Het grote speciaal bier topic

Gadverdamme jongens, dacht met Texels Bock wel lekker afzakkertje bij de pizza te hebben maar na 2 slokken door de gootsteen gespoeld: puur afwaswater, bah!

IMG_20201024_132213.jpg

Ritje naar Westvleteren gemaakt gisteren :p
Deel de buit met een vriend, dus 1 krat Westvleteren 12 en een halve krat Westvleteren 8 voor mij.

Ik ben vroeg met kerst begonnen dit jaar:

St. Bernardus Christmas Ale (2020)
St. Feuillien Cuvée de Noël (2016)
Corsendonk Christmas Ale (2016)
Corsendonk Christmas Ale (2020)
Brouwerij Klein Duimpje, Kerstbier (2018)

En ik moet zeggen dat ik ze tot nu toe allemaal heerlijk vond.

Heb nog de Carolus Christmas liggen maar die komt met kerst zelf op tafel.

Heerlijk kerstbieren... Bush Noel ook zeker op je lijstje zetten.

Geen 6 meegenomen? Die vind ik wel zo onderschat!

Bedoel je de Blond? De 6 wordt volgens mij al jaren niet meer gebrouwen. Er zijn de 12, de 8 en de Blond.

Netjes. Heb je lang nodig gehad om online te bestellen?
En het is toch twee kratjes per auto?

Nope, eerste poging is gelukt! Het is max 3 kratjes waarvan max 2 dezelfde. Overigens kunnen Nederlanders nu niet bestellen ivm corona.

Laatst bewerkt:
Gadverdamme jongens, dacht met Texels Bock wel lekker afzakkertje bij de pizza te hebben maar na 2 slokken door de gootsteen gespoeld: puur afwaswater, bah!

Grappig hoe smaken verschillen.
Ik vind het een heerlijk bokbiertje.
Wat vind je van de Chouffe bok?
Vorige week bij de bier schuur 4 Leute bokbiertjes kunnen scoren, ook lekker.

die Chouffe vond ik prima, net als elk jaar :thumbup: maar heb nog geen echte uitblinker geproefd, vond die van Alpha nog het opvallendst positief smaken, met de La Trappe. Maar ben ook niet echt op jacht om ze allemaal te proeven ofzo.

Gisteravond weer genoten van de Great Divide Yeti Imperial Stout. Grappig dat dit vroeger in de plaatselijke slijter één van de eerste VS bieren was (met wat Flying Dog) en destijds zowat helft van de prijs van wat je er nu voor betaalt. Zalig.
Andersom is de De Molen Hel en Verdoemenis (ook nog altijd topper, zoooo lekker dik) €2 goedkoper geworden :thumbup:

Voel 'm wel flink hangen vandaag (was niet het enige gisteraaf...) maar ach, toch weekje vakantie dus het kan :D

Aankomende zaterdag wederom een proeverij met wat vrienden houden, erg veel zin in! Zal de waslijst aan bieren nu even achterwege laten haha. Wel voor mezelf nog de Pühaste Tumeaine Port / Whisky BA (Silver Series 2020) meebesteld. Aan de rating te zien moet die wel fenomenaal zijn. Zelf al meerdere andere Silver Series bieren op en die waren stuk voor stuk geniaal.

Aankomende zaterdag wederom een proeverij met wat vrienden houden, erg veel zin in! Zal de waslijst aan bieren nu even achterwege laten haha. Wel voor mezelf nog de Pühaste Tumeaine Port / Whisky BA (Silver Series 2020) meebesteld. Aan de rating te zien moet die wel fenomenaal zijn. Zelf al meerdere andere Silver Series bieren op en die waren stuk voor stuk geniaal.

Ja vorige week meegenomen uit de Caigny, ben benieuwd.
Wat wel mij opviel is het grote prijs verschil met Nederland. Hier zo 30% duurder.

die Chouffe vond ik prima, net als elk jaar :thumbup: maar heb nog geen echte uitblinker geproefd, vond die van Alpha nog het opvallendst positief smaken, met de La Trappe. Maar ben ook niet echt op jacht om ze allemaal te proeven ofzo.

De Alpha maar even koud zetten voor het weekend dan, deze staat hier nog in de voorraadkast :)

Ik ben alvast opzoek naar wat leuke bieren voor kerst :) Als iemand tips heeft..

De Alpha maar even koud zetten voor het weekend dan, deze staat hier nog in de voorraadkast :)

Ik ben alvast opzoek naar wat leuke bieren voor kerst :) Als iemand tips heeft..
Tjeeses van Struise en kerstbier van Dolle Brouwers (naam kwijt) zijn altijd m'n favo's. Laatstgenoemde was ook wel ns in gemiddelde goeie bierslijter te vinden, naar Struise moet je altijd wat dieper graven.

Back
Bovenaan