Het vuurwerkverbod is kut!

Laat ze hun tijd en middelen steken in het voorkomen van echt zware criminaliteit, is deze meneer alweer vergeten dat er ongezien 30 mensen met automatische geweren door een bos in Overasselt liepen?

En donder alsjeblieft op met je morele appèl voor wat F2 vuurwerk: dat is godsamme jaren in Nederland legaal geweest en bovendien nog verkrijgbaar in de hele Europese Unie.

Laat ze hun tijd en middelen steken in het voorkomen van echt zware criminaliteit, is deze meneer alweer vergeten dat er ongezien 30 mensen met automatische geweren door een bos in Overasselt liepen?
Gewoon goed verstoppen.... Het vuurwerk dan he.

Het artikel heeft maar 1 doel: liefhebbers en huisvaders bang maken in de hoop dat ze geen ritje naar BE/DE maken, niks afsteken en het liefst hun vuurwerk nu nog naar een inleverpunt brengen.

Het lijkt alsof de politie ineens de capaciteit heeft om alle grenzen te controleren, iedereen die de grens oversteekt na te trekken en op oudejaarsavond met zero tolerance te kunnen handhaven. Er zullen helaas vast mensen zich hierdoor laten afschrikken en dan heeft Minderhoud toch zijn doel bereikt.

Iemand die dit heeft gelezen?ik kan het niet lezen namelijk.
En dan bedoel ik dat stukje van vuurwerkhandelaren die praten met advocaten....

Iemand die dit heeft gelezen?ik kan het niet lezen namelijk.
En dan bedoel ik dat stukje van vuurwerkhandelaren die praten met advocaten....

Het grote probleem in Den Haag en Europa is dat de politici niet weten hoe de wereld van vuurwerk in elkaar zit. Men gooit alles maar op 1 hoop.

De cobra's, lawinepijlen e.d zijn nl. geen vuurwerk maar explosieven. Di Blasio (erkend explosievenfabrikant) uit Italië produceerde jarenlang cobra's e.d. als bijproduct. Deze firma bestaat niet meer, maar de cobra's worden nog steeds ondergronds gefabriceerd in de regio Campania. Helaas wordt deze zooi door politici als vuurwerk aangeduid.

Vuurwerk was er oorspronkelijk om boze geesten te verjagen. Tegenwoordig wordt het gefabriceerd ter vermaak van consumenten. Vrijwel al het vuurwerk wordt in China gefabriceerd en wereldwijd geexporteerd. Het professionele vuurwerk (afkomstig uit China) op de zwarte markt is vnl. uit Oost-Europa hier naar toe gebracht.

Men heeft dus te maken met verschillende kanalen in zowel productie, regio's en import/export.
Elk kanaal heeft een andere aanpak nodig. Wordt tijd dat de politici dit gaan beseffen!!!!!.

98% van de consumenten in Nederland heeft geen kwade bedoelingen op Oudejaarsavond. Alle anderen verpesten het jaarlijks feestje
van deze mensen, families, buurtgenoten en hele wijken. In mijn ogen is het Nederlands Consumenten Vuurwerk met CE-keurmerk zeer veilig. Je moet al hele rare dingen doen om hiermee iemand te verwondden.

Excuseer voor eventuele foutjes. Helaas komt met mijn betoog het consumentenvuurwerk niet terug. Ben al 53 jaar liefhebber (en nog steeds!!!)

Back
Bovenaan