Jeekie
VWC lid
Gelukkig zijn er nog kansenDus als
Dus als de storm een half dagje eerder of later komt zitten we misschien al goed![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig zijn er nog kansenDus als
Dus als de storm een half dagje eerder of later komt zitten we misschien al goed![]()
ik help mee!Als wij met zijn allen heel hard blazen op 30 december richting het noordwesten dan kunnen we hem mischien afhouden. Heb het net allemaal uitgerekend op een bierviltje.
Thanks weer voor de update. Lees steeds wel terug over de windstoten rond de 14-16 m/s. Vorig jaar was dit nog wat hoger toch? Dacht rond de 18 m/s in het zuidwesten?Lijkt me zeer onwaarschijnlijk nu. Alles boven de 6 Bft heeft maar een kleine kans. Ik ga voor 3-5 Bft, maar vraag me niet waar in het land.
Maar 5 Bft met gestage regen is wel mogelijk....lijkt me geen goed scenario. Niet dat dit overheerst trouwens.
Ja lekker voor noordelijk kustgebied joh, wel serieus voor rest van 't land maar ja daar woon ik nietBekijk bijlage 1805895
De GFS oper run 00:00 ziet er voor een heel groot deel van NL er niet heel slecht uit, de harde wind (storm) ligt nu boven het noordelijk wadden gebied, benieuwd of deze trend zich door gaat zetten.
Ja klopt hoor, gekke is dat de wind na 00u opeens hard gaat liggen en na uurtje of 2 wrs de harde rukwinden er ook ff uit zijn voor de regen dr inkomt... Kleine window of opportunity voor NW/Fryslân/Grunn...in het noorden ziet het er nog steeds heel erg slecht uit..
Hoe kan ik weerkaarten terugkijken van hoe het vorige jaarwisselingen was? Ik weet niet meer precies hoe hard het toen waaide, is wel handig om te weten ter referentie