Het hengelsport topic

Supermooi vissie man. beloofd wat voor de toekomst :) En inderdaad, geef niet op ( hoe frustrerend ook soms!!) wordt toch beloond uiteindelijk :)

Deze ving ik ook nog op een boilie tijdens een sessie in Breda.

Foto550-OFK8FJJI.jpg

Van de schub heb ik een onduidelijke foto en helaas een schubje eraf, omdat hij woest werd op mijn matje.
Deze week gelijk een hoge mat halen.

Een man een man, een woord een woord.

Foto550-YFVUPXR3.jpg

Foto550-TZ8FFLBS.jpg

Foto550-PDWP6VMM.jpg

Zo te zien vissen er nog maar weinig nu... :P

Mooie mat! Alleen vind ik dat formaat toch onhandig om mee te nemen...

Zelf ben ik de laatste tijd ook nog maar weinig aan het karperen... Vorige week nog een mooie schub op de kant weten te krijgen maar de laatste paar keer is het weinig, ook dat hoort erbij. Momenteel ben ik veel aan het baarzen, kost minder tijd in vergelijking met karperen, en is ook zo leuk :D

Wordt nog genoeg gevist hoor :) Denk dat de meeste dat niet op een vuurwerkforum plaatsen...

Zelf wissel ik karperen steeds meer af met snoeken, en dat gaat best lekker de laatste tijd :)

Van t weekend ga ik weer slachten..... Hoop ik haha.
Voor t eerst aan het voervoeren geweest.
Eens kijken of dat echt zo effectief is als een hoop mensen beweren :p

Effe die laffe poldersloot leegtrekken :D

Effectief is het zeker. Begin daar nu zelf ook mee omdat het nu toch weer kouder wordt. Alleen een beetje jammer dat meerkoeten ook je boillies opduiken... :P

Haha ja dat is best irritant.
Ik weet niet hoe diep die beesten duiken voor een bal maar deze sloot is vrij diep.

Ga het morgen wel meemaken. :D

Vanmiddag nog een boilie etende zwaan even op mn stekkie:) Gelukkig was die vrij snel weg te jagen en kreeg ik geen Flying run :cool:

Stevig potje blanken.

Na 20 minuten al een laf runnetje.
Helaas loste ik deze.
Ik dacht nog, dat begint al goed, komt er zo nog wel één
Je denkt, dachten de karpers.
Twee tikken op de top en verder niks.
Zit je dan 13u lang je best te doen.

Houd de stek deze week nog bij en dan van t weekend weer kijken en gelijk een nacht doen.

Zondag instant op een klein stadswater ook weer niks.

Erg naadje na de moeite!

Heb deze week mijn extra hengel opgehaald.
Gaat om een 13 meter stok van shimano, met 3 topdelen waarvan 2 met elastiek (groen, rood) en 1 extra topdeel voor de cup.
Hopen dat ik hem dit jaar nog even uit kan testen.

Bedankt heren , de graskarper gaf ook het mooiste gevecht wat ongeveer 40 minuten duurde .
32 pond woog hij , net iets te zwaar om ontspannen mee op de foto te gaan na zo´n dril .

En het was idd op een vakantiepark-camping Lars.Bekijk bijlage 20001

Inderdaad mooie vis! Maar is (ongeveer) 40 minuten drillen nou niet wat lang...? Die beesten vechten zichzelf letterlijk bijna dood (Van wat ik heb gehoord en gelezen)

Hoop er zelf ooit nog is een aantal te vangen. Alleen jammer dat er hier maar een enkele zit.. En op sommige wateren stikt het ervan en worden de vissers er helemaal lijp van :P

Een graskarper is helaas niet zo snel moe als een schub of spiegel.
Wanneer mijn lijn begint te zingen en de hars rondom de ogen van mijn 2.75lbs fox horizons begint te kraken kan ik beter de slip iets opendraaien ipv de vis met 20 meter lijn te laten ontsnappen .

Ik zou ook zwaardere hengels en lijn kunnen gebruiken , maar dan is het bijna niet meer spannend , en zal ik vaker een complete onderlip binnenhalen dan een complete bijna onbeschadigde vis . :wink:

Zelf nog nooit mogen ervaren dus dat zou ik niet weten... Het is per vis ook weer verschillend, sommige kleine karpers vechten alsof hun leven ervan af hangt en sommige laten zich zo naar binnen sleuren, en dat is met de grotere karpers hetzelfde. Maar zelf zou ik na 30 minuten al aardig billen knijpen en toch voorzichtig meer druk etc. zetten.

Ja dat is inderdaad zonde, jammer genoeg zie je het vaak zat gebeuren... Zware hengels, molens, lijn etc. op kleine plasjes...

Mijn ervaringen en van wat ik gezien heb is dat graskarpers juist veel minder uithoudingsvermogen hebben. Voor de kant gaan ze een paar keer goed los, maar dan is het gauw over. Wat robinhood zegt 30 minuten is al extreem lang voor een dril:)

Vooral de gevlochten lijnen op putjes met zware stokken is een slechte combi, maar gebeurt helaas vaak genoeg.

Een graskarper is helaas niet zo snel moe als een schub of spiegel.
Wanneer mijn lijn begint te zingen en de hars rondom de ogen van mijn 2.75lbs fox horizons begint te kraken kan ik beter de slip iets opendraaien ipv de vis met 20 meter lijn te laten ontsnappen .

Ik zou ook zwaardere hengels en lijn kunnen gebruiken , maar dan is het bijna niet meer spannend , en zal ik vaker een complete onderlip binnenhalen dan een complete bijna onbeschadigde vis . :wink:

wat een onzin zeg. ik woon aan het overijssels kanaal. dit is met stip het beste graskarper water van heel NL. ik vis er elk voorjaar een paar nachtjes en vang er altijd minimaal 2. bijna alles is boven de 30 pond. heb ook al een aantal 40'ers en de zwaarste was 45,5 pond.
ik heb dertigers binnengedraaid alsof het brasems waren. zien ze het net gaan ze een minuutje helemaal waus. binnen 5 minuten heb je elke vis binnen en ik vis met 2.5 pond stokjes.
zeker graskarper moet je zo snel mogelijk landen, onthaken en terugzetten, want ze kunnen vrij weinig hebben! als je zo lang drilt als jij dan mol je de vis sowieso!

Back
Bovenaan