Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als zelfs de Telegraaf positief is…

Weer met oud en nieuw​

Voor liefhebbers van vuurwerk goed nieuws en voor bange huisdieren minder leuk: tijdens oud en nieuw is het waarschijnlijk droog en rustig weer. „Niet te koud, een paar graden boven nul”, aldus Van Bernebeek. Geen verzopen of wegwaaiende vuurpijlen dus.

Linksom, rechtsom tot op de dag zelf blijft het onduidelijk.

Per gebied kan het ook flink wisselen. Gisteren ook, in het noorden echt herfstweer met wind en veel regen, uurtje later eat zuidelijk was het droog en minder wind.

Het is met zijn allen gewoon duimen op goed weer. Geen mist, geen hardere wind dan 4, geen regen!

Zo te zien blijft het voor het zuid-oosten zowieso positief. De randstad en het noorden is nog even kritisch. Hopelijk blijft de wind laag voor alle stokers aldaar.

Als zelfs de Telegraaf positief is…

Weer met oud en nieuw​

Voor liefhebbers van vuurwerk goed nieuws en voor bange huisdieren minder leuk: tijdens oud en nieuw is het waarschijnlijk droog en rustig weer. „Niet te koud, een paar graden boven nul”, aldus Van Bernebeek. Geen verzopen of wegwaaiende vuurpijlen dus.
Scheelt, veel veiliger met de vuurpijlen..

Buienradar, weeronline en weerplaza zijn ook ineens allemaal negatief geworden sinds vanochtend, hopen dat het wat bij draait...

GFS 10 uur:
Korte versie: gemiddeld meer van hetzelfde. De hele noordwest- en noordkust zit op 4B, overal elders 3B overal elders. We zien hier precies op de 31e dat er diverse ensembleleden zijn die de wisselvalligheid inclusief regen en meer wind. De spreiding is daarbij nu fors. Er zijn nu echt meerdere ensembleleden die vor 6-8B gaan en er zijn er zeker zoveel die voor 1-2B gaan en alles er tussenin.
Temperatuur wat boven normaal. Waren de lijntjes van boven de 10C een tijdlang uitverkocht, nu is er toch weer 15% die voor zeer zacht weer gaan.

Algehele tendens vind ik niet positiever geworden de laatste runs. Er is een toename van ensembleleden die gaan voor een te snel intredende depressie-invloed. Eens kijken hoe het zich ontwikkelt.

GFS 10 uur:
Korte versie: gemiddeld meer van hetzelfde. De hele noordwest- en noordkust zit op 4B, overal elders 3B overal elders. We zien hier precies op de 31e dat er diverse ensembleleden zijn die de wisselvalligheid inclusief regen en meer wind. De spreiding is daarbij nu fors. Er zijn nu echt meerdere ensembleleden die vor 6-8B gaan en er zijn er zeker zoveel die voor 1-2B gaan en alles er tussenin.
Temperatuur wat boven normaal. Waren de lijntjes van boven de 10C een tijdlang uitverkocht, nu is er toch weer 15% die voor zeer zacht weer gaan.

Algehele tendens vind ik niet positiever geworden de laatste runs. Er is een toename van ensembleleden die gaan voor een te snel intredende depressie-invloed. Eens kijken hoe het zich ontwikkelt.
Is die 6-8BFT dan bij de kust of over het hele land?

Ik word er niet vrolijker van. Ik denk dat we herhaling van zetten krijgen met vorig jaar en het jaar erop. Nat, winderig en zacht. Ben blij dat ik niks bij besteld heb. Het is ons echt niet gegund. Altijd precies op de 31e schijt weer

Bijlagen

• IMG_0769.png
    IMG_0769.png
    385 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan