Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier weinig last gehad van de wind. Alleen de wind stond wel de verkeerde kant op dus alles wat de buren afstaken kwam recht onze kant op.

Misschien had ik wel liever het weer van vandaag gehad hoor. Vanavond valt achter het regenfront de wind namelijk grotendeels weg.

Gisteren rond 23.30 nog even buiten gestaan en toen vond ik het stervenskoud door de wind. Om 0.10 weer naar buiten en de wind was echt een stuk minder. Het weer viel dus, net als vorig jaar, alleszins mee. Later bij de naborrel bij de vuurton wel flinke windvlagen. Daarbij ook nog een ongeluk gebeurd. De schaal met gehaktballen waaide om ... 😢

Als ik nu naar buiten kijk pff..wat een geluk dat het gisteren oudjaar was met droog weer en windkracht 5. Het waaide niet constant op 5bft, soms zaten er ook rustigere momenten tussen en daar dus gebruik van gemaakt.

Voor volgende jaar verwacht ik geen verandering wat de wind betreft. Die zal gewoon weer aanwezig zijn. Belangste is dat het droog blijft en er geen mist is.

Wat een verschrikkelijk weer nu ja. Dit weer stond eerst wel in de vooruitzichten. Blij dat het naar vandaag is verschoven.

In 't Oosten des lands hebben we - met een aantal stevige windstoten die het einde betekende van de tent - goed door kunnen stoken. De wind verpestte een enkele goudbak, maar we hebben geluk gehad. De voorspellingen waren erger en vandaag stond er véél meer wind. En droog! Dus al met al een meer dan prima avond beleefd.

Aan alle weermannen die dit topic van input hebben voorzien: DANKJEWEL!

Tot ca. half 11 in Barendrecht gevierd. Daar was de wind aanwezig, maar een zeer gunstig gelegen stooklocatie maakte het echt goed. Zelfs de goudbakken bleven overeind. Zou het qua stookweer zelfs een 7/7.5 geven, daar de wind met name vroeg in de avond gewoon nagenoeg weg was zodra de vlagen gingen liggen.

De wisseling in het Oosten gezeten en daar waaide het harder. Iets wat ik op basis van de voorspellingen niet had verwacht.

Gisteren rond 23.30 nog even buiten gestaan en toen vond ik het stervenskoud door de wind. Om 0.10 weer naar buiten en de wind was echt een stuk minder. Het weer viel dus, net als vorig jaar, alleszins mee. Later bij de naborrel bij de vuurton wel flinke windvlagen. Daarbij ook nog een ongeluk gebeurd. De schaal met gehaktballen waaide om ... 😢
Over dit soort ongelukken hoor je dan niks hea bij de NOS. Sterkte!

Hier ging alles dikke prima. Wel wat wind maar beduidend minder dan vorig jaar. Alles is de lucht in gegaan, zelfs de goudbakken hielden zich goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan