Het grote speciaal bier topic

Lupules tripel is erg lekker, ik heb er gisteren toevallig 1tje van op.
Ik ben 2 maanden geleden langs de brouwerij geweest, erg mooie moderne brouwerij.

Orval is een prima bier.
Ondanks zijn lage alcohol gehalte 6,5% een lekker pittig biertje.

Was zeker goed te doen ja die orval

Erg veel Belgische bier liefhebbers dus.

Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg bij Belgisch bier, het gist wat ze daar gebruiken zorgt voor een veel te hoog koolzuurgehalte in het bier waar ik niet blij van wordt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer bieren van Nederlandse (micro) brouwerijen aan het drinken ben. Mooie ontdekkingstocht. Voor dit weekend staan o.a. Stijn van brouwerij de Pinas, Old Minneke (tripel uit Holten) en de Roca Norte van Eggens uit Groningen koud.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer bieren van Nederlandse (micro) brouwerijen aan het drinken ben. Mooie ontdekkingstocht. Voor dit weekend staan o.a. Stijn van brouwerij de Pinas, Old Minneke (tripel uit Holten) en de Roca Norte van Eggens uit Groningen koud.

Tussen de Nederlandse brouwerijen zitten ook pareltjes tussen.
Twee jaar geleden heb ik tijden het bierfestival in Ermelo (Bij Burg bieren) een aantal stouts en porters gedronken.
Waaronder een lekkere porter met pepertjes, mijn moeder vond ik hem erg sterk, ik vond het wat flauw, maar ja mijn smaak pupillen zijn een beetje naar de knoppen door de sambal verslaving.

Mn broer heeft ook weer een leuke fles weten te scoren, la vie est solidair van Cantillon, gerijpt op vin jaune wijnvaten. Iets voor de 31ste alvast ��

Erg veel Belgische bier liefhebbers dus.

Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg bij Belgisch bier, het gist wat ze daar gebruiken zorgt voor een veel te hoog koolzuurgehalte in het bier waar ik niet blij van wordt.

Ik kon belgische speciaal bieren op zich altijd wel waarderen maar jaren terug helemaal in de vergetelheid geraakt door al het hop en impy stout geweld van de nieuwe wereld, ik ben echter weer steeds meer de echte mooie traditionele belgische bieren opnieuw gaan waarderen juist ook om de mooie gistprofielen. Die extreem hoppige neipas enz zijn heerlijk maar over het algemeen vind ik er op de verpakking na steeds minder verschil in zitten, het kan ook niet gek genoeg meer zijn lijkt wel, zo had ik laatst een smoothie bier waarbij je beter een lepel kon gebruiken…. Ook de wereld van zure en wilde bieren kan ik heel erg waarderen, een bezoekje aan “in den verzekering tegen de grote dorst” staat in de planning.

Ik kon belgische speciaal bieren op zich altijd wel waarderen maar jaren terug helemaal in de vergetelheid geraakt door al het hop en impy stout geweld van de nieuwe wereld, ik ben echter weer steeds meer de echte mooie traditionele belgische bieren opnieuw gaan waarderen juist ook om de mooie gistprofielen. Die extreem hoppige neipas enz zijn heerlijk maar over het algemeen vind ik er op de verpakking na steeds minder verschil in zitten, het kan ook niet gek genoeg meer zijn lijkt wel, zo had ik laatst een smoothie bier waarbij je beter een lepel kon gebruiken…. Ook de wereld van zure en wilde bieren kan ik heel erg waarderen, een bezoekje aan “in den verzekering tegen de grote dorst” staat in de planning.

Dat heb ik dan weer met de Duitse stijlen, een tripel op zijn tijd kan ik wel waarderen maar die koolzuurbommen zijn niet aan mijn besteed.

Welke advent kalender heb je dit jaar besteld? Ik ben voor die van Beergeeks gegaan.

Bekijk bijlage 63454

Ben benieuwd naar de bieren in deze kalender! Vond de 6-pack niet mega geslaagd, maar goed we steunen het goede doel er mee :)

Ik ga dit jaar voor een Duitse kalender:

BK-Super-Brauerei-Uebersicht.png

Ik ben zelf erg van de donkerd triples en quadruppels. Maallust 1818, grand prestige chimay blue etc etc. Ben zo niet van de scouts en ipas. Is er dan wel een advent ding omdat bijna over die rommel bij in zit

Na bijna een jaar droogstand even zo behoefte aan de ontspanning die enkel bier geeft, en die volle smaak... Dus voor vanavond:
Moersleutel Motor Oil
Founders Dirty Bastard
Founders Breakfast Stout

Ouwe bekenden, succes gegarandeerd :p

Santé! :biertje:

Na die bier weet je iig zeker dat je lekker slaapt damn haha
Ik heb al al moeite met een halve liter blik motorolie van de moersleutel, dat tikt wel aan.

Vandaag deze mooi biertjes gehaald. Hiervan gaan er, mocht Markie morgen zeggen dat we mogen stoken, zeker een aantal van opgedronken worden! :D

78A1E59C-E7E3-4E3E-B1B0-90DEB355B242.jpg

EBA60FAD-FFB7-45DC-B6E0-39ADE8139EA5.jpg

Back
Bovenaan