Het hengelsport topic

ola als ik weer werk heb dan wil ik een karper set aanschaffe ik zag bij vlemmix een leuk karper setje voor 100 euro, hier zie je wat je er voor krijgt :)

De 3 Rod uitvoering bestaat uit:
Drie karperhengels (3.60 m), drie Freerunner molens, drie elektronische beetmelders, drie bite indicators, een rodpod compleet met buzzerbars en rodrests en een foudraal waarin drie opgetuigde hengels kunnen worden opgeborgen.

linkje van de set

ik heb nooit op karper gevist is dit leuk beginnend setje ? ok ik weet dat ik niet meteen met 3 hengels hoef te visse maar goed je hebt ook een set voor 2 hengels 80 euro dus leek me die 3 set voordeliger :)

ola als ik weer werk heb dan wil ik een karper set aanschaffe ik zag bij vlemmix een leuk karper setje voor 100 euro, hier zie je wat je er voor krijgt :)

Drie karperhengels (3.60 m), drie Freerunner molens, drie elektronische beetmelders, drie bite indicators, een rodpod compleet met buzzerbars en rodrests en een foudraal waarin drie opgetuigde hengels kunnen worden opgeborgen.

linkje van de set

ik heb nooit op karper gevist is dit leuk beginnend setje ? ok ik weet dat ik niet meteen met 3 hengels hoef te visse maar goed je hebt ook een set voor 2 hengels 80 euro dus leek me die 3 set voordeliger :)

Of je begint gewoon met 1 betere hengel?:)
Mijn ervaring met deze setjes is dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn. Ik zou een redelijke hengel + molen kopen, optonics (goedkoop) en gewoon twee hengelsteuntjes en je bent klaar:) Maar zo denk ik erover, heb tot 3 jaar terug nog veel op karper gevist:)

linkje van de set

Koop deze set niet!

Ik heb 3 geleden die fout wel gemaakt, ow ow wat een rotzooi de rodpod valt om van ellende (serieus hij valt om) De beetmelders zijn stuk bij het eerste drupje water wat ze vernemen. Het enige wat nog een beetje kwaliteit is aan de set zijn de hengels en de foudraal, De rest is het niks.

Koop deze set niet!

Ik heb 3 geleden die fout wel gemaakt, ow ow wat een rotzooi de rodpod valt om van ellende (serieus hij valt om) De beetmelders zijn stuk bij het eerste drupje water wat ze vernemen. Het enige wat nog een beetje kwaliteit is aan de set zijn de hengels en de foudraal, De rest is het niks.

ok dus kan gewoon beter voor losse onderdelen gaan en wat duurdere dingen zo dat het zeker de moeite waard is. njah eerlijk gezecht leek het me wel een leuk setje maar goed daarom dat ik het eerst maar vraag aangezien ik 0.0 verstand heb van karper visse:P njah van alles eigenlijk best wel xD als ik ga visse met vaste stok op voorentjes is het gewoon kant en klare tuigje met een oer hollandse knoop aan het oogje van de hengel gemaakt xD maar goed ik vang vis :P zijn wel kleintjes maar goed het zijn visjes :P

denk ook een soort baars
als je naar de vorm kijkt lijkt het er op en dan de stekels er ook nog bij bijna een match:p

Volgens mij is het een zonnebaars:

3771.jpg

linkje van de set

Nooit kopen zo een setje..en al helemaal niet bij Vlemmix

Begin beter met een goede stok en molen, en begin is met penvissen daar leer je een hoop meer van dan meteen een bonk lood ingooien en wachten:D

:bye:

en in nederland mag je maar met twee hengels vissen dacht ik zo.
Plus drie hengels en de hele meuk voor 100 euro kan niet veel zijn.
Koop dan 1 goede stok en molen en verdiep je in het karpervissen.
Dus dat is lezen, lezen, en nog eens lezen en dan een keer proberen.
Er komt veel bij kijken. Maar ik zou iig niet een set va n100 euro kopen.

greetzzz

Zonnebaarsje... :D

frankrijk2010052.jpg

Leuke visjes.

Van de week 2,5 uur wezen karperen: 18 boerenkarpers... En dat lekker met 1 hengel met en pen eraan.

en in nederland mag je maar met twee hengels vissen dacht ik zo.

greetzzz

Dit hangt af van waar je vist en welke vergunning je hebt.

Vis je met een derde hengel zonder de juiste papieren dan kost je dit rond de 220 euro aan boetes:bonk: Ik weet het dit gaat helemaal nergens meer over.

goede vangst:bye:

Met een derde hengel vissen kost je 230 euro.

Vissen met levend aas is ook even flink omhoog gegaan vorig jaar, van 90 naar 180 euro. Het ministerie van Justitie is van mening, dat het oude boete bedrag niet in verhouding stond met andere boetes voor overtredingen van de welzijnwet voor Dieren...

Sorry hoor maar er zijn regels.
En ik moet zeggen dat ik het niet ergens op vind slaan, als je met drie hengels wilt gaan vissen.
Als ik vis, vis ik met een hengel, vind ik meer dan zat.

Hier een geweldig filmpje:

Ik zal het even kort uitleggen.
Het gaat om het tv programma de rijdende rechter!
De man heeft in een vis winkel een hengel gekocht voor 750 euro, maar deze hengel blijkt niet goed te zijn en breekt,de man is woedend.

Ik zou zeggen kijk en geniet:p

movie
movie

De man moet ophouden met het zwart maken van de winkel en als hij dat toch blijft doen,dan zou hij een boete van 100 euro per keer moeten betalen.
De man verlaat woedend de studio:p

Rik:bye:

Hier erger ik me altijd groen en geel aan de rijdende rechter nee toch A.U.B.:mad:

Sorry hoor maar er zijn regels.
En ik moet zeggen dat ik het niet ergens op vind slaan, als je met drie hengels wilt gaan vissen.
Als ik vis, vis ik met een hengel, vind ik meer dan zat.

Ga me nou niet wijs maken dat ze zo nodig aan het dier denken, want dan verbieden ze het beste de sportvisserij.
We weten allemaal dat ze krap bij kas zitten en dan is een verhoging van een boete altijd een leuke extra.

Als jij vist, maar op wat vis je en hoe vis je?
Ik weet zeker als jij statisch vist, dat jij snel bent uitgekeken op 1 hengel en dat je snel naar de 2e wilt.
Tenzij je met de pen vist.

Back
Bovenaan