Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja.. vind persoonlijk dat dit wel zou moeten gebeuren.. windkracht 7 is gewoon te gevaarlijk voor kleinere cakes etc. Dus een dag eerder of later zou beter zijn..
Mee eens, zeker aangezien de meeste mensen 20 mm potjes afstoken, die van zichzelf erg licht zijn. Of 14-18 mm kaliber pruttelknetterpotjes, nog gevaarlijker met dit weer. 30 mm compounds zullen ook met windkracht 7-8 wel rechtop blijven staan en de bombettes hoog genoeg komen voor een veilige burstafstand. Maar daarin zijn wij binnen Nederland gezien waarschijnlijk een minderheid mee.

Keurig van Scheveningen. Ik zie de beelden van de chaos morgen wel verschijnen. Reken er maar dat hoop mensen dit als een 'go" gaan zien om ook hun vuurwerk af te steken.

Maar goed, ik zie dat mijn regio windkracht 6 krijgt, en 10km verderop windkracht 4. Dat is ook vreemd. laat ik dan maar hopen dat we 5 krijgen, dan ben ik tevreden. Alles harder dan 5 is helemaal waardeloos.

Mee eens, zeker aangezien de meeste mensen 20 mm potjes afstoken, die van zichzelf erg licht zijn. Of 14-18 mm kaliber pruttelknetterpotjes, nog gevaarlijker met dit weer. 30 mm compounds zullen ook met windkracht 7-8 wel rechtop blijven staan en de bombettes hoog genoeg komen voor een veilige burstafstand. Maar daarin zijn wij binnen Nederland gezien waarschijnlijk een minderheid mee.
Ja misschien dat HVLV hier iets mee kan met #veiligvieren..

Ik denk dat ik volgend jaar een huisje in zuid Limburg ga huren, dan kan tzt kijken waar het het beste weer is.

Oudjaarsavond: toenemende regen en aardig wat wind

Oudjaarsavond wordt er een met aardig wegwaaiende boeketten helaas en vermoedelijk geen vreugdevuren op het strand…

In de avond ligt een front (scheidslijn tussen twee luchtsoorten) boven het noorden en zakt nog iets door tot het midden van het land ongeveer. Vervolgens wordt deze lijn later in de avond weer naar het noorden gebracht en dat gaat in de loop van de avond toenemende regen opleveren. Geen buien maar gestage regen. Waar de lijn precies ligt is onzeker, sommige modellen houden het zuiden droog, andere weer niet.

Ofwel qua neerslag:

De avond begint op veel plaatsen nog droog maar in de loop van de avond begint het steeds meer te regenen. Dit van het westen uit. Het kan mogelijk en tijdelijk droog worden op de wadden maar dit is onzeker, het zuiden kan droog blijven maar ook dit is onzeker. Grootste regenkans in het noorden, westen, midden, oosten en noordoosten. In het zuiden een lagere kans maar nog steeds 40-60%, elders 85-95%.

3-5 mm op de meeste plaatsen in de avond en begin nacht.

De wind uit het zuidwesten waait aan zee hard, mogelijk af en toe stormachtig 7-8 Bft en dat is teveel vermoed ik voor de vreugdevuren. Tevens windstoten daar rond 80-85 km per uur.

Ook boven land waait het matig of vrij krachtig, 4-5 Bft maar het zal een vlagerige wind zijn en meer vrij krachtig dan matig. In het oosten dan weer net andersom en meer matig dan vrij krachtig, deels ook in het noordoosten. In open gebieden waait het vrij krachtig of krachtig, 5-6 Bft, dan heb ik het over het westen, zuidwesten en noordwesten. In het noorden is het onzeker, vlak achter het front kan het tijdelijk wat minder winderig zijn maar die wind komt al snel weer terug.

Het deels hoger gelegen Limburg heeft ook 5-6 Bft wind.

Kortom, winderig en nat helaas rond middernacht.

Geen erg lage bewolking (stratus) en geen mist is het enige positieve.

Het wordt een graad of 6 maar dat is minder spannend.

Gaat er nog veel veranderen de komende dagen? Ik verwacht het niet, kleine details alleen maar...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan