Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ventusky is trouwens bijna identiek aan Windy, de laatste is 8 jaren later opgericht (beide in Tsjechië) door een entrepreneur dus wellicht een soort concurrent/kopie van de eerste uit 2006.
Ja viel me net ook op. Naam van Windy zal beter aangeslagen zijn, me dunkt.

Ze voorspellen ook alleen maar zacht weer. Voor mij is zacht weer toch echt 10 graden plus. Het is gewoon koud. En vorige week stond er toch echt elke dag meer dan 5 mm regen in de kaarten niks gevallen.

Ik vind hwt oprecht vervelend voor iedereen die aan de kust woond of elders waar veel wind voorspeld word.
Enige pluspunt voor mij is dat ik in zuidoost nederland woon. Ik denk dat we hier redelijk veel geluk hebben als ik de kaarten moet geloven. Als jullie nu eens allemaal naar Zuid-Limburgs komen?
Regel jij de hapjes, drank en slaapplaatsen voor ons dan? Dan kom ik met 6 man die kant op haha

Hier teken ik voor, gewoon droog tot 4 uur s'nachts 1 januari (regio Twente)

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-12-28 232738.png
    Schermafbeelding 2024-12-28 232738.png
    41 KB · Weergaven: 86
Omdat het AI model van ECMWF deze maand blijkbaar het beste presteert van de weermodellen, deze ook maar even:
1 knoop = 1,85 km/u
Begin van de avond nog windkracht 4 ten oosten van de lijn Nijmegen - Eindhoven, later ook daar windkracht 5. Verder naar het westen 6 Bft en aan zee in het noordwesten toenemend tot 7 Bft en zelfs windkracht 8 boven Texel tijdens Nieuwjaar.
Regen tussen 18:00 en 00:00 mogelijk ten noordwesten van de lijn Hoek van Holland - Enschede.

Bijlagen

• AIFSOPNL00_66_9.png
    AIFSOPNL00_66_9.png
    37,7 KB · Weergaven: 116
  • AIFSOPNL00_72_9.png
    AIFSOPNL00_72_9.png
    39,5 KB · Weergaven: 118
  • AIFSOPNL00_72_4.png
    AIFSOPNL00_72_4.png
    23,9 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: chac
jeetje die kaarten zien er voor Leeuwarden slecht uit zeg. Windvlagen tot 80-85km/u. Is eigenlijk niet verantwoord stoken vooral niet als je met je kinderen buiten staat.

Jaa we kunnen het jammer genoeg niet veranderen. Het weer is nu wel een spelbreker geworden. Moet het echt gaan timen wat de lucht in kan.

Iedereen heeft het hier trouwens over versnellen van het front. Is vertragen niet ook meer dan prima? Dan heb je in de vooravond gewoon goed weer. Overdag windkracht 4 zou meer dan prima zijn voor mij!

Lijkt nu voornamelijk in de vooravond ook een BFT minder te staan overal. Denk maar vroeg beginnen dit jaar!

jeetje die kaarten zien er voor Leeuwarden slecht uit zeg. Windvlagen tot 80-85km/u. Is eigenlijk niet verantwoord stoken vooral niet als je met je kinderen buiten staat.

Jaa we kunnen het jammer genoeg niet veranderen. Het weer is nu wel een spelbreker geworden. Moet het echt gaan timen wat de lucht in kan.
Drama ist.
Morgenmiddag nog eem de laatste voorspellingen zien en aan de hand daarvan wel of geen doorgang feestje. Met 80/85 km niets buiten te zoeken en wil zoveel mensen niet eens in huis hebben.

Fwiw

20241229-105309.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan