Het grote speciaal bier topic

Klopt een mooi bier, van een goede brouwerij uit Breda. Probeer ook maar eens een bier te bemachtigen van Big Belly Brewery uit Breda, zeer opkomende brouwerij met mooie bieren.
En Stille nacht van dolle brouwers zou ik nog halen, uniek kerstbier.

De Caigny is ver uit mijn favoriet, alleen laatst ook weer een keer naar Bierparadijs geweest en die hadden toch flinke wat mooie bieren.

Bekijk bijlage 30858
Grote flessen zijn vooral voor in de kelder om daar een aantal jaren te bewaren.

Mooie collectiefoto man

Big belly toevallig vorige week 2 van op, wilson en aethelstan, leuke gasten ook.

Laatst bewerkt:
In deze tijd van het jaar, allerlei donkere biertjes zoals:
Chimay blauw, Rochefort 8 of 10 (laatste vind ik de beste), Gulden Draak. Van de Gulden Draak is de Brewmasters Edition helemaal top, gerijpt op whiskyvaten, jammie, helaas is hij dit jaar al uitverkocht, dus als je 'm bij een slijter tegenkomt...

Zomers ook goede witbiertjes, b.v. de Blanche de Namur.

Het hele jaar door: triples, zoals b.v. de hierboven genoemde Karmeliet.

Totaal niet mijn voorkeur: Afflichem: muffe zooi, bij Heineken vandaan kan weinig goeds komen, en Duvel: krijg ik een droge mond van.

In deze tijd van het jaar, allerlei donkere biertjes zoals:
Chimay blauw, Rochefort 8 of 10 (laatste vind ik de beste), Gulden Draak. Van de Gulden Draak is de Brewmasters Edition helemaal top, gerijpt op whiskyvaten, jammie, helaas is hij dit jaar al uitverkocht, dus als je 'm bij een slijter tegenkomt...

Toevallig van de week bij Gall & Gall binnen gelopen (verschrikkelijke winkel trouwens wat betreft bier), maar daar hadden ze nog Brewmasters Edition. Ben benieuwd dus.

Tresher weet niet of je untappd hebt, anders stuur maar een pm.

een grolsch biertje is ook lekker vooral de herfstbok die is lekker en licht zoet
en golddigger als je bier verzameld ik heb thuis nog wel een grolsch beugel van 1,5 liter voor je als je die wilt werk zelf bij de brouwerij dus als je er 1 wilt laat maar weten

Toevallig van de week bij Gall & Gall binnen gelopen (verschrikkelijke winkel trouwens wat betreft bier), maar daar hadden ze nog Brewmasters Edition. Ben benieuwd dus.
Bedankt voor de tip. Bij Brouwerij Van Steenberge zijn ze al twee maanden uitverkocht, dus wel een behoorlijke kans dat ze nog te krijgen zijn bij een slijterij. Na Kerst ga ik op zoek. Topspul, geniet er van, rustig drinken, niet zuipen. :wink:

een grolsch biertje is ook lekker vooral de herfstbok die is lekker en licht zoet
en golddigger als je bier verzameld ik heb thuis nog wel een grolsch beugel van 1,5 liter voor je als je die wilt werk zelf bij de brouwerij dus als je er 1 wilt laat maar weten

Ha Rene306, Bedankt voor je aanbod, maar ik ben niet zo'n fan van Grolsch. Daarnaast neem ik aan dat er gewoon het pils in de 1,5 liter fles zit en dat kan je niet bewaren. Pils moet je zo vers mogelijk drinken.
Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval.

aviary-image-1482593016023.jpg

Gisteren mijn 200ste verschillende biertje op untappd gepost.
Dit moest natuurlijk wel een hele speciale zijn een fles Hertog jan grand prestige uit 2009.
Zie wel dat er hier genoeg liefhebbers zijn.
Zijn er ook nog hobbybrouwers in ons midden?

Gisteren de Rochefort lijn gedronken, damnnn dat sloeg in als een bom. Nooit meer zoveel op 1 avond haha.

Daarom rustig drinken. Na 1 a 1,5 heb ik er meestal wel genoeg van. Je kan er namelijk nogal rozig/vermoeid van worden.

wat is Untappd? Iets nieuws in de lijn van Ratebeer/Beeradvocate? Lijkt me dat die toch onovertroffen zijn?

Ja untappd is zoiets als ratebeer, maar veel gebruiksvriendelijker en daardoor ook toegankelijker.
Uiteindelijk is het ook een soort social media platform.

Pfoeh, winter ale van Emelisse...goddelijk als altijd van hun. Nog altijd beste brouwer na De Molen in ons land, voor zover mij bekend: ben niet zooooo neer op ee hoogte na de microbrewery explosie van laatste paar jaar

Had in mijn kerstpakket 2 flessen kasteel du curvee zitten, net maar een opengetrokken. Flink donker zwaar bier met toch een redelijk zware smaak, is ook 11%.

Rochefort zijn mijn favorieten, vooral de 8 en de 10 echt lekker!

Vannacht maar eens een karmeliet nuttigen om de kruit stress te temperen

Back
Bovenaan