Het hengelsport topic

Mooie vangsten hier boven !.

Van het weekend nog wezen kijken bij vrienden die aan het nachten waren.

Mooie grap uitgehaald met een vriend:

haha die is wakker! bij jullie stookplek zitten ze ook regelmatig te vissen laatst toen ik uit school kwam zaten ze een grote karper te fotograferen.

De gene die dacht dat alleen een vuurwerkbod een discussie was kijk dit ishttp://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/04/visverbod_in_amsterdam.html.
partij van de dieren wilt een visverbod haha niet dat ze ver zouden komen maar toch weer erg lachwekkend dat er veel tijd aan onzin word besteed.

deze week weinig gevist van de week wel met de pen een mooie spiegel van 26 pond gelijk me record spiegel.
en een schubkarper schat hem 20 pond want kan me weger nergens meer vinden.
en 1 van 3 pond en toch blijven die kleine karpers ook echt leuk zijn erg fanatiek haha.

En nog een vraag vinden jullie dit jaar nou ook zo veel meer dode karpers?
volgens het hoogmeenraadschap kwam het door de warme winter in combinatie met het warme vroege beginende voorjaar weinig voedsel en dan paringdrift in combinatie met zwakheid.

hengelse en vangze

De gene die dacht dat alleen een vuurwerkbod een discussie was kijk dit ishttp://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/04/visverbod_in_amsterdam.html.
partij van de dieren wilt een visverbod haha niet dat ze ver zouden komen maar toch weer erg lachwekkend dat er veel tijd aan onzin word besteed.

Dit is vanaf de oprichting van deze partij een van hun standpunten.

Na 20 jaar weer eens wat geprobeerd haha.

Wat me opvalt is de prijzen en de keuze in de hengelsport winkels.
Vroeger leek t wel of alles van goud gemaakt werd maar het is nu een stuk beter te betalen.

Toendertijd was ik een actieve visser op roofvis.
Lekker de polder afstruinen op zoek naar mooie stekken.
Dit heb ik tot me 10de of 11de gedaan, toen gebeurde er wat dingen in ons visclubje en daarna was ik er gelijk klaar mee.

Vissen op karper deed ik eigenlijk niet maar zou dit best eens willen proberen.
Liefst weer struinend, met de pen.

Ik had een simpel molentjes maar die begaf het al vrij snel.
Happietjappieplastiek brak gewoon af.

Foto550-6QAEZNFX.jpg

Met de tijd krijg ik van Thunderboy misschien nog een leuk hengeltje, welke ik zeer zal waarderen.
Ik heb nu alleen een hengeltje met 40 gram testgewicht.

Aangezien je nu niet op snoek mag vissen, heb ik gelijk maar een goede vaste stok gekocht naast de kinder hengel.

Foto550-87JNBPYH.jpg

Op de kinderstok kregen we al vrij snel een dikke Brasem en daarna een voorn.
Hij durfde de Brasem niet vast te houden, hij vond hem te groot haha.

Foto-FLRBSTZY.jpg

Foto550-ZQTWLGIZ.jpg

Vrouwtje ook natuurlijk. Dikke vangst!

Foto550-VXKCFLPP.jpg

Denk dat mijn high-visability jacket ook niet mee werkt :p

Foto550-NMHO3LQE.jpg

Foto-AB86DAZ4.jpg

Dit zit hier ook knetterveel :(

Foto550-E6OTXZIW.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi verslagje, leuk om te lezen dat je de hobby weer terug op hebt gepakt!

Heb hier wel een mooi karperhengeltje wat je zolang even kunt gebruiken. Staat al klaar voor je :wink:

Gr

Nee, weeg vissen nooit :wink: Vind ik niet zo heel spannend. Gaat ons/ mij er meer om vissen in goede conditie en uitstraling te vangen. Zal een pondje of 16 zijn geweest.

Sluit me bij Chris aan, puntgave en vooral mooie karpers zijn een genot om te mogen vangen.
Alhoewel een flinke bak op zn tijd ook wel kikkuh is !

Misschien heeft mn mascotte dan toch nog geluk gebracht gisteren:

ohpzbc.jpg

:cool:

Na weer een aantal keren hier in sloten te hebben gevist met me zoontje besloten we vandaag maar eens richting de polder te gaan. Even een ochtendje vissen.
Rand van het gooimeer leek ons wel wat, makkelijk en snel te bereiken:)

Lekker zonnetje, bakkie koffie bij, Ruben ging ze voerplekken maken en ik rustig wakker worden.
Althans dacht rustig wakker worden, want ondertussen had hij ze vaste hengel al in het water liggen en paar minuten later hoor ik een gil, huh huh:)

Pap pap, kijk...
Waaaaat is daaaaat?:)

Wil hem pakken zegt ie, pap, hij heeft stekels hoor, hahaha, okee, dit wordt leuk.
Wie haalt hem van de haak?

Gelukkig was die rustig en zat de haak licht in ze bek, liet dus snel los, phew, watjes zijn we zegt Ruben, bedankt he, jij begon over stekels:)

En weer terug het water in...

Was ook meteen de enige vangst van deze ochtend vissen, maar wel een leuke.
Volgend weekend weer.

Foto van het monstertje, denk dat het een rivierdonderpad is als ik zo wat foto´s op google zie...
IMG_0969.jpg

Back
Bovenaan