Het weer op 31 december en 1 januari

Nou ik weet niet waar jullie die voorspellingen vandaan halen, maar waar ik het vandaan haal, is het toch echt wel koud! Hoe koud weten ze nog niet, maar wel onder 0.

Denk niet dat het hier in Dordrecht nog goed gaat komen. Er licht al een week lang dezelfde sneeuw en dat gaat voorlopig denk ik nog niet weg. Donderdag dan maar beginnen met scheppen!

Zoals het er nu naar uit ziet gaan het de dagen voor oud en nieuw bij mij dooien.
Dus ik hoop dat al de sneeuw resten voor oud en nieuw verdwenen zijn!

Verwachting voor 31 december van mijn woonplaats:

Weeronline.nl
Maximum temperatuur: 2 graden.
Minimum temperatuur: -4 graden.
Windkracht: 3
Neerslagkans: 30%
Neerslag in millimeters: 0

Buienradar.nl
Maximum temperatuur: 4
Minimum temperatuur: 3
Neerslagkans: 63%
Neerslag in millimeters: 1.5

Weer.nl
Maximum temperatuur: 4
Minimum temperatuur: 2
Neerslagkans: 30%
Neerslag in millimeters: 0

Er is helemaal niks nuttigs over te zeggen joh. En op KNMI staat er dit:

Vooruitzichten lange termijn
donderdag 30 december tot en met donderdag 06 januari
Onzekere verwachting

Maar ik denk dat de kou Nederland te baas blijft, en als het al dooit is dat 1 a 2 graden, daar gaat dat dikke pak sneeuw niet zomaar van weg!

hier in leeuwarden helemaal geen sneeuw heb t liefst dat t paar graden vriest geen mist of regen en de wind moet niet te hard zijn maar zoals gezegt er is nog geen touw aan vast te knopen dus we moeten met zn allen maar afwachten wat t word en hopen dat t weer goed is :)

vorig jaar was het hier ook wel goed weer lagen overal nog wel sneeuwresten maar het zonnetje scheen lekker, heldere hemel, klein zuchtje wind, heerlijk!!

hopelijk word het dit jaar weer zo!:p

Het ziet ernaar uit dat ik maar een zak zout ga kopen en 2 dagen en zo nodig ook 1 dag van tevoren maar flink ga scheppen. De straat en het plein hier vlakbij waar ik vuurwerk ga afsteken moeten vrij van sneeuw zijn, want het is maar 1 dag per jaar dat er vuurwerk afgestoken mag worden en dat wil ik niet laten verpesten door wat sneeuw.

Nou, dat zal ik je vertellen. Ik maak me druk om de dempende werking van sneeuw op de hardheid van knalvuurwerk.

Het ziet er naar uit dat ik ook moet gaan scheppen. Het is hier gister ochtend begonnen met sneeuwen en dat doet het nu nog. Er ligt nu al een pak van +/- 40cm.
Het is nog wel een paar dagen maar je weet maar nooit.

Ben blij dat ik alles in de originele doos van de series heb doorgelont. Mijn fontijnen tape ik nog vast op een houten plank.

Voordeel is wel dat als het vriest ik gedurende de dag een mooie stevige ondergrond kan maken met sneeuw en ijs.

Ik ben die witte zooi nu al meer dan zat, de hele dag klunen.
Met O&N zou het vast niet anders zijn.

We zullen wel zien wat het gaat worden ik ga me er nu ook niet druk
om maken.

Die hele grote bui seeuw is net niet over Zeeland getrokken :D Hier dus geen sneeuw erbij. Wel liggen er nog heel vele resten sneeuw en is de straat matig begaanbaar. Voor t huis is de straat wel schoon. Het enige wat rst is nog een stel sneeuw/ijsbergen hier weg halen. Dan nog een beetje vegen en dan kan je gewoon volle bak stoken.... :yes:

Bij ons ligt er tussen de 10 en de 20 centimeter op dit moment.
Er word afgeraden om met auto's of vrachtwagen te gaan rijden.
Extreem hier...

Je zit zeker ook in het zuiden? Hier is het echt niet normaal. Ik zit nu op het werk en bijna iedereen zit vast, moeten straks iedereen vrij gaan duwen om thuis te kunnen komen.

Te extreem, een witte kerst is leuk maar dit gaat te ver, de sneeuw was bijna tot mijn knie!

:angry:

Je zit zeker ook in het zuiden? Hier is het echt niet normaal. Ik zit nu op het werk en bijna iedereen zit vast, moeten straks iedereen vrij gaan duwen om thuis te kunnen komen.

Te extreem, een witte kerst is leuk maar dit gaat te ver, de sneeuw was bijna tot mijn knie!

:angry:

Limburg...
Het is gewoon niet meer leuk hier!:angry:
Ons tuinhuis is nu zo'n 20 centimeter hoger. (als het niet meer is)
Witte kerst is leuk, maar een extreem witte kerst?

Back
Bovenaan