Goeiemiddag mannen,
Terug van vakantie.
Een paar hele mooie en vooral gezellige dagen beleefd in het prachtige Zeeland.
Heerlijk weer gehad en ook zeer goed gevangen !
Prachtige stekken bezocht, op zoek naar o.a. geep....
Het was echt genieten aan zee
Spijtig genoeg wilde het met de geep niet echt lukken. Ook nog met zagers geprobeerd om wat platvissen e.d. te vangen, helaas zaten we elke keer vast.
Van een duiker die net foto's had gemaakt onder water, hoorden we dat er recht voor ons neus een oud net in het water lag van een 300 meter lang. Geen wonder dus, snel inpakken en wegwezen hier.
De volgende dag in de auto gestapt met de karperuitrusting en een ruige polder ingelopen waar we enorm hebben lopen slachten. De stek kwam wat traag op gang maar daarna ging het compleet los!
Het ging los!
Wat een feest. Wilde boerenkarpers en belachelijk sterk Niet echt grote vissen maar ongeloofelijk woest. Volgens mij nog nooit eerder gevangen, alle runs waren zo gigantisch hard dat mijn ene pieper het niet heeft overleefd
Mijn eerste "Zeeuwse Polder Torpedo"
Deze kan de kliko in..
Prachtige drills...
En ongeloofelijk sterke vissen....
Smiddags was het bloedheet maar de runs bleven komen.
Na een zenuwslopende dril had ik deze vis te pakken, wat later bleek de grootste van de sessie...
Het ging maar door en door....
Tegen het einde van de middag begon mijn stek nog beter te lopen en ik besloot om nog meer te gaan voeren. Dat wierp zn vruchten af want kreeg ongeveer om het kwartier een keiharde aanbeet.
Op allebei de hengels was het feest en inmiddels stond de teller op 3 vissen voor mijn vismaat en 10 stuks voor mij.
Aangezien ik redelijk gesloopt was, mijn hengels opgeruimd en de stek aan hem overgegeven.
Tijdens het opruimen pakte hij nog 2 mooie vissen op mn stek waaronder een leuke spiegel, de enigste van de sessie.
Tijdens het opruimen ging het feest gewoon door...Topsessie !
Deze paar gezellige dagen afgesloten met een lekkere bbque en uiteraard wat stookmateriaal.
Tot slot wil mijn vismaat bedanken voor de uitnodiging en gastvrijheid.
Heb er enorm van genoten en ik kom graag nog eens een keertje die kant op naar het prachtige Zeeland
Fijn Weekend