Het hengelsport topic

Wat kan die hobby toch mooi zijn.

Vandaag besloten om eens wat ondiepe sloten op te zoeken.
Ik beland al snel langs een knetterdrukke provinciale weg.
Vanuit de auto kan je de sloot mooi zien en plots duikt er een school met karper op.
Groot, klein, alles bij elkaar en zo uit te kiezen.

Ik heb de grootste vis een half uurtje staan observeren.

Foto360-PZKC77CC.jpg

Mijn haakaas heeft welgeteld 1 minuut in het water gelegen.
De beetmelder stond nog niet aan en de top stond al krom.
Wat een kracht toch nog in zo'n slootje van max 80cm diep.

En dan, als je dan in je netje kijkt, dan ga je toch ineens uit je stekker.
Man, wat een vis. Drukke wegen en dan zulke vis vangen, ik teken ervoor haha.

Foto540-KTKR78YT.jpg

Foto540-MYNP4GTS.jpg

Kan wel zeggen dat dit tot nu toe de meeste brute manier van vis vangen vind en ga het zeker vaker doen.
Struinend met je loodsysteem over het secundaire weggetje, vis achterna lopend met je hart in je keel en zweet op je voorhoofd.
Niks wachten... Kijken, mikken en hangen.

Thanks kerel, zit er nu nog helemaal van na te genieten.
Niet alleen de vis maar vooral de manier waarop, echt gruwelijk.

Ja inderdaad maar zulke bakken had ik daar nooit verwacht haha.

Maar er zit nog een fietspad cq. secundaire weg tussen hoor.
Ik ga niet met me bakkes langs voorbij razende auto's zitten :p

Netjes hoor.
Laatste weken is de luchtdruk echt ideaal, dan nog een flinke zuidwester erbij en bakken slepen maar :)

Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n visser, kijk liever naar jullie foto's. Abnormaal hoe groot sommige vissen zijn.

Ja een heel klein beetje. En wat zijn ze lekker dik voor het paaien :D

Het weer is laatste dagen inderdaad top! De wind staat goed en de temperatuur is ook helemaal top!

Bollen maken

Bollen maken

Avond visfreaks,

Na alle prachtige vangstverslagen/foto's (allemaal bedankt hiervoor), een ander soort verslagje.

Sommige van jullie die hier af en toe meelezen, weten dat ik af en toe mijn eigen aas maak om mee te karperen, in dit geval boilies.

Een tijd terug kwam ik deze mix tegen, het voordeel hiervan is dat alle ingredienten gewoon uit de supermarkt komen. Deze mix draait heerlijk en de boilies harden ook goed uit.

We starten met 3 eieren, deze kun je gewoon met de schil in de schaal gooien.
Deze stukjes schil geven een "crunch" effect, dit voelt voor de karper zeer natuurlijk aan omdat deze bv ook graag zoetwatermossels eet.
SNC19424.jpg

Hier voeg je aan toe, 20ml Ketjap, 20ml olijfolie en 25 gram Trassi.
Trassi zijn gefermenteerde garnalen, ik gebruik de pasta uit de 50 grams potjes.
SNC19425.jpg

SNC19428.jpg
Goed mixen..

Vervolgens gaan we verder met de "basismix". In dit geval vrij simpel namelijk 500 gram griesmeel en 500 gram Gado Gado. Dit zijn gemalen pinda's met kruiden.
Dit gooien we samen leeg in een zak. Dichtdraaien, flink schudden en zo mengt alles prima door elkaar.
SNC19430.jpg
SNC19432.jpg

Nu kunnen we de droge mix aan de natte gaan toevoegen. Ik meng dit met een garde, daarna met een vork en daarna verder met de hand. Kneed dit tot het deeg niet meer plakt. Vervolgens kun je lange worsten rollen, deze in stukjes snijden van gelijke grote en daarna boilies van draaien.
SNC19433.jpg
SNC19434.jpg

Je zal zien dat je nog een klein beetje droge mix over hebt. Gooi dit niet weg, deze kun je later gebruiken als een stick-mix. Aangevuld met het restant van de trassi, en een scheut ketjap/olie.

Kook niet teveel boilies tegelijk. Hoe langer je ze kookt, hoe harder ze worden.
Zelf doe ik het 4-5 minuutjes. Daarna laat ik ze 24 uur drogen en vervolgens gaan ze de vriezer in.

SNC19440.jpg
Het eindresultaat, prachtige karpersnoepjes ! (met dank aan ferenc)

Probeer ze eens zou ik zeggen.

Vang ze :devil:

Bedankt mannen.

Echt een prachtige vis om te mogen vangen, de dril was ook enorm gaaf en vooral hard. Wat een kracht had deze vis zeg !
Pas na een dikke 20 minuten kon ik bijna het net eronder schuiven, ook dit mislukte want hij knalde op het laatste moment weer volgas de diepte in. Daar gaan we weer :devil:

Paar minuten later toch kunnen scheppen en toen besefte ik eigenlijk pas wat er voor me lag. Een zeer brute Two-tone vechtmachine van bijna een meter lang, zie-ke-lijkkk !

De karpervisser naast me kwam nog even kijken en had al gezien aan de duur van de dril dat het een behoorlijke vis was.
Samen paar foto's geschoten, daarna de vis weer netjes terug gezet.
SNC19454.jpg

:wink:

Back
Bovenaan