Het grote VWC BBQ Topic

Ff de volgende vraag, zijn er ook mensen die een oplossing hebben voor bbqen op een balkon? Want om nou een weber te kopen en mijn kant van de flat compleet de vergassen is niet echt een optie:p

Ff de volgende vraag, zijn er ook mensen die een oplossing hebben voor bbqen op een balkon? Want om nou een weber te kopen en mijn kant van de flat compleet de vergassen is niet echt een optie:p

Goede kwaliteit houtskool (geen briketten!) en aansteken met een one-minute lighter o.i.d. Helemaal rookvrij wordt het natuurlijk nooit, maar op deze manier zet je in ieder geval niet de hele wijk blank.

Ik heb een Scottelbraai.
Bij sommige VVE's staat zelfs in de regels dat barbecueën verboden is.
Maar een gas barbecue zorgt in ieder geval niet voor rook van de houtskool.

Ik heb een Scottelbraai.
Bij sommige VVE's staat zelfs in de regels dat barbecueën verboden is.
Maar een gas barbecue zorgt in ieder geval niet voor rook van de houtskool.

Gelukkig zit ik niet bij een vve aangesloten:) maar ga eens informeren naar een scottelbraai.

Gelukkig zit ik niet bij een vve aangesloten:) maar ga eens informeren naar een scottelbraai.
Voor een campinggazz fles moet je bij de campingwinkel geld betalen.
Je kan eventueel voor weinig/minder geld er 1 kopen via Marktplaats.
Bij het afval wegbreng station zie ik ze ook wel eens staan.
Die kan je gratis meenemen en gewoon inleveren bij de campingwinkel, dan hoef je alleen maar te betalen voor het gas.

Nou, laat die lente maar doorkomen. Ik heb wel zin in een goeie BBQ maar niet met deze stormen van het laatste weekend.

na 2.5 maand in Kaapverdië te zijn geweest gelijk de BBQ maar weer eens aangestoken en low and slow ribs gemaakt, en omdat we een vega erbij hadden gevulde portobellos ( dikke aanrader ! ), maisbrood en gepofte zoete aardappelen.

alleen de dunnere loin ribs neem ik niet meer, toch maar weer de dikbevleesde ribs, die zijn wat duurder maar zeker wel wat vetter en lekkerder.

uiterst content met mijn Masterbuild 560, wat een heerlijk apparaat is dat, ik denk dat ik deze week de rotisserie Kit erbij ga bestellen.

Maar weer ff een update van de afgelopen weken.

De vaak terugkerende favoriet
20220227_170839.jpg

Met stip op nummer 2 beland. Chili gerookt met hickory. Aanradert!
20220313_175158.jpg

Lamsbout
20220403_174430.jpg

Doradefilet
IMG-20220410-WA0002.jpg

Back
Bovenaan