Het hengelsport topic

Vandaag een mooie dag langs de waterkant gehad en de eerste van het seizoen is binnen!
Tegen 15.00 een keiharde aanbeet op mn rechterstok, deze vis schoot helaas los dat was flink balen.

Krap 5 minuten later weer een enorme fluiter. Deze keer op de andere hengel :p

Met deze vis als resultaat, een hele mooie spiegel:

21bkxgi.jpg

Helaas bleef het bij deze ene vis,

Fijne Avond :wink:

Laatst bewerkt:
Vandaag een mooie dag langs de waterkant gehad en de eerste van het seizoen is binnen!
Tegen 15.00 een keiharde aanbeet op mn rechterstok, deze vis schoot helaas los dat was flink balen.

Nog geen 5 minuten later weer een keiharde aanbeet. Deze keer op de andere hengel :p

Met deze vis als resultaat, een hele mooie spiegel:

24kz7ld.jpg

Helaas bleef het bij deze ene vis,

mooie vis! heb niet veel verstand van vissen enz. maar wat weegt zo'n vis ongeveer?

Gok een kilootje of 7, deze was niet zo groot maar puntgaaf.
Spiegelkarpers vangen we daar ook niet zo vaak dus dan is de voldoening extra groot :)

Overal kan ie pissen, maar het moet toch weer net waar mn hengels staan
ac4wtt.jpg

:devil:

Vismaat 2 spoort ook niet helemaal hehe
34gaumq.jpg

:p

o6zq6v.jpg

:thumbup:

Kortom het is altijd supergezellig aan de waterkant !

Leuke vis, Wil. Wees maar blij dat je al wat gevangen heb voor dit jaar, ik heb nog niks helaas. Vanavond maar weer een nachtje proberen, kijken of we nu meer geluk hebben.

Een goede onthaakmat is wel belangrijk, op veel wateren zelfs verplicht geworden.
Ik weet niet of je een startende karpervisser bent, in dat geval kan ik wel begrijpen dat je nog niet alle spullen hebt aangeschaft.
Toch is het wel een belangrijk onderdeel van je "basisuitrusting"

Een vuilniszak dempt natuurlijk niet de knal die de vis krijgt als je hem per ongeluk laat vallen.
Wat het wel enigzins doet is de slijmlaag van de vis beschermen, die de vis weerstand bied tegen ziektes en dus ook belangrijk is.
Probeer toch een onthaakmatje te kopen, zoals Lars al zei zo duur zijn ze niet en het werkt beter dan zo'n zak :wink:

Er zijn modellen verkrijgbaar met opstaande randen en handvaten. Zo kun je makkelijk de vis veilig transporteren en terugzetten.
Deze zijn wel iets duurder maar je zal er veel gemak van ondervinden.

bedankt voor de tips jongens, ja ik ben nog vrij nieuw met het karper vissen en heb nog niet alles wat ik nodig heb. zijn er misschien ook webshops waar je een beetje goedkope onthaak mat kunt kopen want bij de hengelsport zaken hier in de buurt zijn ze nog aardig aan de prijzige kant.

Hey Freddie,

Op deze pagina vind je al een aantal goede matten, de goedkoopste voor 7,95.

De mat onderaan de pagina is degene die wij gebruiken, in aanschaf iets duurder maar ook een stuk meer voordelen.
Omdat je nog niet goed de vis kunt vasthouden, zou ik ook zeker niet met de vis gaan lopen.
Met de vis in de mat is een stuk handiger, ook met terugzetten :)

Laatst bewerkt:
Goeieavond visfreaks,

Na jaren van afwezigheid vandaag de Visma maar weer eens bezocht.

16h40v6.jpg

Tegen 13.00 aangekomen en het was al flink druk..

4qj4n6.jpg

nfmmh2.jpg

Lekker slenteren langs alle kramen en speuren naar dikke vette aanbiedingen, er was genoeg te zien...

Tijdens onze ronde kwamen we veel bekenden gezichten tegen. Altijd leuk als je mensen herkend uit de films.
Bij de "Strategy" kraam aangekomen begon ik met mijn oren te klapperen. Daar stonden ze dan, Pieter en Saron :p
Helaas waren de boys druk in gesprek maar een kleine glimlach en groet was voor mij al voldoende.
2d960zb.jpg

Topppers!

Ook supergezellig was het gesprek met de oude "karperkoning" Piet Vogel.
Hij demonstreerde zijn "rigs", en ik kreeg antwoord op al mijn vragen echt een geweldige vent waarvan we hele goede tips hebben meegekregen.
Ook nog een aantal samples, deze bollen gaan we morgen gelijk testen :p

34hdger.jpg

Van al dat geslenter krijg je honger, veels te duur maar wel lekker..

2n8svet.jpg

ook het kunstaas wordt steeds groter, zag al complete platvissen van rubber :p mooi spul om te zien

En uiteraard zijn we niet met lege handen naar huis gegaan.
Eindelijk mn nieuwe stokken kunnen scoren, nieuwe molen erbij (2e), paar stukken gecoat lood die te goedkoop waren om te laten liggen,
klos lijn en tot slot de bollen van Vogel.
2s1k5ef.jpg

spulleke ouwuh!

Kortom, een leuk dagje Visma maar om hier nou elk jaar heen te gaan? Mwoh..

Morgen weer knallen aan de waterkant, eens kijken of we die stokken krom kunnen krijgen! :D

Zijn inmiddels wel redelijk bekend ja. Vooral de films die hun tot nu toe hebben gemaakt vind ik erg goed.
De produkten die hun vertegenwoordigen, vis ik al jaren mee en de prijs/kwaliteit verhouding is bijzonder netjes.

Op hun kanaal staan een boel leuke films, hier 1 vd eerste:

Vandaag nog even 7 uurtjes gezeten.
Door het goede weer was het zoals al verwacht enorm druk aan de waterkant.
Bij aankomst moest ik gelijk al gruwelijk vloeken want er stond zo'n zilverkleurige iglotent met zes pubertjes op het stekkie waar wij altijd zitten, nou toen wist ik alweer voldoende :frusty:

Stja om eerlijk te zijn voelt het gewoon niet fijn meer daar, afgelopen jaar is de boel platgemaaid en we ergeren ons steeds meer aan de bergen afval die anderen achter laten.
Het is nu een kale, open vlakte en helaas ook ten prooi gevallen aan personen die het dan weer moeten verpesten.

Mar goed, toch maar geprobeerd om er het beste van te maken. Wilde dolgraag mn nieuwe stokken eens testen.
Ander gedeelte van de rivier gezocht en ook daar zaten ze al. Tegelijkertijd liepen er achter ons twee gasten met een meid die ook nog een plek zochten, pfff!
Dit waren ook wat serieuzere vissers en vroegen gelijk al aan ons waar wij wilden zitten, hun besloten om verderop te gaan zitten.

Uurtje later lagen alle 4 de stokken in en het wachten kon beginnen.
Twee vissers links van ons, 3 vissers rechts van ons, en achter ons de 6 vervelende en slopende pubertjes op het "vaste" stekkie, wat een feest.
We voelden ons letterlijk "opgesloten" :p Man dit is niks zo...

De rest van de sessie verliep stil, doodstil. Alles dood, genoeg leven in het water maar zero aanbeten. Nog geen piepje. Zoals al verwacht.

Tegen 19.00 was het welletjes en natuurlijk toch nog even testen hoe mn nieuwe stokken smijten haha!
Inmiddels waren de buren al pleitte dus ik gaf een flinke zwiep. Zonder al teveel moeite 80-90 meter man dit gooit als een speer :devil:
Kon ze daarna gelijk kromtrekken want volgens mij zat mn lood een meter in de blubber, mar goed....:D

Kortom een minder goede sessie, op naar de volgende !

:wink:

Laatst bewerkt:
Leuk verslag van je dagje op visma Thunderboy. Ik ben zelf ook met een maat geweest en een hele gezellige dag gehad. Wij hebben wel even met de gasten van Strategy kunnen babbelen.

Welke hengels en molen heb je daar gekocht? Ziet er goed uit maar kan zo niet zien welke het zijn. Is de molen wel een baitrunner trouwens of vis je op de slip?

Ik en mijn maat hebben zagen ook nog een aanbieding die we niet konden laten liggen. 4 shimano velocity hengels 12ft en 2 3/4 LB voor €300. Hebben we mooi meegepikt!

Deze week de eerste nachtsessie van dit jaar, zal na afloop als het even meezit een verslag uitbrengen.

Ey man bedankt voor je reactie,

Wij hebben er ook een gezellige dag van gemaakt ondanks dat het toch in zijn geheel wat tegenviel.
Zoals ik al eerder zei vis ik graag met de produkten van Spro/Strategy.

De molen die ik heb gehaald komt uit de Passion serie, het 750 model. Het zijn meer allround molens maar wel met een megagoede slip :wink:
Jaartje of 4 terug al 1 gekocht, zo tevreden over dat ik op de Visma snel een tweede heb meegenomen. Vandaar eigenlijk.
Tevens vis ik graag op de slip ja.

Stokjes zijn ook van hetzelfde merk, de taifoon. Heb ze al flink op hun donder gegeven met ingooien en ze gooien heel lekker.
Geen slappe dweilen, mooie dunne matgrijze blank dus voor dat geld een hele fijne stok ook om te zien.

Ik ben benieuwd naar je verslag, vang ze !
:wink:

9lj42b.jpg

Linkermolen nieuw, rechtermolen 4 jaar in gebruik.

Mooie agressieve/robuuste uitstraling, mede door de dikke beugel.
Molens zijn wel vrij zwaar, nadeel is dat er geen extra spoel bijzit (maarja wat wil je voor dat geld)
Lijnopspoeling is erg netjes. De slip is uitstekend.

Ik zeg betaalbare toppertjes :wink:

Dit is trouwens het kraampje van de boilieman waar ik altijd mijn boilies haal. Ze hadden ook nog een stand met de boilies. Jij komt uit Brabant toch? Zeker een keer de moeite om naar Berlicum te reizen om super boilies voor super prijzen te scoren!

Verder zijn je Spro hengeltjes en molens inderdaad erg mooi en zal de prijskwaliteit ongetwijfeld super zijn. Zelf vis ik liever met Shimano maar de spullen van Strategy zijn altijd goed. Ook hebben ze mooie tassen, rodpods en stretchers e.d.

Op die boiliestand van de Boilieman heb ik die gecoate loden gekocht, 10 voor een tientje :D
Heb die bollen ook bekeken en kan me de smurfblauwe kleur nog herinneren, heb ze wel laten liggen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan