Jantjepyro
VWC lid
Hier in Friesland zegt hij W3. Dat mag wel zo blijvenBuienradar geeft geen regen en windkracht 2 aan hier in de regio Haarlem, laten we hopen dat ze gelijk hebben.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hier in Friesland zegt hij W3. Dat mag wel zo blijvenBuienradar geeft geen regen en windkracht 2 aan hier in de regio Haarlem, laten we hopen dat ze gelijk hebben.
De Atlantische hogedruk blijft ook in de week van 30 december tot en met 6 januari aanwezig, maar om dit hoog heen worden neerslaggebieden naar onze omgeving gevoerd. Het lijkt dan ook iets natter te zijn dan gebruikelijk, maar opnieuw is van kletsnat weer geen sprake. Wel kunnen neerslaggebieden in de tweede kerstweek soms voor enige nattigheid zorgen.
Het was vorig jaar ook wat beter dan het jaar ervoor. De grootschalige situatie lijkt inderdaad op de twee voorafgaande jaren al lijkt in het grootste deel van de verwachtingen de straalstroom noordelijker te liggen dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar nog wel de pech dat zich tegen oud en nieuw een uitdiepende depressie voor Ierland bevond die zijn tentakels over NW Europe uitspreidde. Dat kan nu ook, zeker, maar toch is het gemiddeld gezien een verschil dat er vaker dan toen een hoog vrij dicht in de buurt wordt berekend. Zonder uitdiepende, sturende depressie lijkt het met de wind behoorlijk mee te vallen gemiddeld. Maar er zitten toch lijntjes bij die ik ook niet als "gunstig" zou willen omschrijven. De komende week krijgen we vast al (wat) meer duidelijkheid.Vorig jaar rond deze tijd was de spreiding in de pluimen ook nog enorm groot. Wel lag zowel de mediaan als het gemiddelde toen hoger dan nu, al verschilde dat toen ook van run tot run. En ook vorig jaar riep men dat het er beter uit zag dan het jaar ervoor, wat we nu ook weer allemaal doen.
We maken ons helemaal gek. En ergens ook terecht. 2 jaar corona, 2 jaar rot weer. Mag het aub een keertje een mooi weer zijn!? Zelfs de niet vuurwerkliefhebbers in mijn omgeving roepen dat, die gunnen het 'ons'. Dus kom maar door met dat scandihoog, beaufoortje of 2/3 en vorst aan de grond.
Stormparaplu neem ik aan?Ik zet mijn paraplu vast klaar!
Zijn er ook zulke kaarten voor overdag en 's avonds de 31e , dus niet alleen 00:00 uur ?![]()
De nieuwste GFS run (0600z) geeft dan weer aardig rustig weer op!
Zijn er ook zulke kaarten voor overdag en 's avonds de 31e , dus niet alleen 00:00 uur ?
Is dit niet de Oper van GFS die je hier ziet? Die zit in de laatste run helemaal onderaan ongeveer in het ensemble. Zou mooi zijn als de rest een beetje hier naar toe gaat trekken…![]()
De nieuwste GFS run (0600z) geeft dan weer aardig rustig weer op!
Is dit niet de Oper van GFS die je hier ziet? Die zit in de laatste run helemaal onderaan ongeveer in het ensemble. Zou mooi zijn als de rest een beetje hier naar toe gaat trekken…
Dat zie ik niet zo snel eerlijk gezegd. Maar volgens mij is de Oper vaak de standaard waar men vanuit gaat(?). Daarnaast vertonen de kaarten van de afgelopen twee runs grote gelijkenis met de Oper in het esemblemodel van diezelfde runs.Goede vraag... Hoe kan ik dat zien?![]()
Kruitstress haha, teken dat het serieus dichtbij komt nuWat een drukte hier, is er wat aan de hand of zo