Het weer op 31 december en 1 januari

volgens mij ook omdat die dans van hogedruk en lagedruk noordelijk van ons het heel moeilijk maakt de juist stroming te voorspellen. Als zo'n gebied net iets westelijker of oostelijker bv. ligt, verandert de stroming net zo dat er vochtiger, onstabielere, lauwere lucht of juist het tegenovergestelde komt. Er is gewoon, net als vorig jaar, op termijn langer dan een paar dagen nauwelijks wat over te zeggen. Zelfs op een dag zelf...zoals vandaag was die situatie uiterst complex en viel het net wat naar de 'warmere' kant uit door ingewikkeld samenspel van factoren... Meteorologie...wat denk je waarom de grootste supercomputers voor weermodellen worden gebruikt? Complexe materie!

Er is gewoon, net als vorig jaar, op termijn langer dan een paar dagen nauwelijks wat over te zeggen. Zelfs op een dag zelf...zoals vandaag was die situatie uiterst complex en viel het net wat naar de 'warmere' kant uit door ingewikkeld samenspel van factoren... Meteorologie...wat denk je waarom de grootste supercomputers voor weermodellen worden gebruikt? Complexe materie!

Een waarheid als een koe, oftewel de spijker op z'n kop Richardus:wink:. Dat maakt het vak ook zo leuk. Uiteraard is alles afhankelijk van de positie van de sturende weersystemen. Een laag 100km zuidelijker kan voor een klein land als NL een wereld van verschil maken, zeker als de kou dichtbij aanwezig is.
Leuk om te zien dat steeds meer mensen hier enigszins kijk op beginnen te krijgen. Ik zie steeds vaker pluimen geplaatst worden en er worden regelmatig leuke (soms zelfs juiste :wink:) uitspraken gedaan.
Ik blijf zelf hopen op rustig en droog hogedrukweer met lichte vorst en net genoeg wind uit O om mist te voorkomen. Ach we zullen zien, wat hierboven al zo vaak is gezegd...er is nog eventjes niets over te zeggen (speculeren blijft uiteraard wel ontzettend leuk en sfeervol :wink:)

Vooruitzichten lange termijn
vrijdag 24 december tot en met vrijdag 31 december
60% kans op (vrij) zacht weer met af en toe wat regen. 40% kans op min of meer winters weer met een kleine kans op sneeuw.

Bron KNMI.

Ik verwacht regen!

Hierbij t/m 31 dec. nog niks over te zeggen.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Owjee ziet er niet best uit...http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_nederland/rotterdam.html

Er staat:
Datum: 31/12
Min: +3
Max: +6
Wind: 5 WNW !!!:angry:
Neerslag: 90% regen !!!:angry:

Ja, en morgen kan dat 10% zijn.

Het schommelt gigantisch. Niks is nu te verwachten. Het is afwachten en hopen op 0% neerlsag, weinig wind en dat het lekker koud is... heerlijk !

Afwachten wat het gaat worden dus.... Maaruh, bovenstaande is mijn grootste nacthmerrie... denk echter niet dat we dat weer krijgen ...

Ja ik weet dat er morgen iets heel anders kan staan maar ik bedoelde ermee als het zo blijft ziet het er niet best uit, sorry dat ik het wat onduidelijk zei:p

Ja ik weet dat er morgen iets heel anders kan staan maar ik bedoelde ermee als het zo blijft ziet het er niet best uit, sorry dat ik het wat onduidelijk zei:p

Dat klopt. Maar hier in Zeeland wordt vanaf 19 december geen sneeuw meer verwacht. Steeds veel bewolking, nog altijd erg koud en af en toe een regenbui maar vooral toch bewolking. Dat is dus niet verkeerd. Zo zie je dat het erg kan verschillen. We zullen gewoon moeten afwachten tot de laatste week. Dan weten we het bijna zeker.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het wel meevalt. Hierzo heeft het nauwelijks geregend of gesneeuwd op 31-12. En dat er kans daarop is, betekent niet dat het ook komt he. Alles kan in enkele dagen flink veranderen. Afwachten dus. En hopen.... :)

'Every Little thing, is gonna be allright' :thumbsup:

komt goed.. ik keek net opeen site die gaf -1 tot-4, droog, wind wzw 11 tot 24kmh aan

zegt niks natuurlijk:)

Dat zou wel een stuk beter zijn natuurlijk maarja we wachten het lekker af en op 30 december gaan we kijken wat de verwachtingen dan zijn, dan komt het redelijk in de buurt.

De lange-termijnverwachting zegt dat je de sneeuw dit jaar niet uit een spuitbus hoeft te toveren.

The Weather Outlook, het bureau dat bekend staat om zijn redelijk betrouwbare lange voorspellingen, verwacht een ijskoude periode. Wind vanuit noordelijk Siberië blaast richting noordelijk Europa en moet hier rond donderdag aankomen.

Dat brengt zeer koude lucht met zich mee en vooral veel sneeuw. Volgens The Weather Outlook duurt de koude periode minstens tot Oud en Nieuw, maar wellicht ook iets langer. Dat zou betekenen dat het met kerst behoorlijk frisjes zal zijn en dat de sneeuw flink zal neerdalen terwijl iedereen aan de kalkoen zit.

Daarmee dreigt het een sensationeel koude winter te worden. Misschien dat zelfs de records van 1942 en 1956 gebroken gaan worden. Het Nederlandse kouderecord werd gevestigd op 27 januari 1942, toen in Winterswijk -27,4 graden werd gemeten.

bron. msn.nl

Hopen dat het wel voor oud en nieuw weg is, in sneeuw heb ik dan geen zin meer..

Ik hoorde juist dat een witte kerst er niet in zit dit jaar, tenminste dat waren de voorspellingen, met de opmerking er bij dat er niks zinnigs over te zeggen valt. Ik zelf denk als ik het weer van de afgelopen dagen er even bij pak, de kans op een witte kerst wel degelijk aanwezig is. Ik hoop dat het op de 31ste lekker allemaal weg is die vieze meuk.

Mijn ervaring is dat er met oud en nieuw meestal geen neerslag is. Paar jaar geleden wel hele dikke mist. dat zou we enorm zonde zijn zeg. Laten we hopen net als vorig jaar lekker clear skies enzo. Geen neerslag ofzo, of mist... Koud maakt mij niet echt uit op zo'n dag. Als de knallers maar goed klinken :)

zag nu net weer een bericht waar het allemaal wel positief was
MIN:1
MAX:5
WIND:2
NEERSLAGKANS:55%
NEERSLAG IN MM: 0,6

Het weercijfer voor 31 december is op dit moment een 7

WOW de nieuwste run ziet er echt koud uit!!!
Zal dadelijk om 12uur wel weer veranderen, maar als dit het wordt...wordt het ECHT koud.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Vooruitzichten lange termijn

zaterdag 25 december tot en met zaterdag 01 januari
60% kans op min of meer winters weer met elke dag kans op sneeuw. 40% kans op (vrij) zacht weer met af en toe wat regen.

liever koud en geen regen dan regen met een leker temperatuurtje :S
regen verneukt heel de effecten van je vuurwerk terwijl je voor de kou dikkere kleren aan kan doen
hopen en hopen, dat moeten we doen

Back
Bovenaan