Mooie vis man!
Laatste drie sessies geblankt op een paar platte na.
Heb een aantal dingen gemaakt en hier ben ik de laatste tijd flink mee aan het experimenteren. Dus er zullen nog wel meer "blanks" volgen
Dit was de opzet. De "suspender"
Wat inkopen gedaan en ben gaan knutselen..
Het eerste "probeersel"
Ben hiermee gaan vissen en het zag er lachwekkend uit. Heb van alles geprobeerd van hondenbrokken tot spekken toe, aantal keer aanbeet op gehad maar het lukte me niet om ze te foppen.
Daarna weer verder gespeurd en zo kwam ik bij de "Carp Trap" uit.
In principe dezelfde aasaanbieding, alleen nu met een ander gevormd drijflichaam en een langere antenne. Volledig zwart.
Drijflichaam aangepast..
Het uiteindelijke resultaat.
Heb hier aardig wat uren mee gevist en af en toe zat mijn hart onderhand in mn keel.
Superspannend om te zien hoe ze tegen mn hondenbrok beukte die eraan zat.
Aantal keer misgeslagen, maar het systeem werkt goed en ik hoop dat ik er ooit nog eens een mooie vis mee kan foppen.
Waar ik ook volop mee aan het rommelen ben, is het vissen met Zigs.
Normaal worden de meeste karpers gevangen op de bodem of aan de oppervlakte, de tussenliggende waterlagen worden nauwelijks bevist. Met de Zig-Rig kun je ideaal in deze waterlagen je aas presenteren.
Er ging een wereld voor me open. Waarom heb ik dit nooit eerder geprobeerd?
De knoop doorgehakt en spullen gekocht.
Simpel beginnen...
En veel proberen !
Na mijn eerste sessie met de zigs lukte het al om twee vissen te strikken.
Helaas geen karpers maar was toch blij dat het allemaal werkte.
Om de verschillende waterlagen te kunnen bevissen had ik zelf een "Zig-Float" gebouwd.
Een omgebouwde sbirolino, de floating versie..
Het werkte wel, maar als je op 10 meter diep zit dan duurt het wel erg lang voor dit ding aan de oppervlakte komt. Ook was het visueel niet goed te zien op de grotere afstanden.
Heb nu de Zig Float van Nash besteld, geen goedkope float maar het zal een stuk beter werken.
Voorlopig blijf ik lekker experimenteren, ben benieuwd hoe mijn tweede sessie met de "Zigs' zal verlopen.
Fijn weekend mannen.