Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk niet normaal! Morgen nog redelijk weer met windkracht 4, bij mijn plaats, op de dag der dagen windkracht 5 ( maar gelukkig droog tot 22 uur) en ongelooflijk... vanaf 22 uuur regen en vanaf 0.00 uur windkracht 6?! Kan het serieus bijna niet geloven. En ik geloof het eigenlijk ook niet.
Bij dit soort berichten zal er denk ik een stuk minder vuurwerk verkocht worden.
Ik ben geen weerman, maar het waait over naar 1 januari 3:00 . We kunnen dus gewoon stoken. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van de "echte" weermannen wat betreft ICON. Resolutie van 6km t.o.v 28km bij GFS...
Die oper is namelijk voor het oosten op het moment zeer gunstig te noemen (gemiddelde wat minder, maar "te doen").

Met dat schrijven bedoelde ik dat die 7 Bft alleen voor een smalle kuststrook in het noordwesten en noorden geldt. Van pakweg IJmuiden tot aan het Lauwersmeer of Delfzijl. En dan doet de Zeeuwse kust zo te zien ook vrij fanatiek mee. Daarachter in het noordwestelijke 1/4 tot 1/3e van Nederland een 6 Bft en alles ten zuidoosten van de lijn Rotterdam - Emmen een 5 Bft, met op de meest gunstige plaatsen mogelijk een hoge windkracht 4.

De jaarwisseling kunnen we vanaf vanavond ook in Harmonie bekijken.
Weerplaza Harmonie kaarten

He gelukkig ik zit niet vlakbij ijmuiden.🤨😱😭

Ik vind dit toch echt te toevallig allemaal. Het komt de vuurwerk haters wel heel goed uit dat de mensen hierdoor minder vuurwerk gaan kopen of helemaal niks meer kopen omdat het elke jaar prut weer is..

Licht eens toe dit? Je bedoelt toch niet dat weermodellen op wereldschaal op een of andere manier, met zijn allen ook nog, het anders gaan intekenen omdat er mensen zijn in Nederland die van vuurwerk houden? Dacht je dat in 2022 en 2023 ook? En hoe is die verwachting uitgekomen...Dus Tatanka, StanPyro, Dabomba, David en ik....zitten ook in het complot. Of bedoel je het toch anders?

Ach het weer zit niet mee, of het zit wéér niet mee. C’est la vie. Wat veilig en verantwoord kan gaat gewoon, de rest naar zolder. In april hoop ik 40 te worden. Kan ook wel een doosje de lucht in.

Licht eens toe dit? Je bedoelt toch niet dat weermodellen op wereldschaal op een of andere manier, met zijn allen ook nog, het anders gaan intekenen omdat er mensen zijn in Nederland die van vuurwerk houden? Dacht je dat in 2022 en 2023 ook? En hoe is die verwachting uitgekomen...Dus Tatanka, StanPyro, Dabomba, David en ik....zitten ook in het complot. Of bedoel je het toch anders?
Over de hele wereld zitten mensen met rietjes vanuit het zuiden te blazen. Hierdoor neemt de wind bij ons toe met oud en nieuw.

Joh alles niet zo serieus nemen. Het is pure frustratie wat ik begrijp.

Het noorden regen en harde wind! Het is wat het is, doen er niks tegen. Rest van NL komt er dan nog genadig van af!

Ga genieten allemaal! Dat is onze dag! De fik erin.

Het is zeker een trend aan het worden. Maar onze dag ligt nou ook 1 maal midden in een seizoen, waar onstuimig en wisselvallig weer meer van toepassing is. Winterse toestanden worden met de jaar minder. Die storm van 2 januari staat er ook voor jan kut in zeker. Als ik de kaarten verder in die week kijk, blijft dat ook nog wel aanhouden ook. Dus ook al had oudjaarsdag wat verder in die week gevallen. Was het ook lang niet rozengeur en maneschijn geweest. Ondanks dat dit ook niet al te best is, liggen hier nog wel opties voor stoken. Op 2 januari kan je dat wel shaken als dat vandaag de dag is. Kan wel maar als jij de bombettes in de gaffel wil.

Ik vind hwt oprecht vervelend voor iedereen die aan de kust woond of elders waar veel wind voorspeld word.
Enige pluspunt voor mij is dat ik in zuidoost nederland woon. Ik denk dat we hier redelijk veel geluk hebben als ik de kaarten moet geloven. Als jullie nu eens allemaal naar Zuid-Limburgs komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan