Het hengelsport topic

haha, ik weet al welke raaf je heeft zitten opfokken voor een verslag ;)

Leuke platen, veel materiaal erbij kale. Die dikke ' voorn ' is alleen een Winde :)

Had zelf ook nog een leuk moment vorige week zondag in de polder voordat de voetbal begon. Mn neef wilde even zijn nieuwe baitcaster en jerkbaits testen, dus ik zeg neem maar mee.. uurtje gegooid met als laatst deze grappige situatie ;)

De hele dag al regen. Is dit nou niet lekker voor de vissers die vanuit zo'n tentje rustig willen vissen? Weinig boten, fietsers etc.

Jammer van de blanks MichelWRX, maar de Ijssel zou ik nou niet zo even neerploffen en dan direct verwachten om karper te vangen. Ik zou eerder eens een vijver in de buurt opzoeken waar genoeg karper zit waar je alles een beetje onder de knie kan krijgen :wink:

Er is veel info te vinden over wateren op: www.Karperwereld.nl/board .

Haha, denk t ook Chris, dat jij dat weet.
Ben nog niet zo heel goed met vissoorten hahaha. :p
Een voorn, was een bliek welke later een brasem bleek te zijn.

Zo'n tentje is in alle gevallen ideaal.
In de zomer een lekkere schaduwplek en je voertjes e.d. staan lekker in de schaduw.
Je kan lekker uit de wind zitten, wat makkelijker is met knopen van rigjes.
Enige waar je rekening mee moet houden, is dat hij niet binnen je werpbereik staat, anders is je hengel in no-time een stuk korter en je tent naar zijn grootje.
Feederen vanuit een tent is dus niet echt heel handig :p

Op de rivier heb ik niet echt zitten karperen.
Ik gooi dan zo'n method zelfhaaksysteem op het ondiepe met een pieper en met een feedertje ben ik dan lekker bezig.
Toch vind ik riviervissen wel het mooiste.
Hier in de Krimpenerwaard is er genoeg water maar het karperbestand schijnt niet top te zijn.
De veenbodem hier vergt ook nog enige kennis met de keuze van het systeem.

Er werd me ook al geadviseerd om evt op een speciaal karperputje te gaan zitten.

Goeienacht,

Net terug van Merksem waar we een heerlijke show hebben gezien, man wat was dat weer genieten. Ik verklap er niet teveel over. Heb mn best gedaan om een leuke film te maken dus die is straks te zien in het topic. :wink:

De rest van de dag zijn we gaan vissen, lekker smijten met kunstaas in de polder :cool:

SNC19075.jpg
Deze baars knalde er vol op net voor mn voeten, de tandemspinner deed het goed!

SNC19074.jpg
Even later pakte mn vismaat dit snoekkie..

Tijdens onze wandeling kwamen we een klein stroompje tegen, waar het barstte van de rivierkreeft. Deze probeerden tegen het gemaal omhoog te klimmen. Prachtig om te zien.
Met een tak lukte het mij er 1 te vangen.

SNC19079.jpg
Een woeste kreeft :devil:

Tot slot nog even naar het kanaal gelopen.
Na de eerste worp kijk ik naar rechts en zie ineens Chris met een kromme hengel....

SNC19085.jpg
Een Winde

Totaal zes vissen waarvan drie verschillende soorten. Genoten van de natuur, zon en vooral veel gezelligheid. Kortom, was weer een leuke sessie met een vette show als toetje.

SNC19077.jpg

Op naar de volgende,

Fijne nacht :wink:

Laatst bewerkt:
Blijven mooie vissen die baarzen!

Ben sinds een aantal weken ook weer begonnen met vissen (karperen/spinneren) alleen heb ik nog geen baarzen gevangen, wel karpers. En vandaag weer geblankt... maar we blijven doorgaan!

Mooie vis Wesley! Zo 1 mag er bij mij ook weleens op mn kunstaas klappen :p

Hier nog wat foto's van de woeste kreeften:

SNC19081.jpg
SNC19082.jpg
SNC19083.jpg
SNC19080.jpg
:D

Toch maar even gezocht....

Het leek heel veel op roofblei, toch mist hij de schuine kaak en ook het schubbenpatroon op de zijlijn is anders.

Winde.

Laatst bewerkt:
Ik had precies hetzelfde paar jaar terug, ook met de spinner. Helemaal blij met een roofblei maar bleek het ook een winde te zin. Toch prachtige vis man!

Sooww, Wist niet eens van het bestaan van dit topic! Ik dacht toch echt dat ik de enige was die vissen en vuurwerk geweldig vind.. (minstens zo voelde het).

Komen in de toekomst wel wat leuke foto's op.

Vis zelf in de zomer op de korst op karper en op dood/levend aas op snoek met de dobber.

In de winter de kleinere slootjes met de plug, (vanaf dit jaar ook van plan op snoek te vissen met statisch op dood aas, makreel).

Een goede tip voor de dood aas vissers (Met dobber): Een horsmakreel met 1 enkele dreg in de rug. Voor het uitgooien een paar gaten met de haak in de vis prikken/maken. (Komen veel natuurlijke oliën uit, die tevens zeer sterk ruiken/stinken). Grote varieert van 13 cm tot 20 cm.

Van de week weer eens op bezoek geweest bij opa en oma. Deze wonen langs een boerensloot vol met karpers (Spiegel&Schub). Dus wat oud brood er ingegooid om is te kijken of ze er nog waren. Altijd mooi om slurpende karpers te zien. vandaar dat ik het even gefilmd had.

Voeren karper:

Het begon toch aardig te kriebelen om even een hengeltje uit te gooien, aangezien er genoeg zaten.
Had 2x maal succes na er een aantal mis te hebben geslagen.

Hier ook een video van gemaakt:

Mooi om te zien die karpers.
Ik hoorde op de achtergrond ook een hond, gooi volgende keer eens een hand droge hondenbrokken in die sloot kijken wat er dan gebeurd.

Om sneller beet te krijgen kun je wat stroop op je korst smeren haha :p

Toch nog even gezocht in mn fotoarchief. Heb dus al eerder grote winde gevangen waar we het wel duidelijk bij zagen. De winde op het kanaal was gewoon superslank waardoor het erg op een (jonge) roofblei leek in eerste instantie...Hopelijk vangen we die nog eens ooit!

SNC17177.jpg

Hier nog een filmpje van afgelopen dinsdag van een trage aanbeet..:) Had m allang kunnen pakken, maar leuk om ff op film te zetten:)

dat is wel tof. Ik heb al mijn karperspul verkocht, maar deze video zorgt dan toch wel een beetje voor heimwee. Heerlijk om zo'n aanbeet te zien. leuk gedaan.
greetzz

Dat is zonde ja, nooit te snel wegdoen de spullen :) Maar bedankt, vond het wel leuk om eens te proberen. Meestal bij een volle run uit het niets vergeet je het, maar nu ging het zo lekker traag dus maar eens gedaan :)

ben van het weekend waarschijnlijk weer bij opa en oma en zal ik eens vragen om hondenbrokken.
Als ik er aan denk en er zitten genoeg kapers zal ik het eens filmen ;).

@thunderboy hondenbrokken lusten ze ook graag haha.

Verder een video gemaakt van een kaper die hapt op mijn drijvende aas:

Back
Bovenaan