Het hengelsport topic

Taai daagie gehad.
Het weer sloeg vanmorgen ineens om dus had al een klein vermoeden.

Toch een leuk visje kunnen vangen nog.
Maakte het nog even spannend door een paar keer flink door de slip te raggen en door mijn andere lijn te zwemmen maar we hadden hem toch in het mandje.

Foto540-SETIFHOO.jpg

Het karperen gaat mijn zoontje goed af. Gister een wat grotere gevangen dan de vorige. Hij was weer helemaal happy.

thl3k4.jpg

Ondanks de regen toch nog even 5 uurtjes gezeten vandaag.
Drie mooie runs gehad en drie keer bingo.

SNC19475.jpg
Ready.....Set......

SNC19476.jpg
Go !!

SNC19473.jpg
:devil:

Fijn weekend !

Juisssttt, stalkend vissen is echt de bom haha.

Hansie Hazelip weten te vangen.
Zag hem zwemmen en kon hem er zo uit pikken.
Eerste koi op de mat, struinend targetvissie.
Vreselijk gehavend maar wel leuk.

Foto540-PG3BN3ZI.jpg

Foto540-A4Q3BYWE.jpg

Na 12 uur te blanken in de Bivvy vannacht, was ik het vrij vroeg zat.
De polderstek begint alweer aardig vol met meuk te liggen, zoals loskomend wier en kroos.
Dus spullen ingepakt, boodschappen gedaan en even opgefrist.
Dan maar even struinen. Binnen de 5 minuten hing die eraan.
Ik weet niet waar de power vandaan komt, maar hij bleef maar zwemmen door dat laffe slootje.

Foto540-RB4HWOPG.jpg

De rest van de sloot was aardig leeg en ze hebben al gepaaid dus de snelle pret zal snel over zijn.

Na 5 nachten, 1 dagsessie en 1 avondsessie blanken eindelijk van de 0 af dit jaar met deze schub :D

ff78mo.jpg

Mooie vissen Michel! Probeer eens op de aarsvin te letten. Op de manier hoe jij ze beet houdt kunnen de vinnen snel knakken of worden het wokkelvinnen.

Vraagje hoe komen die Koi karpers in de sloot terecht.
Ze komen hier toch niet van nature voor?
Dus, gewoon gedumpt?!

Vaak uitgezet door mensen die er vanaf moesten inderdaad.
Redelijk riskante handeling i.v.m. KHV maar mensen doen vaak maar wat.

Maar weinig karpers komen van nature voor.
Karperbestanden herstellen zichzelf niet na grote sterftes.
10% van het kuit haalt het misschien tot vis, 90% van die visjes valt ten prooi aan roofvis.

Mooie schub Lars, eindelijk van de 0 dus :)

Hou die vis eens niet in de wokkel greep indd ouwe guppentrekker! hahaha ;) Liep lekker gisteren

Begint dat hier ook al haha.
Ken je beter stoppen met vissen, want zo'n ding vangen gaat er al niet zachies aan toe.

Maandag weer lekker wezen harken op mijn peesstek bij Mister Chris.

Vrij korte sessie voor mijn doen :p
Rond 13.30 lag ik te vissen en had er één onder de kant laten zakken tussen wat lelies.
Ik was de banksticks goed aan het zetten toen ik de top ineens zag bewegen.
Hij was al naar de linkerkant gezwommen en na 20 seconde drillen, brak alles af.
Dat begint al weer goed op die polenstek haha.

15 minuten later ging die weer. Leuke dril voor zo'n beestje.
Zelfontspannerpic.

Foto540-VIWYDUIQ.jpg

Maar goed, Chris was gearriveerd. Dan weet je dat er snel weer vis op de kant ligt.
Het duurde dus ook niet heel lang voor hem, om 15u was t raak.

Foto540-CZ3UVYPW.jpg

Toen was ik weer aan de beurt met een dikke voorn met baarddraden.
Ik had hem net op ondiepe gegooid en vrij snel was het hangen. Wat een zwemmert.
Zoals Chris voorspelt had, rond de klok van 16u45.

Foto540-BBGEWBO8.jpg

Hengel opnieuw ingegooid maar hij lag niet naar mijn zin.
Opnieuw ingegooid bij de bekende paaltjes en 17u15 was het hangen.
Je moet ze daar echt recht voor de bakkes gooien, dan is het snel gebeurt.
Uren zitten wachten heeft weinig zin daar blijkbaar :p

Foto540-6QQYGLIF.jpg

Het is daarna even stil geweest maar Chris wist er om 18u en 19u30 toch nog 2 uit te halen.

Foto540-ALQFCLBI.jpg

Foto540-73EKP7SO.jpg

We waren het een beetje zat door dat rare wisselende weer dus toen hebben we vrij snel de spullen gepakt.
Was weer een lekker daagie, ouwe palinglikker.

Seizoen kan al niet meer stuk hier.

De ene na de andere komt er uit met stalken.
12 uur in de bivvy levert over het algemeen hetzelfde of zelfs minder op haha.

Zo ook vorig weekend.
2 x 12 uur en 1 gruwelijk harde run voor mij, welke loste na een minuut of 2, omdat ik hem moest blokken voor obstakels.
Me maat pakte de eerste 12 uur gelukkig nog wel een vis.

Foto360-Z7XTCPUP.jpg

Mijn maat was weer naar huis en om de blank uit het weekend te halen, nog even wat slootjes afgegooid hier achter in de wijk.
3 aanbeten en 2 kunnen landen, niet slecht voor een klein uurtje.

Foto-CHIVGBOP.jpg

Gisteren wilde ik toch nog even een karper zien, dus op naar de stalkstek.
En ja hoor, ze zwommen er gewoon weer, lekker door t zonneke.
Eerst ging er een zeelt aan hangen.
Na het terugzetten zag ik dat die kerp nog steeds rondhing maar metertje of 30 verderop.
Dus iets opgeschoven en binnen enkele minuten liep die alweer weg.
Wat een fantastisch mooie vissen zwemmen er hier in dat dorp rond zeg.

Foto360-WSEAGOUN.jpg

Later op de dag mijn vriendin opgehaald en naar Kewi in Rotterdam gereden.
Beetje een impulsaankoop maar wel een hele nuttige impulsaankoop :p

Foto360-TWV7B486.jpg

Foto360-WBRP78YA.jpg

Vanmiddag met het vrouwke de rotte op dus ik ben benieuwd haha.
Smell you later broowsss!

Goeiemiddag mannen,

Terug van vakantie.
Een paar hele mooie en vooral gezellige dagen beleefd in het prachtige Zeeland.
Heerlijk weer gehad en ook zeer goed gevangen !

2ns0r5i.jpg

Prachtige stekken bezocht, op zoek naar o.a. geep....

2mfykci.jpg

Het was echt genieten aan zee :cool:

Spijtig genoeg wilde het met de geep niet echt lukken. Ook nog met zagers geprobeerd om wat platvissen e.d. te vangen, helaas zaten we elke keer vast.

Van een duiker die net foto's had gemaakt onder water, hoorden we dat er recht voor ons neus een oud net in het water lag van een 300 meter lang. Geen wonder dus, snel inpakken en wegwezen hier.

De volgende dag in de auto gestapt met de karperuitrusting en een ruige polder ingelopen waar we enorm hebben lopen slachten. De stek kwam wat traag op gang maar daarna ging het compleet los!

2dtvlo9.jpg

Het ging los!

Wat een feest. Wilde boerenkarpers en belachelijk sterk Niet echt grote vissen maar ongeloofelijk woest. Volgens mij nog nooit eerder gevangen, alle runs waren zo gigantisch hard dat mijn ene pieper het niet heeft overleefd :p

2ufc09u.jpg

Mijn eerste "Zeeuwse Polder Torpedo"

2d0yntg.jpg

Deze kan de kliko in..

1z4ix51.jpg

Prachtige drills...

3134mbl.jpg

En ongeloofelijk sterke vissen....

ve2mad.jpg

33vy9sy.jpg

28v57kn.jpg

Smiddags was het bloedheet maar de runs bleven komen.
Na een zenuwslopende dril had ik deze vis te pakken, wat later bleek de grootste van de sessie...

24v86jn.jpg

Het ging maar door en door....

Tegen het einde van de middag begon mijn stek nog beter te lopen en ik besloot om nog meer te gaan voeren. Dat wierp zn vruchten af want kreeg ongeveer om het kwartier een keiharde aanbeet.
102uwxl.jpg

Op allebei de hengels was het feest en inmiddels stond de teller op 3 vissen voor mijn vismaat en 10 stuks voor mij.
Aangezien ik redelijk gesloopt was, mijn hengels opgeruimd en de stek aan hem overgegeven.

Tijdens het opruimen pakte hij nog 2 mooie vissen op mn stek waaronder een leuke spiegel, de enigste van de sessie.

Tijdens het opruimen ging het feest gewoon door...Topsessie !

jhsdjc.jpg

Deze paar gezellige dagen afgesloten met een lekkere bbque en uiteraard wat stookmateriaal.
2v7uhvo.jpg

2nity5u.jpg

Tot slot wil mijn vismaat bedanken voor de uitnodiging en gastvrijheid.
Heb er enorm van genoten en ik kom graag nog eens een keertje die kant op naar het prachtige Zeeland :wink:
25i7n1u.jpg

Fijn Weekend :cool:

Laatst bewerkt:
Leuk verslag, mooi water en mooie vissen! Soms sta je er gewoon van versteld hoeveel kracht die kleinere karpers hebben.

Ha ouwe pijlenschieter,

Daar stond ik zeker versteld van, had er zelfs 1 bij die ik schepte en deze vis sprong net als een dolfijn zo het schepnet weer uit. echt supergaaf :cool:

Ze hadden ook alle ruimte om goed te vechten want deze poldersloten waren een paar maanden geleden flink uitgegraven. Beukte gelijk de diepte in.

Het grootste visje was 77cm, deze trok toch zeker een meter of 60 lijn van mn spoel terwijl die bijna potdicht stond. En echt elke aanbeet was zo hard, telkens ononderbroken fluittonen en snoeihard draaiende spoelen. Ze lagen vol op de trassi te snoepen.

Jij snapt wel dat we zwaar genoten hebben :wink:

Haha ja dat geloof ik best! De vissen zien er trouwens ook allemaal heel mooi uit. Die laatste karper is niet groot maar z'n bouw en puntgave bek maken het meer dan goed. Fraai visje! :) Zulke brede polderstelsels mis ik wel hier in de buurt... Je hebt hier wel zat sloten maar daar zit je gewoon niet lekker met piepers... En de wateren waar ik meestal vis liggen ineens helemaal vol met wier... Heb alweer mooi water gevonden waar ik van de week even ga kijken en ga proberen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan