Het hengelsport topic

Michel, gefeliciteerd man. Eindelijk je ontmaagding. Chris, tof dat je Michel heb meegenomen. Je maakt weer een mens gelukkig!

Ja beter eens iemand meenemen dan dat mensen allerlei adviezen proberen te geven via berichten enzo :cool: En het is altijd goed om iemand gelukkig te maken:bye:

Dank heren.

Was een mooie ervaring en het werd onderhand wel tijd ook.
Ik wil in de buurt ook zo'n stek :p

Hier nog een klein buitje zo rond 14u.

Hoppetaaa!

Vandaag met mijn meissie aan het vissen geweest.

2 brasem en jawel.... Weer een karpertje.

Foto550-36SBTGBT.jpg

Foto550-JKLFHONC.jpg

Foto550-ZK6J3VJ6.jpg

Leuke dag gehad met verder weinig bijzonderheden haha.

Foto550-LCSMTBPY.jpg

Foto550-QKXVEXVN.jpg

Mijn nieuwe stokkies. Prologic C1 met Okuma molentjes.

Foto550-O7MWOHWV.jpg

Foto550-UFSNS8O6.jpg

Foto550-FOOGUHUN.jpg

Foto550-7NKKFGZU.jpg

Thanks. Begin Sept 2 weken vrij dus dan 2 x 2 nachten zitten en wat dagsessies natuurlijk.

Beetje goed water in de buurt zou fijn zijn haha.
Al die visputten hier schiet echt niet op.

De wekelijkse maandagsessie van 06.00 tot 18.00 leverde de volgende acht visjes op. Gewichten lopen van 4,5 kilo tm 8,5 kilo.

001.jpg

005.jpg

006.jpg

009.jpg

015.jpg

018.jpg

020.jpg

022.jpg

Van de week weer heerlijk wezen vissen en het was na 3 uur eindelijk weer is raak! Harde run en geweldig sterke dril die aardig lang doorging. Na 10 minuten kon ik de karper landen en op het eerste gezicht zag die er aardig groot uit, uiteindelijk was die 80cm en 16,5 pond, viel mee dus. Het is geweldig om zo'n sterke vis te vangen die lekker tegen vecht, en hij was puntgaaf! Vandaag wederom weer op dezelfde stek gevist en het was na een aantal uur raak. Snoeiharde run en weer zo'n sterke vis die zich niet snel gewonnen gaf! En ja hoor, toen de karper eenmaal in het net zat zag ik een mooie pens :p Even meten en wegen... 83cm en 23+ pond! Even een paar foto's maken en weer terug het water in. Bekijk bijlage 19414
Ongeveer een uur later kreeg ik nog een run en die gunde ik me broer maar, die had namelijk nog niets op z'n eigen hengels... De vis gaf niet echt veel weerstand en was vrij snel op de kant. Niet gewogen of gemeten maar het was een mooie puntgave schub.

Ben zelf helemaal geen target visser of iets, ben blij met elke vis die ik weet te landen, maar af en toe mag er wel een grote voorbij komen :p

Mooi verslagje ouwe pijlenschieter :wink:

Zo zijn we weer.

Maandag een dikke sessie zitten draaien van 6 tot 21u.
Tot een uur of 10 heerlijk alleen gezeten en later kwam Chris nog aanwaaien.

Toen ik net ingegooid had kreeg ik na 15 minuten al een flinke run.
Na een minuut schoot de vis los, wat straks nog te bekijken is.
Verder tot 10 uur 2 brasems eraan gehad.

Toen Chris gearriveerd was kreeg ik weer een run welke resulteerde in een leuk visje welke vrij makkelijk mee kwam.

Foto550-NQZGSOYX.jpg

Foto550-ZTQECX46.jpg

Foto550-V8IEGQDS.jpg

2de vis was een lekkere volgevreten vis. Goede stevig in ieder geval en gaf ook een goede sport.

Foto550-XZGAZKGS.jpg

Daarna bleef het even een tijd rustig, waarschijnlijk toch vanwege de warmte ineens.
Later mijn hengel bij een lelieveld gelegd en compleet onverwachts ineens een fluiter.

Foto550-IFODCBQU.jpg

's Avonds had Chris zijn hengel wat korter bij de kant gegooid met een meter of 4 lijn uit en die kreeg me daar een fluiter op, niet normaal.
Leuk schattig visje zorgde voor een explosieve dril.

Foto550-GXTQDSVH.jpg

Dat truukje ken ik ook haha.
Eén hengel ook wat korter op de kant gegooid met wat balletjes en al vrij snel klapte er bij mij ook 1 op.
Echt een mega fluiter, zo hard dat ik echt dacht een flinke vis gehaakt te hebben.
Toen ik de hengel oppakte trok dit beestje die hengel zo krom, dat ik niet wist dat het kon.
Echt een woest visje haha.

Foto550-E8I48XP8.jpg

Verder nog 8 Brasems en een mooi giebeltje gevangen.
Vrijwel heel de dag met een opvallende 14mm snowmannetje zitten vissen.
Bij Chris liep het helaas iets minder maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb een prima dagje gedraaid zo :p

Nog wat beeldmateriaal van die dag.
Helaas was de batterij net op bij die laatste giller, want ik had hem erop gericht. :(

Laatst bewerkt:
Tussen al het trophy geweld maar even wat rustgevend :) Afgelopen vrijdag stukkie gefilmd van azende karpers aan het oppervlak.

Twee weken geleden naar Zweden gereden om daar even op snoek te vissen. Uiteindelijk 4 dagen gevist en 39 snoeken gevangen, niet verkeerd!

Nice filmpie Chris. Zag m al in de lijst voorbij komen.

Ik heb ook wel weer t een en ander te melden haha.

Foto die ik even niet kan plaatsen.
Foto550-T6RFVUCG.jpg

Pas met een maat een leuk setje voor hem wezen kopen.
De dag erop gelijk naar een stek voor een kerp on the hook.

Hij haakt gelijk even een behoorlijke vis voor dat water.
Niet normaal, wat een gevecht dat beest gaf.
Me maat begon al te klagen dat hij last van ze armen kreeg.
Hij vindt het alleen niks om ze te handelen :p

Foto550-TGX7VCLT.jpg

2de vis voor mij maat was een wat kleiner formaatje.

Foto550-RPWY4NMD.jpg

Ik pakte die dag ook nog een mooi exemplaar.
Foto550-GBG8S7OK.jpg

En dan nu... Jawel!

Eindelijk een vis gehaakt op lokaal water.
Waar ik 10 weken heb zitten blanken als een gek, pak ik nu een schattige spiegel en een flinke schub.
Van de schub heb ik een onduidelijke foto en helaas een schubje eraf, omdat hij woest werd op mijn matje.
Deze week gelijk een hoge mat halen.

Foto550-E8EIR386.jpg

Foto550-YHWRYIS6.jpg

Eindelijk zeg, en wat een heerlijk gevoel.
Stug volhouden tot het uiteindelijk toch lukt.
Maar goed dat er geen mensen in de buurt wonen, want die hadden het gekkenhuis gebeld denk.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan