Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen gaf Buienradar nog prima weer aan, en nu is het inderdaad een stuk slechter...

Komende week wordt het juist rustig weer, waarom is dit niet op de 31e...

Met nog 9 dagen te gaan kan er nog genoeg veranderen.
Gister was iedereen nog blij met de voorspellingen en vandaag iedereen weer ellendig.
Dit kan ook gewoon nog de goeie kant op gaan lijkt me.
En die kans van 15% lijkt me te verwaarlozen.

Die gfs oper gaat al meerdere runs voor een dikke storm met veel regen precies met oud & nieuw en krijgt steeds meer leden mee. Als dat uitkomt hebben we achteraf gezien de afgelopen 2 jaar nog geboft..

IMG_0675.jpeg
IMG_0676.jpeg

Ik ben zo negatief niet. Wel vind ik dat de ontwikkelingen at zin verslechterd, echter gemiddeld gaat alles richting 3-4B nog steeds. Dus jullie kijken te veel naar de hogere waarden en vergeten de lagere waarden.
De gemiddelde verwachting is niet ideaal, maar ook niet slecht. Ik zou 'm nu een zeventje geven. Kans op regen, wat wind en wat te hoge temperaturen. Ik zou zeggen dat we op de 30e/31e een overgang krijgen naar wisselvalliger en vrij zacht weer.

GFS 10 uur:
Korte versie: gemiddeld meer van hetzelfde. De hele noordwest- en noordkust zit op 4B, overal elders 3B overal elders. We zien hier precies op de 31e dat er diverse ensembleleden zijn die de wisselvalligheid inclusief regen en meer wind. De spreiding is daarbij nu fors. Er zijn nu echt meerdere ensembleleden die vor 6-8B gaan en er zijn er zeker zoveel die voor 1-2B gaan en alles er tussenin.
Temperatuur wat boven normaal. Waren de lijntjes van boven de 10C een tijdlang uitverkocht, nu is er toch weer 15% die voor zeer zacht weer gaan.

Algehele tendens vind ik niet positiever geworden de laatste runs. Er is een toename van ensembleleden die gaan voor een te snel intredende depressie-invloed. Eens kijken hoe het zich ontwikkelt.

Niet helemaal mee eens. Gemiddelde voor mijn plek zuidwest juist wat verbeterd.

• Like
Waarderingen: ZHE
Ik kom op zondag de 29e een zeer uitgebreide verwachting….dat zal ook meteen de laatste zijn want tussendoor sta ik vuurwerk te verkopen in de winkel, Best of both worlds… alleen de zondag zijn we dicht en doe ik mijn best voor jullie…

Gelukkig zijn hier genoeg anderen met kennis..hartelijk dank daarvoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan