Het weer op 31 december en 1 januari

Je ziet die pluim in de nacht sterk stijgen naar wisselvallig weer,

?? En waar in de pluim zie je dat dan? De neerslaglijn blijft gelijk tot de 2e helft van de Nieuwjaarsnacht, en de wind trekt volgens bovenstaande laatste pluim pas echt weer in de nacht van zondag op maandag weer aan. Ik kan jouw conclusie daar niet uithalen...

We kunnen ook de positieve kracht van de gedachte eens inzetten, dus we houden het droog, het waait lichtjes en fris, dat is het wat het wordt?

Of we kunnen pesimistisch zijn. Dan valt het of mee of je hebt gelijk.

En ja dat is een grap van Theo Maassen.

Ik hoop dat het net als vandaag is.
Tis hier windstil ,droog en frisjes.
anders maar een paraplu boven de 500 grammers houden:p

de neerslag kans bij mij in de wijk word steeds minder, :D ziet er steeds beter uit !! goede hoop dus.

Woensdagavond een lange update...zit dan op het werk..modellen liggen nu vrijwel op een lijn.....maakt het iets makkelijker maar...de situatie is wel weer een moeilijke met een doorkomend warmtefront....gladheid en winterse neerslag zijn in ieder geval niet van de partij.....zoals gezegd....woensdagavond.. :D

Hoi David,
Thnx voor je updates, ondanks dat ik weinig verstand ervan heb.. vind ik het wel erg interessant om het te "leren".
T weer blijft altijd moeilijk te voorspellen..en het is toch afwachten op het moment zelf.. maar door je updates krijg je wel een aardig beeld van wat we kunnen verwachten.. ben benieuwd wat je ons morgen voorschotelt haha...

Keep up the good work...

Gr,
Rashid

Hier ziet het er nog steeds hetzelfde uit 80% neerslag 3-5 mm windkracht 3
, in de avond droog, en overdag wat regen. Ik teken er voor.

Zaterdag 31-12-2011:

Max. Temp. 8°C
Min. Temp. 2°C
Windkracht 20 km/h
Regenkans 57%
Regen in mm. 1.9 mm
www.buienradar.nl

Zonneschijn (%) 10%
Neerslagkans (%) 60%
Neerslaghoeveelheid (mm) 0/2
Minimumtemperatuur (°C) 0/2
Middagtemperatuur (°C) 4/9
Windrichting Z
Windkracht (Bft) 3
www.knmi.nl

Zwaar bewolkt met lichte regen.
Min (°C) 2°C
Max (°C) 6°C
Wind (Bft) 3 / Bft ZW
Neersl. (%) 80%
Neersl. (mm) 5 mm
Weercijfer 6
www.weeronline.nl

Ik begin het steeds positiever in te zien, overdag een kans op een bui maar niet meer windkracht 2 á 3 en 's avonds droog met windkracht 2. Ik teken er voor

Woensdagavond een lange update...zit dan op het werk..modellen liggen nu vrijwel op een lijn.....maakt het iets makkelijker maar...de situatie is wel weer een moeilijke met een doorkomend warmtefront....gladheid en winterse neerslag zijn in ieder geval niet van de partij.....zoals gezegd....woensdagavond.. :D

Inderdaad David, modellen jammer genoeg inmiddels op één lijn, geschuif op grote schaal wordt langzaam minder frequent. Grote neerslag kansen voor het grootste deel van het land en ook nog eens vrij langdurig...
Nu nog even afwachten wat de exacte timing van het sytseem wordt. Frontale systemen die zachte lucht meebrengen willen nog wel eens flink verspringen op korte termijn.

Ach we zijn niet van suiker toch :wink:?

Laatst bewerkt:
Donderdag begint de dag opnieuw droog maar zal eindigen met een aantal buien. Het is waterkoud met 5 of 6 graden. Vrijdag hebben we vooral op het eerste deel van de dag te maken met af en toe regen. In de middag breekt de zon nu en dan door en doet het kwik nog een stapje terug: 4 tot 5 graden is de maximumtemperatuur. In de nacht kans op een graadje vorst. Ook zaterdag is het nog fris met 4 graden en schijnt de zon geregeld. Het blijft droog! In de nacht weer temperaturen dichtbij nul en zondag volgt weer regen met oplopende temperaturen. Daarna blaast de westelijke circulatie weer op volle toeren en houdt de winter op grote afstand.

De regen op zondag is jammer maar goed voor de blindgangers, scheelt weer een boel ongelukken met de jonge zoekertjes.

Back
Bovenaan