets aantrekkende wind voor het westelijke deel. Kracht 4, binnenland minder. Wordt in de loop van de nacht zwakker. Temperaturen in de loop van de nacht richting vriespunt of net iets daaronder (oostelijk deel).

Zie nog steeds geen grote beren op de weg. Sterker nog een beetje lichte sneeuw zou ik wel eens feestelijk vinden voor de verandering. Zijn ook geen grote hoeveelheden. 0.5 tot 1mm.

Extra noot: Dit wijkt wel enorm af van het Europese model

1766507195191.png

1766507367405.png

1766507304317.png

1766507570874.png

1766507576805.png

Bedekking om middernacht

1766507725520.png

Bedekking 6 uur (verklaart waarom het in de loop van de nacht kouder wordt).

1766507750634.png

Laatst bewerkt:
Hogedrukgebied hierzo met hier en daar een opkomende depressie en neerslag. Zo nu en dan wat opklaringen maar overwegend bewolkt en grijs. Begint nu meer een praatprogramma te worden: WI inside

Cmon guys, schud elkaar de hand en sluit vrede, het is bijna kerst maar meer dan dat het is bijna oud en nieuw. We willen iedere dag tot aan oud en nieuw met een bloeddruk van 180/180 dit topic openen, in euforie juichen bij en nieuwe voorspelling en dan bij de volgende kaarten weer janken met de pet op. Het is mogelijk het laatste legale jaar, als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor de grondbloemen, jumping jacks, crackling mines of welk atukje vuurwerk dan ook.😢

Nieuwe GFS run. Lichte neerslag (in de vorm van sneeuw). Iets aantrekkende wind voor het westelijke deel. Kracht 4, binnenland minder. Wordt in de loop van de nacht zwakker. Temperaturen in de loop van de nacht richting vriespunt of net iets daaronder (oostelijk deel).

Zie nog steeds geen grote beren op de weg. Sterker nog een beetje lichte sneeuw zou ik wel eens feestelijk vinden voor de verandering. Zijn ook geen grote hoeveelheden. 0.5 tot 1mm.

Extra noot: Dit wijkt wel enorm af van het Europese model

Bekijk bijlage 1822006

Bekijk bijlage 1822011

Bekijk bijlage 1822009

Bekijk bijlage 1822012

Bekijk bijlage 1822013

Bedekking om middernacht

Bekijk bijlage 1822014

Bedekking 6 uur (verklaart waarom het in de loop van de nacht kouder wordt).

Bekijk bijlage 1822015

Aan de sommen te zien doven deze virtuele buitjes boven land gelukkig snel uit. Geen zin in regen of sneeuwregen op oudjaarsavond. Bovendien nog een uurtje of 120 te ver vooruit om er op basis van één operrun wat zinnigs over te kunnen zeggen.

GFSOPNL12_198_18.pngGFSOPNL12_204_18.png

Leven en laten leven mannen. Ik woon pal aan de kust en ben heel bekend met wind. Zelf kijk ik graag naar windguru. Maar ik kijk hier elke dag naar jullie bevindingen en mogelijke voorspellingen. Ga daar vooral mee door en laat elkaar heel. Gr

• Like
Waarderingen: FAAI
Geen wind, regen en mist. Met een beetje regen kan ik nog leven. Daarbij een zacht briesje voor de rook en ik ben gelukkig. Kou maakt mij niet uit als is het -10 daar kun je wat aan doen

Back
Bovenaan