Het grote speciaal bier topic

Ik wil weer eens naar de decaigny meer dan moet de grens weer open. Hopelijk binnenkort weer en dan meteen een nieuwe stash halen.

In NL toch genoeg lekkers verkrijgbaar?
Zeker te weten.
Maar als je zo'n winkel binnenstapt, tripel per krat verkrijgbaar.
Welke zou ik nou nemen?
Lokale Belgische bieren, maar ook de goede Nederlandse craft bieren.
Die sfeer, dat ze de favorieten hebben, een setje Westvleteren voor een focking dure prijs.
Op de terugweg een biertje pakken bij de Koningshoeve.
Ik ga altijd naar de Bierschuur in Poppel.

laatste weken heb ik mijn hart verloren aan verschillende, veelal buitenlandse, double en triple IPA's. Amerikaanse merken springen er hierbij toch vaak bovenuit.
mijn voorkeur gaat uit naar een wat hoger alcoholpercentage ( 7 a 9%). nadeel is dat ik al snel gemiddeld 5 euro per blik betaal. dat tikt aardig aan.
iemand nog tips voor goede fruitige IPA's voor een goede prijs?
de la Chouffe met 9% voor €2,00 in de supermarkt is een leuke wat dat betreft. de Duvel triple hop / houblon vind ik teveel naar alcohol smaken...

De hoogste kwaliteit begint inderdaad vaak bij €5...maar goedkoper ook genoeg lekkers. Al ben ik nie zo thuis in de IPAs

laatste weken heb ik mijn hart verloren aan verschillende, veelal buitenlandse, double en triple IPA's. Amerikaanse merken springen er hierbij toch vaak bovenuit.
mijn voorkeur gaat uit naar een wat hoger alcoholpercentage ( 7 a 9%). nadeel is dat ik al snel gemiddeld 5 euro per blik betaal. dat tikt aardig aan.
iemand nog tips voor goede fruitige IPA's voor een goede prijs?
de la Chouffe met 9% voor €2,00 in de supermarkt is een leuke wat dat betreft. de Duvel triple hop / houblon vind ik teveel naar alcohol smaken...

Wij hadden afgelopen weekend twee IPA's die er echt boven uit sprongen tijdens eens proeverijtje, beide komen van een speciaalbierzaak hier in de buurt :)

- Babarian Fishing V5 - Kromme Haring
- DDH Galaxy IPA - Arpus Brewing CO.

Hopelijk is het snel weer mogelijk om een tripje richting België te maken. De voorraad triples begint inmiddels aardig te slinken

Hopelijk is het snel weer mogelijk om een tripje richting België te maken. De voorraad triples begint inmiddels aardig te slinken

Een tripje richting België is toch nog steeds gewoon mogelijk? Mits je de grens maar niet over gaat. :p

OT: Die IPA's korting van de AH laatst, kwam wel even lekker uit. Gretig gebruikt van gemaakt. Ook een West-Amerikaanse op van het weekend, ben de naam even kwijt, maar viel me niets tegen in elk geval. :)

WhatsApp Image 2020-06-10 at 20.32.30.jpg

Jarig geweest, dus je weet wat dat betekent! Speciaalbiertjes in overvloed :) Heerlijke dubbel IPA van een Deense brouwerij, erg fruitig en citrus. ***** op Untappd van mij :D

Koala,

hoe heet deze?
ik ben gek op IPA's die troebel en fruitig zijn!

Dit was de Internationally known van het Deense To OI (met streepje door de O) en finback brewery. En in ieder geval in Enschede bij Berendsen aan de deurningerstraat te koop :)

Laatst bewerkt:
ghoost je zou biernet op internet in de gaten kunnen houden bijna iedere week aanbiedingen vaak 50% korting! Gr vvw

bier.jpg

Zaterdag moest ik even naar Leeuwarden voor het glas van Mad Scientist waar ik al een tijdje naar op zoek was, kwam niet alleen met een glas thuis... :D

Damnit, kan nergens Vitus en Korbinian vinden, had ik zaterdag zo'n zin in. Vrijdag of zaterdag nog maar even bij Van Erp langs, als het daar niet is... maar zie het wel bij Sterk Amsterdam in de webshop dus ze zijn er nog wel.

Damnit, kan nergens Vitus en Korbinian vinden, had ik zaterdag zo'n zin in. Vrijdag of zaterdag nog maar even bij Van Erp langs, als het daar niet is... maar zie het wel bij Sterk Amsterdam in de webshop dus ze zijn er nog wel.

kratje Weihenstephaner Vitus is in Duitsland maar 2 tientjes... 1 van mijn favoriete wekelijkse drinkertjes!

20 halve liters :D

Back
Bovenaan