Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn buurvrouw stookt werkelijk alles wat maar kan branden, van oude pallets van geïmpregneerd hout tot aan keukenkastjes van multiplex met een plastic laagje waar de print op zit. Werkelijk waar, ik kan de deur niet uit of het slaat op mijn longen en de ramen van de slaapkamer zet ik al helemaal niet open.
Het scheeld ook enorm of je goed gedroogd en zuiver (appel/peren) hout stookt of rommel. Maar ik kan het soms wel begrijpen hoor dat de houtkachel niet gestookt mag worden.

Daarom durf ik ook geen vuurwerk te bewaren. Het is niet de vraag of er een schoorsteenbrand komt maar wanneer dat gebeurd.

Terug naar het weer.
Voorspellingen zien er nog niet veelbelovend uit. De neerslag neemt af en de wind alleen maar toe.

Met stoken van hout zijn er 4 dingen belangrijk. Als eerst een kachel die jaarlijks wordt onderhouden, zorg voor kwalitatief goed hout (Beuk eik kers etc.). Het hout moet ook goed droog zijn rond de 10/15 %. En niet zeker niet onbelangrijk een goede stookmethode waardoor je kachel snel warm is (zorgt voor de minste rookoverlast).

Daarom durf ik ook geen vuurwerk te bewaren. Het is niet de vraag of er een schoorsteenbrand komt maar wanneer dat gebeurd.

Terug naar het weer.
Voorspellingen zien er nog niet veelbelovend uit. De neerslag neemt af en de wind alleen maar toe.
Nou Lekker dan, ben blij dat ik niet naast je woon. Je laat je pijp toch wel jaarlijks vegen? en je hebt toch wel een kwalitatieve kachel?

Maar kan het zijn dat de voorspellingen steeds minder slecht worden? ik zie hier dat de windkracht met 1 is afgenomen en regen is nu naar 1mm gegaan ipv 3mm

Tegen beter weten in, hou ik mij vast aan de bekende weerapps, zoals buienradar, weerplaza en AccuWeather. Die geven allemaal droog weer af en windkracht 4

Ben benieuwd naar de beschouwing van David vandaag. Ook alle overige weermannen natuurlijk bedankt voor ie constante updates!

Hier is buienradar al aan het afschalen. Het is nu van windkracht 6 naar 4 gegaan op 31 december 23.59 u zo 2 naar beneden.

Hier in midden-Limburg geeft Windy aan dat het perfect stookweer wordt met O&N. Geen regen en een windkracht 2 a 3! Dat zou toch geweldig zijn...

1000041045.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan