Het grote VWC BBQ Topic

Vanaf nu t/m O&N alleen nog maar vuurwerk-gerelateerde bijdragen, maar deze moest nog even. Burrito's met pulled beef van rundernek. Het is ff 18 uur werk op de kamado, maar het is het waard.

IMG-20220827-WA0000.jpg

20220827_165933.jpg

20220827_183144.jpg

Vanmiddag de oude buurtjes op bezoek (ook vuurwerk en bbq gek, beetje aangestoken..) woensdag 2.7kg procureur eruit gehaald. I jecteren met appelsap en rub. Vandaag rond kwart voor 10 er op en kwart voor 6 konden we aan tafel20220826_165844.jpg

Nice! Zelf nog steeds fervent bbqer al moet ik zeggen dat ik nog wel wat nieuwe uitdagingen mis al zoveel gedaan. Whole hog is nog wel eentje op de lijst.

Ben sinds 2 jaar nu ook op de napolitaanse pizza trein gesprongen, het lijkt eenvoudig maar er zijn echt heel veel variabelen, echt lastig wel uitdagend

Hier vandaag ook weer het seizoen afgetrapt. Helaas geen fotos gemaakt, maar wat was het weer genieten. 1,5kg entrecote met zn 3e naar binnen gewerkt.

supermarkt spareribs van de jumbo haha. Waren verassend goed, eerst keer dat supermarkt spareribs ook echt lekker waren.
Ik haal altijd van rooi spareribs bij makro, 25 euro incl btw voor 5kg +- (diepvries)

Ik ontvlies ze altijd even daarna in de dry rub (gebruik beetje mosterd als plaklaag)

Daarna even in de crockpot, dan zijn ze al gaar en botermals.

Maar voor de bbq smaak ff afgrillen met sausje naar keuze op de weber (houtskool)

Dit is vooral de luie sparerib eter 🤣

Snel, makkelijk en altijd boterzachte ribbetjes. (Bot aanraken valt ie er al uit zn beetje)

Ik wil eens kijken met een korter programma om iets meer “bite” en minder “fall of the bone” te krijgen op deze manier.
IMG_0509.jpegIMG_0499.jpeg

Ik haal altijd van rooi spareribs bij makro, 25 euro incl btw voor 5kg +- (diepvries)

Ik ontvlies ze altijd even daarna in de dry rub (gebruik beetje mosterd als plaklaag)

Daarna even in de crockpot, dan zijn ze al gaar en botermals.

Maar voor de bbq smaak ff afgrillen met sausje naar keuze op de weber (houtskool)

Dit is vooral de luie sparerib eter 🤣

Snel, makkelijk en altijd boterzachte ribbetjes. (Bot aanraken valt ie er al uit zn beetje)

Ik wil eens kijken met een korter programma om iets meer “bite” en minder “fall of the bone” te krijgen op deze manier.
Bekijk bijlage 1809862Bekijk bijlage 1809863
Heb alleen geen makro pas, maar goed ook, anders eet ik te vaak spareribs

Back
Bovenaan